[cmd]Windows Unattend keuzelijst

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

• misterm90
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-12 13:22
Beste programmeurs,
ik ben nu bezig om een windows unattended te maken zodat ik niets meer hoef in te voeren bij de installatie van Windows XP
maar nu vroeg ik me af omdat ik het voor verschillende computers ga maken, hoe ik dat kan gaan doen met bijvoorbeeld verschillende chipset en videokaart drivers, kan ik dat ook niet gaan doen met een soort keuzelijst in een batch file,dat er bijvoorbeeld staat Welke Videokaart
1)Nvidea
2)Ati
zou dat mogelijk zijn?
Met vriendelijk groet Merlijn de Leeuw

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Gewoon de drivers toevoegen en zorgen dat Windows bij het zoeken naar drivers in de juiste mappen kijkt.

How to Add OEM Plug and Play Drivers to Windows XP

• misterm90
weet hij dan autmatisch het verschil tussen ati en nvidia ? ik wil namelijk dan via een batch naar de site sturen voor de nieuwste drivers en voor sommige dingen al standaard erop zetten

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Elk apparaat in een PC heeft een Vendor ID en een Device ID, en door deze gegevens van het apparaat te matchen met de opgegeven IDs in de inf-bestanden die bij een driver zitten, weet Windows of de drivers bij dat apparaat horen of niet.

De Vendor IDs van ATI en Nvidia zijn respectievelijk 0x1002 en 0x10DE, kijk voor meer info bijv. op http://www.pcidatabase.com/

• misterm90
ah ok bedankt, kan ik het ook doorlinken aan een site ipv een .inf op de cd ?

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Niet met de functionaliteit die Windows standaard biedt, daarin wordt opgegeven voor welke apparaten welke stuurprogramma's moeten worden geïnstalleerd. Misschien dat je het zo in elkaar kan klussen dat er een programma wordt gestart die de drivers kan downloaden en silent kan installeren, maar zo veel weet ik er ook weer niet over :).

• misterm90
ik weet niet of iemand de unattended versie van vista kennen van Maus, maar daar zit een stukje programmeer code in die laat zeg maar de serials automatisch invoeren,die bestuurt zeg maar zelf de muis weet iemand hier een toturial te vinden voor visual basic 2005 ?

• misterm90
oh beste tweakers ik heb het programma gevonden waarmee het is gefixt ;) het heet Auto IT en de site is http://www.autoitscript.com ( voor diegene die het ook willen gebruiken :) )

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Dan zie ik niet in wat dit topic in PRG doet/deed aangezien hier 0,0 programmeerwerk aan te pas komt/is gekomen ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.