Nieuwe video --> onverklaarbare verschijnselen

Pagina: 1
Acties:

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:31
Leute,

Volgende probleem: sinds gister mijn systeem geupdate van een 9800pro naar een 7600gs silent.

Config: p4/2800 northwood/ 1 gb/ 3 hdd / geluid / ethernet/ 9800pro(7600Gs) / 400watt Zalman voeding / sata kaartje

* pc schoongemaakt, stof weg etc
* pc weer in elkaar met nieuwe kaart
* pc herstarten.

toen alle errors

eerste deel: hij doet helemaal niks meer, geen enkele kick. Eerst dacht ik, mss wel stat electriciteit van het schoonmaken, dus ff poosje gewacht en weer geprobeert. Geen kick, zowel oude als nieuwe kaart. ?????
Toen besloten elk onderdeel eruit te halen en heel langzaam modulair alles weer op te bouwen zodat ik weet waar het probleem zit. ????
Nog steeds niks, dus ik denk voeding overleden, nieuwe voeding kopen antec 500watt bla bla
Thuis losse situatie nog steeds daar en hop helemaal nog niks. ???? ik snap het iet meer. Nog eens wat losgehaald, cmos gecleared etc.

en hop... ineens leven XP start op en doet alles het weer. En toen zowel oude als nieuwe voeding geprobeert en beide werken! Nu liep alles ineens wel goed, dus alles in elkaar geschroeft, met oude voeding, en nieuwe windows en ja hoor alles werkt nog steeds perfect. Gamepje gedraait wat geinstalled en alles lijkt okee (hele nacht laten draaien geen probleem).
Vandaag: alles loopt nog steeds goed, ik install een asus proggie en hop alles uit en doet nu weer niks meer, cmos clear, oude videokaart niks doet het meer.

Ik BEGRIJP er echt helemaal niks meer van.

iemand enig idee wat er aan de hand is?

Martinus (ten einde raad)

no comment

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Moederbord stuk misschien? Wat voor plank heb je er precies inhangen?

• Martinus
MSI 845iPE

no comment

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Controlleer eens hoe het met de elcos zit op het ding. Ik ben namelijk meer MSI 845jes tegen gekomen die brakke elcos hadden en dat zou je probleem wel verklaren.

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-12-2025

frankknopers

Goud is geen geld

Probeer een Live CD van Ubuntu 7.04 ofzo. als die wel vlekkeloos start en draait is je systeem nog wel in orde. Ik zou je HDD in elk geval helemaal grondig formatteren en een schoon OS erop zetten.

Goud is geen geld

• Martinus
ik kom niks tegen en ook ruikt niks vreemd. Mss ist wel mn cpu die ff niet goed vast zit. Omdat na een poosje hij vaak ff een teken van leven geeft en dan gauw weer uit is.
bv: nu start die weer normaal op en heb niks veranderd ten opzichte van het probleem net geschetst. Dus ben ik heel benieuwd hoe lang die het nu weer volhoud.
frankknopers schreef op zondag 08 juli 2007 @ 15:02:
Probeer een Live CD van Ubuntu 7.04 ofzo. als die wel vlekkeloos start en draait is je systeem nog wel in orde. Ik zou je HDD in elk geval helemaal grondig formatteren en een schoon OS erop zetten.
het eerst kan ik op bepaalde momenten niet eens proberen omdat ik geen beeld/bios/boot-up krijg
het tweede en derde idd al gedaan.

[ Voor 39% gewijzigd door Martinus op 08-07-2007 15:12 ]

no comment

• Martinus
Nou dus, na gister gepost te hebben dat hij het weer deed, is the bitch weer töt. Gisteravond zwaar lopen stressen, helmaal niks, de hele nacht fijn door gedraait en vanmorgen ineens tijdens het lezen van een forum flop uit, hardeschijven spinden down, en wil niet weer aan.... beats me. Snap dr niks meer van.
Hitte cpu? heb dr zn koperlok aanhangen en de laatste tijd nogal eens verplaatst
voeding?
toch brak mobo?

no comment

• aegis
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-05 15:19
welke voeding heb je er nu inzitten je zou even kunnen proberen met die nieuwe voeding te draaien.

https://bettyskitchen.nl

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:43
Klinkt mij als een brak mobo, soldeerlijnen gescheurd na verplaatsen van de pc...

Het plaatsen van je nieuwe graka kan net de druppel geweest zijn voor 1 of meer soldeerlijnen.

Mocht het idd dit zijn, dan is een nieuw mobo de enige oplossing.

• Martinus
halo schreef op maandag 09 juli 2007 @ 09:00:
welke voeding heb je er nu inzitten je zou even kunnen proberen met die nieuwe voeding te draaien.
heb er nu een Zalman 400 watt in zitten.
Klinkt mij als een brak mobo, soldeerlijnen gescheurd na verplaatsen van de pc...

Het plaatsen van je nieuwe graka kan net de druppel geweest zijn voor 1 of meer soldeerlijnen.

Mocht het idd dit zijn, dan is een nieuw mobo de enige oplossing.
hoe zie ik dat? iemand opperde dat eerder ook al.....

no comment

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:43
Dat kan je niet zien... Helaas.

Die haarscheurtjes zijn zo klein dat je zonder loep eigenlijk onmogelijk kan zien of er een zit, en waar.

• Martinus
Als die het af en toe wel doet heb ik er nu een fenomeen bij.

Hij fluit af en toe ff kort heel hard en hoog. Waar kan dat vandaan komen?

Heb gister nadat hij niet meer aanwilde ff de cpu van een nieuw laagje thermal meuk voorzien en toen starte die ineens enw as de temp stukken lager (oude meuk zag er verdroogt uit)

(ben van plan alles wat die doet allemaal hier te melden zodat, hoop ik, we samen mijn pc weer steady kunnen maken, hier word ik nml knap leip van.)

no comment

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Terw_Dan raadde al twee dagen terug aan om te kijken naar de elco's. Heb je dat al gedaan :?

Oslik blyat! Oslik!

• Martinus
dion_b schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 08:47:
Terw_Dan raadde al twee dagen terug aan om te kijken naar de elco's. Heb je dat al gedaan :?
jip kan niks zien, voelen en ruiken. Er is maar een elco-tje die ietsje bweegbaarder is. Maar geen geur, lekkage, of rook zeg maar.

no comment

• Martinus
na 36 uur draaien stabiel, geeft die weer zomaar de geest, heb nu via via een nieuw mobo geregeld, zal eens zien of dat het euvel is. damn it.

[ Voor 10% gewijzigd door Martinus op 11-07-2007 13:55 ]

no comment

Pagina: 1