Toon posts:

Nieuw moederbord kopen

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er net achter gekomen dat mijn geheugen niet op zijn normale kloksnelheid draait, omdat mijn moederbord dat niet ondersteunt. o.a. daarom wil ik een nieuwe. Maar er zijn zoveel verschillende soorten, dus ik weet echt niet welke ik moet kiezen. Ik draai Vista Ultimate 32-bit en deze onderdelen heb ik:

Intel Core 2 Duo 6300
2 * 1 GB Nanya DDR2-667 SDRAM
NVidia Geforce 7900 GTO 512 MB PCI 16*
S-ATA 200 GB hardeschijf
Creative Audigy 2 Ex Platinum
Voeding 400 Watt

Dit wil ik erop hebben:
Dual Channel support
RAID 0, 1

Ik wil er eigenlijk niet al te veel voor betalen, want mijn huidige moederbord P5VD2-MX heb ik al gebruikt en verkoop zal dus moeilijk worden

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Er zijn vrij weinig chipset die geen Dual Channel support hebben. Daarnaast heeft eigenlijk iedere plank wel RAID 0 en RAID 1 support. Dus wat dat betreft zou ik specifieker gaan kijken naar de geheugen support als ik jou was. Maar ook dat is niet te moeilijk, de meeste planken kunnen prima overweg met PC5300 spul.

Ik denk dat je huidige bord dat ook kan, maar dat hij of niet compatible is met je mem, of het ding gewoonv erkeerd staat ingesteld.

• ejtnaj
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:05
Jouw moederbord ondersteunt prima 667Mhz geheugen.

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij niet, in het boek je staat dit: DDR-266 SDRAM, DDR-333 SDRAM, DDR-400 SDRAM, DDR2-400 SDRAM, DDR2-533 SDRAM

En bij het opstarten geeft ie aan DDR2-533. En als ik naar mijn BIOS-istellingen ga, dan kan ik bij DRAM Frequentie kiezen tussen 400 en 533 mhz. Misschien halen jullie dit moederbord in de war met de SE

En ik heb mijn bios pas nog geupdate

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2007 15:51 ]

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04:32
Welk bord heb je nu? Zo'n Asrock ding met VIA chipset met zowel DDR als DDR2 geheugen? Die zijn idd een stukje trager dan een vergelijkbaar Intel bord en draait idd je onderdelen niet op volledige snelheid. Een willekeurig bord met 945P, P965, P35 of evt Nforce chipset zou aan je eisen moeten voldoen.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2007 @ 15:35:
Volgens mij niet, in het boek je staat dit: DDR-266 SDRAM, DDR-333 SDRAM, DDR-400 SDRAM, DDR2-400 SDRAM, DDR2-533 SDRAM
Dat lijkt al helemaal niet te kloppen. Je plank lijkt namelijk helemaal geen DDR te supporten, enkel DDRII. En het kan natuurlijk zijn dat je het ding gewoon wat moet OCen .
Maar mocht dat niet lukken, dan zou ik gewoon een P35 plankje kopen, die kunnen het zeker aan.
zoiets als de Gigabyte P35-DS3P. Kost slechst zo'n 130€ en het zijn geweldige bordjes.
pricewatch: GigaByte GA-P35-DS3P, P35 (ATX, Sound, LAN, SATA II, RAID, 1394)

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op zondag 08 juli 2007 @ 15:49:
[...]

Dat lijkt al helemaal niet te kloppen. Je plank lijkt namelijk helemaal geen DDR te supporten, enkel DDRII. En het kan natuurlijk zijn dat je het ding gewoon wat moet OCen .
Maar mocht dat niet lukken, dan zou ik gewoon een P35 plankje kopen, die kunnen het zeker aan.
zoiets als de Gigabyte P35-DS3P. Kost slechst zo'n 130€ en het zijn geweldige bordjes.
pricewatch: GigaByte GA-P35-DS3P, P35 (ATX, Sound, LAN, SATA II, RAID, 1394)
Sorry typfoutje: En bij het opstarten geeft ie aan DDR2-533

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2007 @ 15:51:
[...]
Sorry typfoutje: En bij het opstarten geeft ie aan DDR2-533
Maar ik bedoelde hst stuk uit de manual. Dat is namelijk redelijk vreemd (gezien er daar in vermeldt wordt dat er DDR gebruikt kan worden, terwijl dat niet op je bord past).

Verwijderd

Topicstarter
Bij Specification summary staat weer dit: 2 * 240-pin DIMM sockes supoort up to 4 GB of DDr2 533/400 unbufferred non-EWCC memory

• binbero
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-05 21:12
Tip

Als je een orginele widows vista heb oem versie,
en je neemt eeen ander moederbord,
kan je hem niet meer gebruiken met nieuwe mobo.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04:32
Dat is geen probleem, even microsoft bellen en binnen 5 minuten heb je je windows weer geactiveerd. Je hoeft alleen maar te zeggen dat je moederbord vervangen is en verder vragen ze een paar keer of je windows op meer dan 1 computer draait, maar verder zijn er geen problemen die je kunt verwachten (wel een schone install doen, je gaat straks van chipsetfabrikant wisselen, windows gaat daar niet lekker mee om).
Waarschijnlijk is er van dit bord ook een versie waarbij wel DDR slots zijn geplaatst, de chipset ondersteunt nml beide standaarden voor zover ik weet.

Verwijderd

let wel ,je krijgt waarschijnlijk een bleu screen als je het moederbord vervangt,teminste das mijn ervaring al 2x :(

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2007 @ 17:33:
let wel ,je krijgt waarschijnlijk een bleu screen als je het moederbord vervangt,teminste das mijn ervaring al 2x :(
Je moet Windows ook reïnstallen daarna ;)

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ja anders blijft het mis gaan. ik heb nu al zo vaak MS moeten bellen mb vervangen dus ik moet weer activeren. Als jij maar de lic op 1 pc gebruikt en niet zoals een klant op 5 pc dan zullen ze niet moeilijk doen.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog andere suggestiess voor een moederbord? Ik vind € 130 wel veel eigenlijk. Ik zat meer te denken € 60 / 70

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

kijk http://tweakers.net/price...Field=prijs&orderSort=asc hier eens. Er staan 344 bordjes in, waarvan er zo'n 110 onder de 70 euro.
Zoek dus gewoon naar een budget bordje dat aan je eisen voldoet, er is genoeg te vinden.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Een Tweaker achten we in staat zelf z'n eisen op te stellen, op zoek te gaan naar welke borden aan die eisen voldoen en dan te kijken welke mogelijkheden binnen budget aan de eisen voldoen. Meerdere mogelijkheden over? Neem dan de goedkoopste :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.