[Vista] complete schijven delen werkt niet als verwacht*

Pagina: 1
Acties:
  • 1.158 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• _-_bram_-_
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04-03 16:18
Wilde net ff tussen mijn 2 pc's (Vista Home Premium en Xp Professional) wat bestanden delen. Ik heb er een cross-over kabel tussengelegd, vaste ip-adressen gegeven, zelfde werkgroep en het delen van mappen ging in beide richtingen perfect.

Nu mijn probleem: als ik in Vista een harde schijf deel, krijg ik op mijn xp een melding dat ik niet de juiste machtigingen heb (het rare is dus dat het delen van mappen wel werkt en het delen van schijven niet).

Heb al gezocht op Google en de Search gebruikt maar niets gevonden.

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06:51

sanzut

It's always christmas time

probeer eens op beide pc's dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord in te stellen, desnoods een nieuwe account aanmaken.

En dan op de XP inoggen met die nieuwe username...
Edit± en natuurlijk zorgen dat het account op de Vista PC voldoende share-machtigingen heeft

[ Voor 21% gewijzigd door sanzut op 08-07-2007 19:48 ]

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

security settings ook goed staan? (naast je machtigingsettings dus..)

• _-_bram_-_
sanzut schreef op zondag 08 juli 2007 @ 19:48:
probeer eens op beide pc's dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord in te stellen, desnoods een nieuwe account aanmaken.

En dan op de XP inoggen met die nieuwe username...
Edit± en natuurlijk zorgen dat het account op de Vista PC voldoende share-machtigingen heeft
Kan het niet op een andere manier? Binnekort hou ik een privé lan-party met vrienden en daar zou het dan ook moeten lukken en op die lan-party kan ik geen accounts aanmaken voor iedereen die op mijn schijf wil.
Hann1BaL schreef op zondag 08 juli 2007 @ 19:51:
security settings ook goed staan? (naast je machtigingsettings dus..)
Waar kan ik die Security Settings ergens aanpassen?

[ Voor 55% gewijzigd door _-_bram_-_ op 08-07-2007 20:01 ]

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06:51

sanzut

It's always christmas time

kan je dan niet gewoon alle inhoud van de schijf verplaatsen van E:/ naar E:/gedeeld/

• _-_bram_-_
Dan werkt het idd en als ik geen oplossing vind, zal ik het ook op die manier doen. Maar kzou toch graag het probleem opgelost hebben, dan leren we ook nog iets bij (anders ook weer knippen en plakken e.d.).

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:00
De "administrative shares" zoals c$, d$ etc zijn onder vista normaal gesproken niet bereikbaar, zelfs niet voor een "administrator". UAC blokkeert dit. Dus een extra share met als naam "C" en "D" is wel the way to go, of je moet UAC uitzetten

Whatever

• _-_bram_-_
Sloompie schreef op zondag 08 juli 2007 @ 20:32:
De "administrative shares" zoals c$, d$ etc zijn onder vista normaal gesproken niet bereikbaar, zelfs niet voor een "administrator". UAC blokkeert dit. Dus een extra share met als naam "C" en "D" is wel the way to go, of je moet UAC uitzetten
Dus om schijven te delen moet je UAC uitzetten (waarmee je natuurlijk weer aan veiligheid inboet).

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
_-_bram_-_ schreef op zondag 08 juli 2007 @ 21:44:
[...]

Dus om schijven te delen moet je UAC uitzetten (waarmee je natuurlijk weer aan veiligheid inboet).
Dat is selectief lezen.

UAC uitzetten is een luie manier om het goed inrichten van je OS uit te stellen ;)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Met sfj :)

Delen van complete disks is gewoon een slecht idee.
En het heeft niet zozeer met UAC te maken als wel met het feit dat de NTFS permissies op de root van een schijf veel strikter zijn gezet dan met voorgaande Windows versies.
Een (sub)folder delen is daardoor een beter idee.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1