Welke laptops hebben een "spill resistant" keyboard?

Pagina: 1
Acties:
  • 514 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoove
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-03 21:36
welke laptops overleven een beetje koffie morsen op de keyboard?

zijn er ook andere merken behalve Toshiba? :?

http://www.youtube.com/watch?v=_bZ3AzuiYOs

http://eu.computers.toshi...U&ID=2005_09_EG_MATRIX_EN

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Denk persoonlijk dat 't maar geblaat is maar bij die YouTube-video staan comments:

Panasonic and IBM/Lenovo can do this, too.

In fact, some of the higher end Lenovo laptops have drainage channels to direct fluid away from the internal electrics and out through internal gutters.

i have a toshiba laptop and spilled a glass of water on it. probably more then 30 ml. now my 3edc keys dont woprk and i have to use an out board keyboard. is there anyway to fix the keys?

this is fake... a friend of mine split beer on his toshiba and the keyboard stop working...forever!

Ten eerste: een test met 30 milliliter water :X
Ten tweede: Als er 'n glas naast je laptop staat zit daar 200m milliliter in
Ten derde: Als er 'n glas naast je laptop staat is het vaak geen water (imho)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoove
volgens mij heeft die gozer een toshiba model dat niet zo'n spill resistant keyboard heeft,
niet alle modellen hebben dat.

http://eu.computers.toshi...U&ID=2005_09_EG_MATRIX_EN

nederlandse versie:

http://nl.computers.toshi...NL&ID=2005_09_EG_ABOUT_NL

[ Voor 22% gewijzigd door smoove op 08-07-2007 22:11 ]

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauritzzz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-05 17:18
CLB schreef op zondag 08 juli 2007 @ 21:29:
Denk persoonlijk dat 't maar geblaat is maar bij die YouTube-video staan comments:

Panasonic and IBM/Lenovo can do this, too.

In fact, some of the higher end Lenovo laptops have drainage channels to direct fluid away from the internal electrics and out through internal gutters.

i have a toshiba laptop and spilled a glass of water on it. probably more then 30 ml. now my 3edc keys dont woprk and i have to use an out board keyboard. is there anyway to fix the keys?

this is fake... a friend of mine split beer on his toshiba and the keyboard stop working...forever!

Ten eerste: een test met 30 milliliter water :X
Ten tweede: Als er 'n glas naast je laptop staat zit daar 200m milliliter in
Ten derde: Als er 'n glas naast je laptop staat is het vaak geen water (imho)
En vergeet niet dat ze het bij die test 30 milliliter er niet tegelijk over goten, maar langzaam op een plek. En dan nog, als je een glas omgooit/omstoot valt de inhoud niet alleen over het toetsenbord hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoove
ze wachten ook 3 minuten. wie wacht er nou 3 minuten als die wat morst?

normaal doe je je laptop meteen uit en draai het onderste boven om het water uit te laten vloeien.

maar zijn er ook andere merken behalve Toshiba?
Ik heb gekeken op de website van lenovo maar kon niks vinden

alleen de Panasonic thoughbook heeft het maar die is een koelkast.
http://www.toughbook-europe.com/NLD/toughbooks_home.aspx

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:21
Mijn Asus A6T heeft 2.5 week geleden 50-100ml Ranja overleeft :). Ok toetsenbord plakt dus die gaat het water in morgen om dan 3 weken als ik op vakantie ben te drogen. Verder nergens last van en mocht het toetsenbord niet schoon te krijgen zijn is er wel een neiuwe voor 30 euro te krijgen. Echter 1 opmerking die hier van toepassing is:
In het verleden behaalde resultaten zijn geen garantie voor de toekomst
;)

Overigens zitten er vreemd genoeg een aantal gaten onder mn toetsenbord die voor zo ver ik weet ook gewoon afgesloten hadden kunnen worden zodat het onder het toetsenbord kan blijven en niet door de gaten bij mn mobo zou kunnen komen. Ik denk dat wanneer je daar wat overheen legt dat mijn laptop haast niks te vrezen zou hebben.

Goedkoper is misschien gewoon het nemen van een verzekering.

[ Voor 31% gewijzigd door GENETX op 08-07-2007 22:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 83328

GremliN-Online schreef op zondag 08 juli 2007 @ 22:05:
Goedkoper is misschien gewoon het nemen van een verzekering.
Of gewoon jezelf aanleren om geen drinken vlak naast je laptop te zetten, en niet te drinken boven je laptop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoove
verzekeren is een optie, maar soms is je data belangrijk dat het met geen geld vervangbaar is.

hier laten ze het ding vallen en hij werkt nog

http://www.youtube.com/watch?v=u2lERxnqF54

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:21
smoove schreef op maandag 09 juli 2007 @ 09:44:
verzekeren is een optie, maar soms is je data belangrijk dat het met geen geld vervangbaar is.
Je MOET ALTIJD backups maken!!!! En al helemaal wanneer je data erg belangrijk is. No matter what! Laptop die tegen een stootje kan of water kan overleven is geen garantie. Je HDD kan ook gewoon kapot gaan of je kan een virus krijgen die mails weggooit bv (afgelopen week gezien).

Echter 1 ding. Ik denk dat de TS het niet overkomt dat hij drinken over zn laptop gooit. Hij is er nu al zeer bewust mee bezig en zal, ook al heeft hij een speciale laptop straks, altijd blijven op passen.

Ik had echt zo iets van ik neem geen verzekering omdat diefstal in school niet zou dekken. "Water over mn laptop, no way dat gebeurt mij natuurlijk niet". Ik ben altijd voorzichtig met mn spul, ik laat nog net niet die folie er op zitten maar daar houdt het wel op. Nooit drinken gemorst bij een normale PC mat toetsenbord van een euro oid... Het is gewoon automatisme. Uiteraard gebeurt het mij dan wel... Het leven zit wat dat betreft raar in elkaar.

[ Voor 9% gewijzigd door GENETX op 09-07-2007 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3M1
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:13
IBM/Lenovo T61 hebben een spill-proof keyboard ... zie op de website voor een demo. De spill kan door een gaatje in de bodem van de laptop op een gecontroleerde manier weglopen.

zie: http://www.pc.ibm.com/eur...en/keyboard.html?nl&cc=nl tot 60cc _/-\o_

[ Voor 22% gewijzigd door R3M1 op 10-07-2007 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyzNDaHood
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
GremliN-Online schreef op maandag 09 juli 2007 @ 10:32:
[...]
Echter 1 ding. Ik denk dat de TS het niet overkomt dat hij drinken over zn laptop gooit. Hij is er nu al zeer bewust mee bezig en zal, ook al heeft hij een speciale laptop straks, altijd blijven op passen.
Of je word juist minder voorzichtig, met het gedachte dat je toch een speciale "spill resistant laptopje" heb.

En daarnaast, ik denk dat iedereen wel na een tijdje minder voorzichtig omgaat met spullen. Ik eet en drink nu ook soms naast me laptop, omdat je toch wel denkt 'het gebeurt mij niet'. Enige echte oplossing is idd constant back ups gaan maken.
Als je data zo belangrijk is zal ik niet alleen maar gaan opletten of je keyboard wel waterdicht is. Zoiets koop je alleen wanneer je van plan ben om te gaan drinken, en met belangrijke data moet je dat gewoon niet doen.
Pagina: 1