[Kubuntu 7.04] Beryl draait, maar Emerald niet?

Pagina: 1
Acties:

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Nou val ik direct met de deur is huis. Ik had een goed draaiende beryl met behorende emerald op mijn vorige Ubuntu install. Omdat de functie's van Ubuntu( en dan vooral gnome) mij behoorlijk tegenvielen, ben ik overgestapt op Kubuntu.

Nou probeer ik dus de oude situatie qua config( en dan vooral beryl) weer in orde te krijgen omdat ik gewoon wel wil kunnen werken zoals ik dat deed.

Nou installeerde ik eerste de Nvidia drivers om alles op orde te krijgen. Dit ging alleen al met veel moeite omdat hij in eerste instantie niet de juiste driver wou laden, na wat gepruts kwam alles toch weer goed en heb ik nu ook weer mijn resolutie in orde.

Toen alles het weer deed probeerde ik dus ook beryl te installeren. Dit lukte goed en ik starte beryl, vreemd genoeg was ik daarna alle kaders kwijt voor mijn omlijsting. Vreemd probleem vind ik( vandaar dit topic). De installatie is verlopen via het gebruiken van synaptic. Ik heb al geprobeerd om dingen aan te passen, heb bijvoorbeeld aquamarine en heliodor geinstalleerd. Beide geprobeerd te activeren, maar niets mocht baten.

Nu vraag ik jullie dus wat kan er hier fout zijn gegaan en vooral hoe is het op te lossen :'(

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Petok
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-12-2025
Emerald draait gewoon, je moet alleen nog wat toevoegen aan xorg.conf:
No Window Borders With Beryl and NVIDIA AIGLX
Published at January 28, 2007 in Blog.

If you find that you have no borders after you have set up Beryl with AIGLX using the latest nvidia driver you should append the following to your /etc/X11/xorg.conf in the “Device” section:

Option "AddARGBGLXVisuals" "True"
Option "RenderAccel" "True"
Option "AllowGLXWithComposite" "True"
Option "backingstore" "True"
Option "TripleBuffer" "True"

For some reason many guides do not mention this problem.
http://nlindblad.org/2007...h-beryl-and-nvidia-aiglx/

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Petok schreef op maandag 09 juli 2007 @ 11:21:
Emerald draait gewoon, je moet alleen nog wat toevoegen aan xorg.conf:

[...]

http://nlindblad.org/2007...h-beryl-and-nvidia-aiglx/
Dat was hem idd. Ik heb nu beryl draaien _/-\o_ Het vreemde wel aan dat artikel is dat ik het probleem niet had bij mijn ubuntu, ook is dit artikel VOOR de release van mijn versie Kubuntu

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker