[Vista] Wifi verbinding helft snelheid

Pagina: 1
Acties:

• toastingnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:20
Na het installeren van de Vista driver van ZDWlan icm ZD1211 B/G USB stick, komt nu keurig de ZDWlan utility in beeld.
In eerste instantie gaat het downloaden op speedtest en via nieuwsgroepen tot ruim boven de 600KB/s. Echter dan krijg ik een disconnectie en komt de downloadsnelheid nite boven de 300 KB/s.

Heb diverse keren de driver opnieuw geinstalleerd. Andere channel gekozen. maar niet helpt op de snelheid op het normale hoogte te houden. Na deinstallatie en herinstallatie gaat het even goed, dan weer terugzakkend van snelheid.

De modem is een Zyxel 2602 HW. Iemand een idee?

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

• toastingnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:20
Niemand?

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

• nicket84
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-02 14:40
toastingnow schreef op zondag 08 juli 2007 @ 15:05:
Na het installeren van de Vista driver van ZDWlan icm ZD1211 B/G USB stick, komt nu keurig de ZDWlan utility in beeld.
In eerste instantie gaat het downloaden op speedtest en via nieuwsgroepen tot ruim boven de 600KB/s. Echter dan krijg ik een disconnectie en komt de downloadsnelheid nite boven de 300 KB/s.

Heb diverse keren de driver opnieuw geinstalleerd. Andere channel gekozen. maar niet helpt op de snelheid op het normale hoogte te houden. Na deinstallatie en herinstallatie gaat het even goed, dan weer terugzakkend van snelheid.

De modem is een Zyxel 2602 HW. Iemand een idee?
Geen id, ik weet alleen dat Vista KLOTE is met wifi. Je kan niet eens een WPA CHAP verbdinging maken!! Nutteloos dus voor op mijn werk

• HiDNN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:44
Zo`n usb stick vind ik altijd maar crap :P
Probeer eerst gewoon eens een PCI wlan kaart en kijk dan hoe het gaat.

Voor gewoon i-net is het leuk, maar voor als je echt gaan wilt downloaden zou ik toch een vaste kaart nemen.
Al kan ik het dan nog niet echt garanderen want draadloos blijft imo crap

[ Voor 9% gewijzigd door HiDNN op 09-07-2007 20:24 ]

• FlorisD
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-03 11:10
Is de signaalsterkte van router naar wifi-stick wel goed genoeg, en zijn er verder ook geen andere storingsbronnen aanwezig (zoals een magnetron)?

Je zou kunnen proberen om tijdelijk de encryptie van je netwerk uit te zetten. Soms wil dat weleens helpen. Ook zou je kunnen kijken of je het probleem ook hebt als router en usb-stick vlakbij elkaar zijn (meter ertussen bijv.) ipv een langere afstand.

Werkt dat allemaal niet, dan wordt het inderdaad tijd om te kijken naar een ander kaartje voor wifi (of gewoon een bedraad netwerk).

[ Voor 14% gewijzigd door FlorisD op 09-07-2007 20:57 ]

Verwijderd

De verwachtingen m.b.t. draadloos zijn zeker verschillend t.o.v. de doorvoersnelheid via de vaste LAN-aansluiting. Zoals Thesilence07 ook al aangaf, probeer maar eens willekeurige andere kaart, je zal zien dat je de snelheid niet zal halen.
Zowel de verzendende als ontvangende kant - zal de snelheid door en naar de modem sterk afnemen(wordt volgens mij ook wel "overhead" + "fragmentatie" genoemd). Als je het mij vraagt is de helft zeker een standaard snelheid die je maximaal eruit kan halen, los van alle andere factoren die beinvloedbaar zijn op de wireless snelheid en continuiteit.

Test maar eens alleen achter de Wireless modem met een ftp servertje ofzo, zal je zien dat de doorvoer dan wel veel en veel hoger ligt.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2007 16:04 ]

Pagina: 1