Mijn 2 vragen gaan over het geheugen van een Acer TravelMate 290.
CPU-Z 1.40 report file
CPU-Z screenshot
Graag wil ik weten waarom de frequency verschilt tussen de 2 slots, zoals op de screenshot is te zien. In de eerste tabel (slot 1) staat 133MHz, terwijl in de tweede tabel (slot 2) 166MHz af te lezen is. Waarom draait het geheugen in slot 1 niet op 166MHz?
Daarnaast ben ik van plan om 1024MB DDR SO-Dimm erbij te prikken, in plaats van de 512MB volgens slot 2, nu vraag ik mij af of dit mogelijk is (de 512MB komt in een andere laptop van toepassing). Volgens de handleiding van mijn laptop zou deze vervanging geen probleem mogen zijn. Mijn keuze gaat uit naar een van deze twee opties, omdat ik heb gelezen dat PC3200 backwards compatible is.
1GB PC2700 DDR SO-Dimm (Dane-Elec)
1GB PC3200 DDR SO-Dimm (Dane-Elec)
Volgens de handleiding:
Alvast bedankt
CPU-Z 1.40 report file
CPU-Z screenshot
Graag wil ik weten waarom de frequency verschilt tussen de 2 slots, zoals op de screenshot is te zien. In de eerste tabel (slot 1) staat 133MHz, terwijl in de tweede tabel (slot 2) 166MHz af te lezen is. Waarom draait het geheugen in slot 1 niet op 166MHz?
Daarnaast ben ik van plan om 1024MB DDR SO-Dimm erbij te prikken, in plaats van de 512MB volgens slot 2, nu vraag ik mij af of dit mogelijk is (de 512MB komt in een andere laptop van toepassing). Volgens de handleiding van mijn laptop zou deze vervanging geen probleem mogen zijn. Mijn keuze gaat uit naar een van deze twee opties, omdat ik heb gelezen dat PC3200 backwards compatible is.
1GB PC2700 DDR SO-Dimm (Dane-Elec)
1GB PC3200 DDR SO-Dimm (Dane-Elec)
Volgens de handleiding:
Bron: ftp://ftp.support.acer-eu...e_290/manual/tm290_nl.pdfHet geheugen uitbreiden
Het geheugen kan worden uitgebreid tot 2 GB met behulp soDIMM's (Small Outline Dual Inline Memory Modules) van 128/256/512/1024 MB, die voldoen aan de industriestandaard. De computer bidet ondersteuning voor DDR (Double Data Rate) SDRAM. De computer is voorzien van twee geheugenslots, waarvan er één wordt gebruikt voor het standaardgeheugen. U kunt het geheugen uitbreiden door een geheugenmodule te installeren in het beschikbare slot, of door het standaardgeheugen te vervangen door een geheugenmodule met een grotere capaciteit.
• Hoofdgeheugen uit te breiden tot 2 GB
• Twee DDR DIMM sockets
• Ondersteunt 128MB, 256MB, 512MB, 1GB DDR SDRAM modules
Alvast bedankt