Toon posts:

Macbook via VGA op Samsung LE32R72B

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals de titil al zegt heb ik mijn MacBook via een VGA kabel aangesloten op onze Samsung LE32R72B LCD TV.

Perfect beeld,echter als ik op 1366*768 draai heb ik 2 zwarte balken aan de zijkanten en die krijg ik niet weg. Als ik de resolutie op 1024*768 zet dan is het wel beeldvullend.

Doe ik iets verkeerd? Een zoektocht hier op tweakers heeft nog niets op mogen leveren...

Thanks!

• Erikdevries
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-01 00:26
Je bedoeld neem ik aan 1360x768? (met 3 zwarte pixels aan beide kanten die niet gebruikt worden). Voor zover ik weet bestaat de resolutie 1366x768 n.l. niet. En even ter info, hoe groot zijn die zwarte balken die je bedoeld? (is dat die 3 pixels, of meer).

Indien het om meer dan die 3 pixels gaat kan ik wel even kijken wat mijn Samsung LE32R82B doet (is vergelijkbaar met die jij hebt staan) als ik m'n macbook aansluit (reden dat ik het niet meteen even test is omdat ik dan achter m'n apparatuur moet klimmen om de vga kabel los te halen :))

edit: ter info, ik draai nu XP in 1360x768 fullscreen (op 2 x 3 pixels na dus) op die tv, heb het nog niet met m'n macbook getest.

[ Voor 10% gewijzigd door Erikdevries op 08-07-2007 18:02 ]

• carfreak02
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:15
Je kan even kijken of de instelling van het formaat goed staat op je TV met het knopje : P.Size.

Verwijderd

Topicstarter
Erikdevries schreef op zondag 08 juli 2007 @ 18:00:
Je bedoeld neem ik aan 1360x768? (met 3 zwarte pixels aan beide kanten die niet gebruikt worden). Voor zover ik weet bestaat de resolutie 1366x768 n.l. niet. En even ter info, hoe groot zijn die zwarte balken die je bedoeld? (is dat die 3 pixels, of meer).

Indien het om meer dan die 3 pixels gaat kan ik wel even kijken wat mijn Samsung LE32R82B doet (is vergelijkbaar met die jij hebt staan) als ik m'n macbook aansluit (reden dat ik het niet meteen even test is omdat ik dan achter m'n apparatuur moet klimmen om de vga kabel los te halen :))

edit: ter info, ik draai nu XP in 1360x768 fullscreen (op 2 x 3 pixels na dus) op die tv, heb het nog niet met m'n macbook getest.
Je hebt gelijk. Het is 1360x768. En de balken zijn veel meer dan 3 pixels. Gaat echt om tientallen...Ik zal het ook even met mijn zakelijke laptop proberen...

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-01 22:32
Je kan in OSX overscan aanzetten. Als het goed is geen zwarte randen meer. Onder je display settings bij options.

Afbeeldingslocatie: http://www.hdbeat.com/media/2006/03/hdoutput.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.hdbeat.com/media/2006/03/overscan_sm.jpg

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08-2025
zal het vanavond even proberen.. ik heb namelijk dezelfde tv staan :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er al uit...

Niet op synchroonzetten...dan pakt de mb de resolutie van mb zelf...en op de externe voeding en keyboard aansluiten...

• pauldekam
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-05-2017

pauldekam

Niet denken maar doen

Ik zie dat je ook een LE32r72B hebt.
Zou je mij jouw service menu instellingen door willen geven per mail?
Dan heb ik voor jou het volledige service manual.

[ Voor 35% gewijzigd door pauldekam op 18-10-2007 11:36 ]

beter 1 dan helemaal geeneen

Pagina: 1