Toon posts:

[Media Center] Music library browsen dmv folder view

Pagina: 1
Acties:
  • 543 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
In Windows Media Player is het mogelijk om door je music library te browsen dmv folder view. Ik heb al mijn folders namelijk wel een goede naam gegeven, maar de bestanden zelf niet. In Media Center (bij Vista) heb ik nog niet kunnen ontdekken hoe dit mogelijk is. Wel kun je dmv artiest of album naam door je bestanden scrollen, maar ik wil graag op de manier zoals met Windows Explorer. Weet iemand of dit mogelijk is of aan te passen ergens?

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:09

Crusader

Arc Nature

Toevallig loop ik nu tegen dezelfde uitdaging aan en zoek ook naar een oplossing.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• Master ray
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-11-2023
het is geen oplossing, maar wellicht een alternatief: Via tools als mp3-tag kun je relatief eenvoudig van de tag een filename maken of vice versa. verder lijkt media center mij een soort html language dus wellicht kun je er gewoon in hacken?

Raymond Ebben, SAS consultant, Netherlands

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:09

Crusader

Arc Nature

Tja, het is een workaround, maar in feite komt hiermee "onjuiste" informatie in de tags te staan.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Beetje een kick, maar ikzelf loop hier ook al enige tijd tegen aan.

Alles werkt perfect in media center maar een browse view voor mijn muziek zou stukken beter zijn.

Het is nu zo'n zooitje doordat vista zelf denkt het beter te weten terwijl ik alles netjes per artiest en album heb gearchiveerd.

Oftewel.. was het al iemand gelukt dit aan te passen ?

Verwijderd

Ik vind Media center wat muziek aangaat onhandig als je echt op folders wil zoeken. Misschien ziet MS dit in en komt er een update in SP1. Tot die tijd blijf ik winamp gebruiken, of misschien wel voorgoed, omdat daarin een ingebouwde browser zit die een legio aan mogelijkheden bied :)

Misschien eens een keer proberen als alternatief ;)

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Tja.. de rest is gewoon echt super.. ben niet echt te spreken over vista, maar dat media center stuk zit wel heel goed in elkaar.

Verwijderd

DukeBox schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 23:26:
Tja.. de rest is gewoon echt super.. ben niet echt te spreken over vista, maar dat media center stuk zit wel heel goed in elkaar.
Begijp niet waarom je niet te spreken bent over Vista in zijn algemeen want tot dusverre heb ik er weinig/geen problemen mee. Zelf ben ik ook erg te spreken over Media Center maar voor muziek vind ik het onhandig, want als je bivoorbeeld een schijf selecteert dan moet je teveel scrollen imo.

Vandaar dat ik voorlopig heb gekozen voor Winamp omdat deze veel beter de mappen rangschikt en via de build in browser je alles zo gevonden hebt op naam artiest/nummer, op lengte van een nummer etc etc. Dat zijn feitelijk de indelingen die ik mis bij Vista MC, daar waar je eigenlijk mag verwachten dat MS met iets dergelijks op de proppen komt.

Als je Winamp eenmaal gebruikt heb dan merk je gewoon dat MS nog een stuk achter loopt bij de ontwikkeling van een dergelijk indexering cq. gebruik. ALs ik nu een nummer binnen winamp op zoek dan heb ik die binnen een paar seconden te pakken, en daar gaat het mij om, praat ik nog even niet over de legio van afspeel mogelijkheden en playlists die Winamp bied.

Niet dat ik nu Winamp wil pushen bij je maar probeer het eens en vergelijk dan eens het verschil voor jezelf, baat het niet dan schaadt het niet :)
Pagina: 1