het zoveelste 9800 artifact topic

Pagina: 1
Acties:

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:17
gister een oude 9800se gekregen omdat hij artifacts gaf.

wat me meteen opviel was de slordig gemonteerde koeler (zoon zalman , net het broodje van een hotdog, waarvan de kaart de worst is). deze heb ik er opnieuw opgezet (in hoeverre dat kon met de schroefjes enzo die erbij zaten. Toen ik hem opstarten zag ik meteen witte streepjes (verticaal, steeds een paar centimeter ertussen), en op een ander scherm zag ik horizontaal rode streepjes (voordat windows is opgestart). als je eenmaal in windows bent zie je dat het linkerdeel van het scherm een blauwe waas heeft, en een beetje spikkelig is ( ik kan nu geen screenshot maken want de nvidia zit er weer in).

wat denken jullie hitte problemen ( kortom verrotte koeler) of toch defect geheugen (het is al als die 2 seconden aanstaat)

ik kon geen een topic vinden met zulke artifacts als ik heb

terugklokken enzo helpt niet

mm ik denk dat lism gelijk heeft.

systeem:

amd ahtlon xp 1600+
768mb-ram
9800se 128mb
audigy platinum xe
firewire en usb kaartje
netwerkkaartje
40gb maxtor hd
op een of ander vaag msi moederbord

[ Voor 13% gewijzigd door Speeddragon op 08-07-2007 15:54 ]

Heel veel lurken, heel weinig posten..

Verwijderd

Geheugen is stuk. Deze 'vakjes' ontstaan door stuk geheugen. Valt niet zelf te repareren noch dat je er nog garantie op hebt ivm vervangen van de koeler.

Als je in windows al spikkels hebt dan is het gewoon gedaan met je kaart :) 9800pro's lopen erg warm, en vooral met stock-kaartjes kampt het geheugen met een enorm warmte probleem dankzij de warme chip de kaart.

Niets meer aan te doen dus. search

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2007 15:53 ]

• Speeddragon
die spikkels zijn eigenlijk alleen in zoon creative werkbalk en alleen links van het scherm, en het is niet dat het echt een kleur heeft, meer een vervormde kleur van wat het had moeten zijn in combinatie met de blauwe waas

[ Voor 7% gewijzigd door Speeddragon op 08-07-2007 15:57 ]

Verwijderd

kan je de verf stripper of een haardroger van je ma.
Zet dezen evn op je kaart bij mem
Kan zijn dat er een slecht contact maakt en dan heb je ook blokjes

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07 14:40

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2007 @ 17:16:
kan je de verf stripper of een haardroger van je ma.
Zet dezen evn op je kaart bij mem
Kan zijn dat er een slecht contact maakt en dan heb je ook blokjes
juist, ofterwijl : sloop je kaart nog meer om te kijken of deze wel echt stuk is

verfstripper wordt VEEL te heet, zelfde geldt voor de haardroger ;)

doe dit dus maar niet ;)

Wabbawabbawabbawabba

• Speeddragon
ga er straks wel even met de solderbout ofzo overheen, het gekke is wel dat sinds ik op de geheugen blokjes heb getikt de rechterhelft gewoon weer normaal is (tegelijk met de koeler er op nieuwe opzette), maarja daar ligt het volgens jullie niet aan,(aan de koeler :? (had ik nog niet gezegt maar goed)

• Speeddragon
schopje met screenshot: kut, je ziet me msn, ach jah die gebruik ik toch niet meer |:(

http://img477.imageshack.us/img477/540/artisxo2.jpg

ik ga zometeen dvi nog eens proberen (dit is vga)

Verwijderd

Je geheugen is echt stuk. Daar valt niets meer aan te doen, al doe je het via S-video, hetzelfde beeld zul je blijven houden.

• 430xlkod
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-07-2025
Ik heb laatste gelezen dat dit veel voorkomt bij deze kaartjes.

Wat je eens moet doen voor mij is, als je die strepen hebt.
Dan doe je je kast open, en druk je met je vingers 1 voor 1 op de memchips van je 9800 kaart.
Dus dat je er een beetje druk op zet.
Zo ga je ELKE chip na, en kijk naar je scherm. Druk dus op je chip terwijl je kijkt naar het scherm.

Als er iets verandert dan post je dat hier maar ;) .

• tricky-design
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-07 22:43
Ik heb een 9800XT met soortgelijk probleem, moest mijn kaart opsturen naar de fabriekant en kreeg toen een nieuwe. Zit 2 of 3 jaar garantie op.
Pagina: 1