[HTML] doorverwijzing naar andere url

Pagina: 1
Acties:
  • 178 views sinds 30-01-2008

• bartju
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:54
een kleine noobvraag :P
ben begonnen met een website in joomla.
dit dan onder www.blabla.nl/joomla/index.php
dan is www.blabla.nl een html pagina.
ik wil zegmaar op www.blabla.nl een automatische doorverwijzing hebben. ( iets zoals deze website: www.mendelelo.nl .
dan heb ik dus nu een mooie html gemaakt in frontpage :P.
kan ik hier in de code een doorverwijzing maken?

alvast bedankt! _/-\o_

• ibmos2warp
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11-2023

ibmos2warp

Eval is Evil

Kijk hoe die pagina het doet, en zoek eens met een engelse term (de nederlandse heb je namelijk al) op google.

Ik weet alles van niks
Vind Excel ongelovelijk irritant.

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-09 20:59
Een (of een combinatie) van de volgende zoekwoorden zal je vast wel op weg helpen: redirect, htaccess, header, php, meta refresh .

If I can't fix it, it ain't broken.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

meta refresh voldoet niet?

Je kan joomla overigens ook gewoon direct in de root zetten (verplaatsen). hoef je alleen configuration.php aan te passen om het pad goed te zetten.

[ Voor 74% gewijzigd door job op 08-07-2007 21:39 ]

• bartju
de pagina werkt al. alleen wat is de engelse term :P? nederlandse al wel gegoogled.

• bartju
Borizz schreef op zondag 08 juli 2007 @ 21:39:
Een (of een combinatie) van de volgende zoekwoorden zal je vast wel op weg helpen: redirect, htaccess, header, php, meta refresh .
dankje morgen even kijken ;)
en wat is meta fresh?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Een meta refresh is precies hetgeen jij naar zoekt.
http://www.google.com/sea...&sourceid=ie7&rlz=1I7GGLJ

• ibmos2warp

ibmos2warp

Eval is Evil

Borizz schreef op zondag 08 juli 2007 @ 21:39:
Doe lastig joh 8)7.
bartju schreef op zondag 08 juli 2007 @ 21:39:
de pagina werkt al. alleen wat is de engelse term :P? nederlandse al wel gegoogled.
Eigenlijk vind ik dat je daar zelf achter moet komen want met de nederlandse termen kan je het ook al vinden.... Bovendien denk ik dat dit een beetje te simpele vraag is om hier gesteld te worden, maar dat weet ik niet.
En misschien gaat een Cursus HTML d'r ook wel in.... :)

[ Voor 6% gewijzigd door ibmos2warp op 08-07-2007 21:45 ]

Ik weet alles van niks

• rapidgorgon
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-11 10:42

rapidgorgon

Ambitious, but rubbish

ibmos2warp schreef op zondag 08 juli 2007 @ 21:43:
[...]
Bovendien denk ik dat dit een beetje te simpele vraag is om hier gesteld te worden, maar dat weet ik niet.
En misschien gaat een Cursus HTML d'r ook wel in.... :)
Wat een tutorial zeg. :o
Als je wil dat onze vriend bartju geen prehistorische tags leert (<font> aanleren ipv het gebruik van styles...). nofi, maar misschien kan je hem beter een andere tutorial geven zoals die van W3Schools.

• ibmos2warp

ibmos2warp

Eval is Evil

rapidgorgon schreef op zondag 08 juli 2007 @ 22:19:
[...]

Wat een tutorial zeg. :o
Als je wil dat onze vriend bartju geen prehistorische tags leert (<font> aanleren ipv het gebruik van styles...). nofi, maar misschien kan je hem beter een andere tutorial geven zoals die van W3Schools.
Ik vind die tutorial die ik heb gegeven een vrij goede beginners tutorial. Die w3schools tutorial vind ik meer losse "hoofdstukjes", bovendien heeft die w3schools tutorial ook veel van html 4.01. En waarom zou hij niet met html 4.01 kunnen beginnen? Je hoeft niet per sé gelijk met xhtml bezig. Er zijn genoeg website's in html 4.01 die beter werken dan xhtml website's. Je kunt ook beter eerst de basics leren en dan pas wat hogerop werken.

Ik weet alles van niks

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
ibmos2warp schreef op zondag 08 juli 2007 @ 22:32:
En waarom zou hij niet met html 4.01 kunnen beginnen? Je hoeft niet per sé gelijk met xhtml bezig. Er zijn genoeg website's in html 4.01 die beter werken dan xhtml website's.
In HTML 4.01 is de <font> tag al deprecated hoor ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Jorik90
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-12 15:09
Als je beschikking hebt over PHP, zou ik gaan doorverwijzen met PHP. Als je site ooit groot wordt, op bv. Google, zul je daar op een gegeven moment geblokkeerd worden, omdat je een pagina verbergt voor je bezoekers. Je zou je index.php dan kunnen doen als:
<?php
header("Location: http://www.site.nl/iets/");
?>
Dit accepteert Google, zover ik weet, wel.

Succes ermee.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Jorik90 schreef op zondag 08 juli 2007 @ 22:41:
Als je beschikking hebt over PHP, zou ik gaan doorverwijzen met PHP. Als je site ooit groot wordt, op bv. Google, zul je daar op een gegeven moment geblokkeerd worden, omdat je een pagina verbergt voor je bezoekers. Je zou je index.php dan kunnen doen als:
<?php
header("Location: http://www.site.nl/iets/");
?>
Dit accepteert Google, zover ik weet, wel.

Succes ermee.
Een redirect (be it een rewrite rule, een javascript, een meta refresh of whaterver) is heus geen reden om in Google geblokkeerd te worden; sowieso in een header("location:...") ook een redirect. Pas als je het misbruikt is er een kans dat je geblokkeerd wordt als je maar vaak genoeg gerapporteerd wordt. (En ja, ik ben zo'n bastard die sites met doorwaypages netjes rapporteert; er wordt alleen zelden iets mee gedaan).

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• ibmos2warp

ibmos2warp

Eval is Evil

RobIII schreef op zondag 08 juli 2007 @ 22:34:
[...]

In HTML 4.01 is de <font> tag al deprecated hoor ;)
Hmm.. Oke... Ik had effe gekeken in die tutorial welke doctype er stond: html 4.01. Ik nam dus aan dat font daar nog bij hoorde, niet dus. Weten we dat ook weer :).

Ik weet alles van niks

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ga alsjeblieft een tutorial HTML + javascript volgen. Dit soort dingen komen op de meest basis tutorials al voor ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.