Orange met Speedtouch 780WL?

Pagina: 1
Acties:

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-03 20:19

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ik heb sinds kort Orange ADSL Family met telefonie enzo, maar die livebox die ze erbij leveren is echt helemaal 3x niks. Wat een kloteding. Dus ik dacht, kom, laat ik gewoon een goeie kopen. En mijn keuze gaat vallen op de Speedtouch 780WL (ik heb em dus nog niet, en vandaar uit "voorzorg" dit topic).

Ik wilde eigenlijk weten of het uberhaupt mogelijk is om deze modemrouter op orange aan te sluiten, en of telefonie ook aan de praat te krijgen is. En zo ja, het liefst wat pointers met hoe ik dat voor mekaar ga krijgen ;) En vooral eigenlijk het telefonie-gedeelte heb ik de ballen verstand van. Ik ben gewend dat het is inprikken->werken, maar bij VoIP schijnt dat niet zo makkelijk te zijn... Ook heb ik her en der gelezen dat je voor orange een niet heel gewone soort PPPoA ofzo verbinding moet bouwen. Maar het concrete hoe/wat/waar is me niet erg duidelijk geworden...

Little help? :)

日本!🎌

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Niemand? Ook niet iemand met Orange en een andere modem dan deze Speedtouch of de Livebox?

日本!🎌

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:48

Speedmaster

Make my day...

_Thanatos_ schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 20:57:
Niemand? Ook niet iemand met Orange en een andere modem dan deze Speedtouch of de Livebox?
Speedtouch met Orange gaat, maar Speedtouch met telefonie van Orange gaat echt helemaal niet.
Protocol wat Orange hanteerd is niet het protocol wat je Speedtouch ondersteund. Protocol wat meestal wordt gebruikt is VOIP en Orange heeft een ander soort protocol, daarnaast geven ze de instellingen ervan niet vrij en is dit nergens terug te vinden.

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
VoIP is geen protocol ;)

Maar is het dan bijvoorbeeld mogelijk om de Livebox op de een of andere manier als bridge te laten functioneren, ipv als router? Dan kan ik zelf een andere router erachter verzinnen, zoals dat ding van Asus.

日本!🎌