Toon posts:

Dode subpixel of stofje?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vorige week een HP w2207 22" widescreen TFT gekocht. Het eerste scherm had onderin een dode subpixel, maar gelukkig deden ze bij Dynabyte Utrecht niet moeilijk en mocht het scherm geruild worden. Ik ben nu aan het 2e scherm bezig en tot mijn grote irritatie is midden in het scherm een klein rose/paars stipje zichtbaar. Verder is het scherm prachtig. Als ik het van heel dichtbij bekijk, lijkt het een subpixel. Ik heb er diverse programma's op losgelaten, maar wat me verbaast is als ik een pixeltester over de betreffende subpixel positioneer, ik hem niet zie oplichten tegen een zwarte achtergrond. Moet een subpixel nu altijd aan zijn, of kan ie ook verdwijnen. Zou het een stofje in het scherm kunnen zijn? Ben benieuwd naar jullie mening.

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:21

Onbekend

...

Je kan met de 8 standaard kleuren testen (m.b.v. Paint o.i.d.).
- Zwart
- Rood
- Blauw
- Groen
- Geel
- Paars
- Lichtblauw
- Wit

De kleur paars krijg je door de kleuren rood en blauw vol uit te sturen en groen op 0 te zetten.

Ik denk dat het een standaard productiefout is. Volgens mij mocht je max. 2 defecte pixels in je scherm hebben, maar dat zou je bij de fabrikant op moeten zoeken.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Verwijderd

Zonde zeg, geniet hier met volle teugen van de w2207 :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2007 @ 15:24:
Ik heb er diverse programma's op losgelaten, maar wat me verbaast is als ik een pixeltester over de betreffende subpixel positioneer, ik hem niet zie oplichten tegen een zwarte achtergrond.
En wat zie je bij een witte achtergrond?

Een paars stipje bij een witte achtergrond zou erop kunnen duiden dat een groene sub-pixel het niet doet (de 2 overgebleven sub pixels rood en blauw genereren paars). Als je vervolgens een groen scherm opzet zou je een zwart stipje moeten zien. Het zwarte stipje is de dode groene pixel (alle groene subpixels lichten op behalve die ene ;) ).

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:26

Exirion

Gadgetfetisjist

Als het een stofje is dan moet je meestal kleur/intensiteitverandering zien als je onder een andere hoek kijkt. Je ziet dan makkelijk of het een optische vertekening is, of echt een dode pixel.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Waster
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 08:33
Meestal is een stofje ook een stuk kleiner dan een dode pixel. Je merkt het snel genoeg door je scherm met een doekje schoon te maken.
Pagina: 1