Unable to Mount Boot Volume

Pagina: 1
Acties:

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:37
Hallo

Ik heb dus ook met XP het unable to mount boot volume.
Ik heb heel GOT al doorgelezen en weet hoe ik eea op moet lossen. Ik jaag er elke keer een chkdsk over. Maar ik krijg het probleem niet echt weg. Na enkele dagen keert die error weer terug. Nu zit ik mij af te vragen of toch niet het MoBo of de HD aan gort aan het gaan is.
En dat is dus mijn vraag; wijst dit op een kapotte HD of op een kapotte Mobo.
Dan weet ik wat ik nieuw moet aanschaffen

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het kan ook nog brak geheugen zijn of een slechte voeding.Het makkelijkste is om het spul gewoon 1 voor een te vervangen en op die manier te achterhalen waar het probleem zit, het is namelijk niet zo te zeggen wat het precies is.

• blackangel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02 12:08
Maar ik krijg het probleem niet echt weg. Na enkele dagen keert die error weer terug.
Je krijgt het niet weg, maar het komt wel weer terug :?

Overigens is het geen melding van XP, maar van de bootloader. Ik heb dit probleem een aantal jaar geleden ook gehad, bij mij lag het aan een defecte harde schijf. Kun je eens kijken of het probleem ook weer terug komt met een andere schijf? Testen is namelijk de enige methode, en aangezien het pas na een aantal dagen terug, komt wordt dit een lang testproces waarschijnlijk.

• maartend
blackangel schreef op zondag 08 juli 2007 @ 20:07:
[...]

Je krijgt het niet weg, maar het komt wel weer terug :?

Overigens is het geen melding van XP, maar van de bootloader. Ik heb dit probleem een aantal jaar geleden ook gehad, bij mij lag het aan een defecte harde schijf. Kun je eens kijken of het probleem ook weer terug komt met een andere schijf? Testen is namelijk de enige methode, en aangezien het pas na een aantal dagen terug, komt wordt dit een lang testproces waarschijnlijk.
Ik krijg het niet ECHT weg. :P

En testen, daar zag ik dus tegen op, is computer van mijn dochter en dan zou alles in mijn computer moeten maar dat is een watercooled modcase, dus wat lastig.
En of het niet van XP is, weet ik niet zeker, want daar zit nl ook het probleem, het bericht komt pas NA het xp scherm, en voor het laden van persoonlijke instellingen

• maartend
Terw_Dan schreef op zondag 08 juli 2007 @ 20:04:
Het kan ook nog brak geheugen zijn of een slechte voeding.Het makkelijkste is om het spul gewoon 1 voor een te vervangen en op die manier te achterhalen waar het probleem zit, het is namelijk niet zo te zeggen wat het precies is.
Dit is misschien iets. Het probleem is ontstaan na het inzetten van een nieuwe GFX-card. Dus die heb ik er weer uitgedonderd, maar probleem bleef.
Misschien heb ik bij het plaatsen een tikje tegen het geheugen gegeven.
Dat ga ik eens nakijken.

• blackangel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02 12:08
maartend schreef op zondag 08 juli 2007 @ 20:09:
[...]

Ik krijg het niet ECHT weg. :P
Hoe komt die dan terug 8)7 Na een reinstall? Of heb je er na een reboot geen last meer van, maar een paar dagen weer wel? Of zet je de pc uit, en kom je er een paar dagen later achter dat de error nog niet weg is?

Overigens, als het na het laadscherm en voor het laden van het profiel voor komt is het in ieder geval niet de schuld van de bootloader nee (zet dat even in de topicstart volgende keer). Het enige logische dan nog is dat WinXP vervelend doet, en je opnieuw moet installeren (evt. nog backuppen). Als je dat al hebt gedaan, zal het waarschijnlijk het geheugen of de harde schijf zijn. Gewoon even testen met memtest en een andere harde schijf. Hoe vervelend het ook is, met er alleen naar kijken krijg je het echt niet opgelost (heeft mij al eens een maand gekost :+ )

• maartend
blackangel schreef op zondag 08 juli 2007 @ 20:26:
[...]

Hoe komt die dan terug 8)7 Na een reinstall? Of heb je er na een reboot geen last meer van, maar een paar dagen weer wel? Of zet je de pc uit, en kom je er een paar dagen later achter dat de error nog niet weg is?

Overigens, als het na het laadscherm en voor het laden van het profiel voor komt is het in ieder geval niet de schuld van de bootloader nee (zet dat even in de topicstart volgende keer). Het enige logische dan nog is dat WinXP vervelend doet, en je opnieuw moet installeren (evt. nog backuppen). Als je dat al hebt gedaan, zal het waarschijnlijk het geheugen of de harde schijf zijn. Gewoon even testen met memtest en een andere harde schijf. Hoe vervelend het ook is, met er alleen naar kijken krijg je het echt niet opgelost (heeft mij al eens een maand gekost :+ )
Nee, het probleem gaat weg (nadat chkdsk wat filesproblemen heeft opgelost) en dan kan mijn dochter de computer weer een par dagen gebruiken. En daarna gebeurt het weer. Ik doe dus geen reinstall, enkel chkdsk /r

Ik ga eerst eens het geheugen aanproppen, dan XP er weer opknallen en dan eens rustig beginnen.
En ook even memtest.

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-02 18:28
Als je chkdsk draait, vindt deze dan ook fouten?

Zo ja, kun je er vanuit gaan dat de harde schijf aan het einde van zijn latijn is.
Pagina: 1