PC start niet meer op...

Pagina: 1
Acties:

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:28
Beste medetweakers,

Sinds zojuist start de pc van mijn vriendin niet meer op, voordat ik de hele boel moet gaan slopen wil ik even jullie mening horen.

Als ik de aan/uit knop indruk gaan de casefans heel even draaien en gaat het rode lampje op de voeding branden. (het is een Igreen power 500 watt.)

Daarna gebeurd er dus helemaal niets meer, als ik dan de aan/uit knop weer in druk ook niet.
Als ik de stroomkabel eraf haal en die weer erop doe, is het rode lampje uit en begint er weer precies hetzelfde als ik de aan/uit knop indruk.

Zou dit aan de voeding, het moederbord of iets anders liggen?

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-02 16:11
probeer een aantal dingen.

haal eerst alle randapparatuur eraf (cd/dvd speler, diskette, hdd's alles)
haal de kaarten eruit die niet nodig zijn (alles behalve vga kaart)

mocht dit nog niet helpen, haal geheugen eruit, en probeer opnieuw? piepjes ja/nee

ik gok dat je voeding of processor gaar is, maar ik weet er niet álles van. een voor een dingen afstrepen dus. succes.

afaik is er btw een readme voor hoe en wat je hiermee om moet gaan op dit forum

• HugoBoss1985
BootVluchteling schreef op zondag 08 juli 2007 @ 18:59:
probeer een aantal dingen.

haal eerst alle randapparatuur eraf (cd/dvd speler, diskette, hdd's alles)
haal de kaarten eruit die niet nodig zijn (alles behalve vga kaart)

mocht dit nog niet helpen, haal geheugen eruit, en probeer opnieuw? piepjes ja/nee

ik gok dat je voeding of processor gaar is, maar ik weet er niet álles van. een voor een dingen afstrepen dus. succes.

afaik is er btw een readme voor hoe en wat je hiermee om moet gaan op dit forum
Bedankt voor je reactie, ik ga dat zometeen proberen.
Je hebt gelijk w.b.t. die readme, daar had ik nog niet aan gedacht en ik zal daar in de toekomst eerst even kijken.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door. Het kan namelijk aan vanalles liggen, dus door de troubleshooter stap voor stap door te nemen moet het je wel lukken het probleem te achterhalen.

• HugoBoss1985
Zonder naar de troubleshooter te kijken heb ik even een andere voeding tevooschijn gehaald en daarmee startte het systeem van mijn vriendin gewoon op.
Toch handig die rode waarschuwingsled van de Igreen series!

Maarja ik kon niet accepteren dat die voeding stuk was, en toen ik de originele voeding weer aansloot ging het systeem weer als een trein.
Was zeker een stekker losgeraakt. :S

• Mektheb
  • Laatst online: 20:49
HugoBoss1985 schreef op zondag 08 juli 2007 @ 18:55:
Beste medetweakers,

Sinds zojuist start de pc van mijn vriendin niet meer op, voordat ik de hele boel moet gaan slopen wil ik even jullie mening horen.

Als ik de aan/uit knop indruk gaan de casefans heel even draaien en gaat het rode lampje op de voeding branden. (het is een Igreen power 500 watt.)

Daarna gebeurd er dus helemaal niets meer, als ik dan de aan/uit knop weer in druk ook niet.
Als ik de stroomkabel eraf haal en die weer erop doe, is het rode lampje uit en begint er weer precies hetzelfde als ik de aan/uit knop indruk.

Zou dit aan de voeding, het moederbord of iets anders liggen?
steker of voeding

[ Voor 3% gewijzigd door Mektheb op 08-07-2007 22:16 ]

Pagina: 1