Toon posts:

Zwaar hangen bij proberen te installeren van Windows XP *

Pagina: 1
Acties:
  • 165 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een pc staan van Paradigit. Het is een Pentium 4 , 3 Ghz, 160GB HDD via SATA, 512 ddr pc 3200 400MHz geheugen, heeft een ASUS AI - P4P800 moederbord. Hij heeft Audio,3comLan.usb etc onboard, er zit een DVD Speler in en een DVDRW. Die zijn aangesloten via IDE.

Nu komt het vreemde:

Ik heb de pc geboot vanaf een XPSP2 cd, om de partitie met de rotte xp installatie te formatteren. De andere partitie staat data op, en dat moet zo blijven.

Vervolgens als ik de partitie NTFS *langzaam* heb geformateerd, gaat hij bestanden kopieeren voor de nieuw setup. Als dat klaar is gaat hij rebooten.

Vervolgens, voordat je een productkey kunt invoeren, dus bij het starten van de setup, Zie je dat balkje van Xp voorbijkomen dat hij aan het starten is... en op den duur stopt hij. en hangt de pc alvorens de echte setup begint.

Zodra ik dan de pc uitzet,even wacht, en weer aanzet, komt zelfs de bios nog niet in beeld, m.a.w geen beeld op heel de pc. 3 x aan en uitzetten: helpte nog niet om hem aan te krijgen. Ik heb de bios gereset (batterij eruit) en floep, na 10 minuten is hij weer wakker. Maar xp erop zetten lukt weer niet. Ik heb de 2x256 mb eruit gehaald en vervangen door 2x 128mb ddr400. Hij starte op, partitie weer geformat, xp setup, Eerst BOOT: hangen.

Jongens is dit moederbord defect ofzo? Wie o wie voelt zich geroepen.

Bedankt voor het lezen, en ik hoop dat iemand me op weg kan helpen!
Gr,
Tom

• Mauridia
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-08-2025

Mauridia

Spotify Artist: Tjodh

Bij mijn weten zijn alle paradigit pc's uitgerust met een backup op de hdd.
De backup is gemaakt met de Paragon Backup software, als het goed is kun je die gewoon terugzetten, dan is ie weer in de staat zoals je hem kreeg toen je h'm kocht! :)

Beam this message up, Scottie!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor de tip, dit was ik vergeten te vertellen: Die System Restore cd's 2 werken ook niet. HIj zegt dan dat er geen gebruikerspartitie gevonden is? Wilt u deze aanmaken? Dan koos ik Ja, en vervolgens zie die recovery cd: Fout! kan geen gebruikers partie aanmaken en Restore gaat niet lukken.

• Mauridia

Mauridia

Op het moment dat je de PC na aankoop thuis voor het eerst aanzet, staat er op het bureaublad iconen waarmee je de backup van de hardeschijf kunt wegbranden op cd/dvd. Dit is ook het eerste wat mensen zouden moeten doen, omdat het systeem dan nog "schoon" is. Helaas doen veel mensen dat niet. Ik maak het regelmatig mee dat ze zelfs de restore partities incl. de drivers eraf flikkeren. En dan, tja dan heb je een probleem... :P

Verwijderd

Topicstarter
Dit heeft er niet veel van te doen want de system recovery cd is bootable en compleet installeerbaar toch?

En problemen zijn er om opgelost te worden, thans, ik geef niet op !

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Ze moeten gewoon normaal een oem cd erbij doen en niet an de gebruiker overlaten. Vind ik zo een slecht service dat ze niet de originele cd bij je pc geven. Maar een stukje van mijn HDD in beslag nemen voor een restore partitie.

[ Voor 18% gewijzigd door mad_max234 op 08-07-2007 20:15 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Test het geheugen eens met memtest. Niet alleen de dimmen kunnen brak zijn, misschien de geheugencontroller op het bord ook wel. Verder is het natuurlijk aan te raden de: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens stap voor stap door te nemen, grote kans dat bijv het mobo of de hdd stuk zijn. Gewoon vervangen en kijken welk onderdeel het probleem veroorzaakt.

• Mauridia

Mauridia

Geeft de POST nog iets aan fouten weer? Anders probeer het eens met minimale hardware, geheugen en de videokaart laten zitten en de rest (voor zover mogelijk) eruit! Check ook nog ff de temperaturen van de diverse hardware in bios...

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Het lijkt me inderdaad verstandig om je hardware te checken. Hangen en Opstartproblemen troubleshooter is dan een handige leidraad.

Als zelfs je BIOS niet meer wakker wordt is het geen softwareprobleem en dus lijkt Windows Clients me niet de aangewezen plaats. Ik verplaats je topic daarom even. Ondertussen pas ik de topictitel dan even aan, omdat Dit ben ik nog niet eerder tegengekomen. zo erg weinig informatie geeft ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in de bios de integrated devices zo goed als allemaal uitgezet, om het vervolgens weer te proberen. Dat mocht ook niet baten, en de temperatuur is 50 C van de processor en 32 van de kast.
Ik ga die lijst eens bekijken , thanks!

Verwijderd

Topicstarter
Trek geheugen en/of videokaart eruit, het moederbord moet daarna zeker piepen. Ook als de CPU brak is.

DIt stond in die lijst, maar dat deed die pc dus gister niet. hij piepte niet toen het geheugen eruit was, en de processor er nog in zat. Komt allemaal aardig in de buurt van het mobo lijkt mij...

Wat ik nog ga proberen? hdd eruit, data kopieeren, *volledig opnieuw partitioneren, formateren, setup draaien en kijken of het werkt, anders probeer ik een ander moederbord.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2007 @ 08:13:
Trek geheugen en/of videokaart eruit, het moederbord moet daarna zeker piepen. Ook als de CPU brak is.

DIt stond in die lijst, maar dat deed die pc dus gister niet. hij piepte niet toen het geheugen eruit was, en de processor er nog in zat. Komt allemaal aardig in de buurt van het mobo lijkt mij...

Wat ik nog ga proberen? hdd eruit, data kopieeren, *volledig opnieuw partitioneren, formateren, setup draaien en kijken of het werkt, anders probeer ik een ander moederbord.
Dit heeft ook niet geholpen..... toch t mobo ben ik bang voor

Verwijderd

Topicstarter
mobo vervangen, topic kan dicht, thanks iedereen !
Pagina: 1