voeding geeft geen strrom meer bij nieuw mobo

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• stippel
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-05 10:36
Gisteren mijn nieuwe spulletjes bij elkaar dus alles in elkaar gezet:

cpu: 6600
Cooler: scythe infinity
mem: 4x ballistix pc 5300 1024
vidkaart: geforce 7600GS
voeding: Voeding specificaties :

500 Watt
+3,3 V: 28A
+5,0 V: 30A
+12,0 V: 34A
-5 V: 0,3A
-12 V: 0,8A
+5Vsb: 2,0A
standaard bij een X-alien kast

HD:Western Digital Raptor WD1500ADFD

Al bestaande dvdrw

installatie ging op zich prima. Na +/- 3,4 uur gedraaid wat opzich goed liep. omdat ik geen verse win vista 64 install gedaan had kon hij beter lopen vanwege oude drivers van de originele install cd denk ik, maar hij liep.
Omdat ik wilde overclocken ben ik wat gaan lezen en heb op een gegeven moment in het bios wat lopen rommelen. Wat precies weet ik zo uit mijn hoofd niet meer en boekje is alweer opgeborgen in de doos maar ik heb geen grote veranderingen aangebracht. wat ik wel weet is dat ik de fsb met 5 mhz verhoogd heb.
Windows starte toen op maar liep niet lekker. Ik heb het systeem uitgezet en toen weer opgestart.
Toen wilde de voeding niet opstarten. Hij gaf een halve seconde geluis en het lampje ging even aan maar hij stopt direct weer.
Cmos gecleard en later battery eruit gehaald. Niets wilde helpen.
Moederbord naast mijn pc gelegd en alles gestrippt om te onderzoeken waar het aan lag.
Moederbord wilde zelfs niet meer opstarten met enkel de cooler erop en verder niets.
Omdat ik mijn oude systeem nog had liggen deze aangesloten et voila de voeding liep weer.

Omdat hij een paar uur gelopen heeft denk ik niet dat mijn voeding te weinig stroom kan leveren maar dat er toch iets kapot is gegaan op het bord.
Kan volgens mij ook niet komen doordat ik iets in het bios veranderd heb omdat dit absoluut geen grote veranderingen waren.

ik heb hem maar weer opgebrogen in de doos en heb bij Komplett een rma aangevraagd.

iemand zoiets vaker meegemaakt of misschien zie ik wel iets over het hoofd? maar zonder stroom kom je niet ver.

ik zag bij het eraf halen van de cooler dat er maar weinig pasta op de onderkant zat terwijl ik een compleet dun laagje op de cpu gedaan had. Hij zal het toch niet te heet hebben gekregen? In coretemp gaf hij temperaturen aan van 35 a 37 graden op idle voor beide core`s.

Of heb ik al met al tocg gewoon iets stom gedaan? Ben benieuwd naar jullie reacties waarvoor alvast dank.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als ik dit zo lees lijkt het vrij waarschijnlijk dat het mobo idd stuk is. Het enige dat ik nog geprobeerd zou hebben is een ATX reset, om te kijken of dat nog iets uitgehaald had (sommige plankjes doen daar namelijk heel raar mee :P).

Dus misschien dat je dat nog even kunt proberen, zo niet dan zou ik idd het plankje terugsturen.

• stippel
@ Terw_Dan,

een ATX reset?? zegt mij helemaal niets, kun je mij uitleggen wat dit is en hoe ik dit zou kunnen doen?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

stippel schreef op zondag 08 juli 2007 @ 15:34:
@ Terw_Dan,

een ATX reset?? zegt mij helemaal niets, kun je mij uitleggen wat dit is en hoe ik dit zou kunnen doen?
Heel simpel, sluit alles aan, maar zet geen stroom op de voeding. Vervolgens houdt je de powerbutton zo'n 20s ingedrukt. Daarna sluit je de stroom weer aan, en vaak boot het systeem dan weer zonder problemen.

• stippel
en dat laatste was dan het geval, hij doet het verdorrie weer.
Hartstikke bedankt voor de geboden hulp _/-\o_
Pagina: 1