Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?
Verwijderd
zodra je netwerkkaart op komt zal hij syncen met een ntp server en staat je tijd goed, mits je timezone goed is ingesteld of course
ntp zorgt er gewoon voor dat je klok goed blijft staan.
rm /etc/localtime; ln -s /usr/share/zoneinfo/Europe/Amsterdam
hierna ff met ntp goeie datum/tijd ophalen, en om dit dan in je hardware clock te zetten:
hwclock --systohc
dit zou moeten werken
[ Voor 8% gewijzigd door ofniedan op 08-07-2007 17:01 ]
select() to /dev/rtc to wait for clock tick timed out
HWCLOCKPARS=
en daarachter ook --directisa invullen. het kan nl zijn dat dezelfde error die je kreeg met clock timeout ook bij het booten meespeelt.
vervolgens weer even ntp om de goeie tijd op te halen, en testen met reboot
Maargoed, zolang ik er geen last van heb kan dat wel wachten
1
2
3
4
5
6
7
8
| ACPI: (supports S0 S1 S3 S4 S5) Freeing unused kernel memory: 196k freed Time: tsc clocksource has been installed. ACPI Exception (acpi_processor-0681): AE_NOT_FOUND, Processor Device is not pres ent [20060707] ACPI: Getting cpuindex for acpiid 0x3 ACPI Exception (acpi_processor-0681): AE_NOT_FOUND, Processor Device is not pres ent [20060707] |
Edit:
Volgens mij is die foutmelding niet zo ernstig. Tijdens het booten vloog er iets voorbij dat ernstiger leek, maar het gaat ook zo snel he
[ Voor 16% gewijzigd door AtHomer op 08-07-2007 17:52 ]
Had hetzelfde probleem als jij.AtHomer schreef op zondag 08 juli 2007 @ 17:07:
Alles gaat goed, behalve het syncen naar de hardware clock, dat geeft deze melding:
select() to /dev/rtc to wait for clock tick timed out
Gebruik het commando 'hwclock' met de --directisa parameter.
Dus
1
| hwclock --directisa --systohc |
Hiermee waren mijn problemen opgelost
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
Dat weet jij, dat weet ik (inmiddels), maar de google cache waarmee ik op dit topic gekomen was nog niet
Had even de draad opnieuw moeten lezen.
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.