[Nieuwsgroepen] Repair and extract

Pagina: 1
Acties:
  • 665 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06:42
Ik maak nu een tijdje gebruik van het downloaden via nieuwsgroepen en heb er tot nu geen problemen meegehad maar nu stuit ik toch ergens op.
Normaal wanneer er iets klaar was met downloaden werd het automatisch uitgepakt en gerepareerd maar nu heb ik een map vol bestanden die hij niet heeft gerepareerd en uitgepakt.
Hoe kan ik dit handmatig starten?
Ik maak gebruik van GrabIt 1.7.1
Het is trouwens voor het eerst dat ik twee bestanden in de download lijst heb staan ipv een download en nu heeft ie dus die eerste die klaar is met downloaden niet gerepareerd.
Ik heb een beetje rondgezocht en kwam op een programma genaamd dlDone (1.8) heb het geinstalleerd maar het is niet bedoeld voor de bestanden die ik wil uitpakken blijkbaar...

Ik zit dus nu met een map vol met bestandsnaam.rxx (waarbij xx voor een nummer staat zoals 01 en 81) en een .rar bestand en een .sfv bestand. Waarvan de helft van de .rxx bestanden geen pictogram heeft en de andere helft wel een Winrar pictogram en die ene .rar ook dat pictogram heeft en het .sfv bestand geen pictogram.

Kortom waarschijnlijk een domme vraag en makkelijk op te lossen, ik kom er echter niet achter en zou jullie hulp kunnen gebruiken. Is er een stand-alone programma om uit te pakken en repareren?
Alvast bedankt!

offtopic:
hoop het in het het juiste subforum geplaatst te hebben O-)

Tesla Model 3 Performance - Renault Zoe ZE40 - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:25
gewoon winrar? www.rarsoft.com

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:49
Met quickpar repareren (hiervoor heb je par & par2 bestanden nodig) en met winrar uitpakken.

Kijk ook even op http://www.binaries4all.nl/ voor basis kennis over nieuwsgroepen.

[ Voor 74% gewijzigd door DeOS op 08-07-2007 14:37 ]

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
Dat was dus mijn eerste poging maar toen kreeg ik heel veel foutmeldingen dat het bestand beschadigd was (vandaar dus het repareren). En kon het betsnad uiteindelijk niet geopend worden.

Edit:
DeOS schreef op zondag 08 juli 2007 @ 14:35:
Met quickpar repareren (hiervoor heb je par & par2 bestanden nodig) en met winrar uitpakken.

Kijk ook even op http://www.binaries4all.nl/ voor basis kennis over nieuwsgroepen.
Ik ga nu dat programmaatje proberen en dalijk die basiskennis een goed doorspitten. Bedankt voor de tip!

Edit:
Hij is nu beizg en het lijkt te werken. Ik heb alle bestanden zonder pictogram (dus die niet herkent worden) geselecteerd voor quickpar is dat goed? Over 30 minuten is hij klaar.

[ Voor 50% gewijzigd door bokkow op 08-07-2007 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:49
bokkow schreef op zondag 08 juli 2007 @ 14:36:
[...]

Dat was dus mijn eerste poging maar toen kreeg ik heel veel foutmeldingen dat het bestand beschadigd was (vandaar dus het repareren). En kon het betsnad uiteindelijk niet geopend worden.

Edit:

[...]

Ik ga nu dat programmaatje proberen en dalijk die basiskennis een goed doorspitten. Bedankt voor de tip!

Edit:
Hij is nu beizg en het lijkt te werken. Ik heb alle bestanden zonder pictogram (dus die niet herkent worden) geselecteerd voor quickpar is dat goed? Over 30 minuten is hij klaar.
Klinkt goed...dan is hij nu aan het repareren...daarna kun je de bestanden uitpakken met winrar.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 13:51
bokkow schreef op zondag 08 juli 2007 @ 14:36:
[...]

Edit:
Waarschijnlijk hebben alle bestanden vanaf .r31 geen pictogram meer?
Da's omdat Winrar enkel de .rar en .r00 tot .r30 associeert met Winrar.
Daarom weet Windows dus vanaf .r31 niet meer wat te doen met die files.

Maw, heeft niks met Quickpar te maken. Quickpar moet je een .sfv, .par of .par2 voeren voordat hij kan checken of je files gerepareerd dienen te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
@Fire69 heeft juist wel met quickpar te maken, want zoals je kan lezen heeft TS al geprobeerd met winrar de betanden uit te pakken en krijgt foutmeldingen, als in beschadigde/incomplete rarfiles, en die moeten dus weer met quickpar gemaakt worden. Als ze niet beschadigd waren geweest had ie ze in een keer uit kunnen pakken met winrar...

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
Ok ik heb het nu gedraaid en ik heb een aantal .par2 bestanden in dei map erbij gekregen varieerend in grote van een paar mb tot enkele bestanden die even groot zijn als de .rxx bestanden ik heb het wederom geprobeerd uit te pakken met winrar maar het levert ook nu weer veel foutmeldingen op en uiteindelijk krijg ik geen bestand dat te openen is. Wat nu?
Moet ik de beschadigde .rxx bestanden eigenlijk eerst verwijderen?

Edit:
Ik snap het nu ik hbe die quickpar bestanden nu geopend en dan repareert ie de beschadigde bestanden dus. Bedankt voor de snelle en nuttige reply's!

[ Voor 23% gewijzigd door bokkow op 08-07-2007 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
bokkow schreef op zondag 08 juli 2007 @ 15:19:
Ok ik heb het nu gedraaid en ik heb een aantal .par2 bestanden in dei map erbij gekregen varieerend in grote van een paar mb tot enkele bestanden die even groot zijn als de .rxx bestanden ik heb het wederom geprobeerd uit te pakken met winrar maar het levert ook nu weer veel foutmeldingen op en uiteindelijk krijg ik geen bestand dat te openen is. Wat nu?
Moet ik de beschadigde .rxx bestanden eigenlijk eerst verwijderen?

Edit:
Ik snap het nu ik hbe die quickpar bestanden nu geopend en dan repareert ie de beschadigde bestanden dus. Bedankt voor de snelle en nuttige reply's!
Erbij gekregen ?? Dan heb je dus par files GEMAAKT in plaats van de kapotte bestanden gerepareerd. Als je geen par files hebt gedownload valt er ook niks te repareren. Die sfv kan je ook als check file gebruiken (daar staan de checksums in) maar niet meer dan dat. Repareren kan echt ALLEEN met par files en niet met de files die je gemaakt hebt (want die zijn nu kapot en je hebt kapotte files gebruikt om checksums te maken).

MAW : Download de parfiles die bij je rar files horen en controleer daarmee je files. Dat zal ook wel de reden zijn geweest waarom Grabit niet standaard een repair en extract heeft gedaan.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Backpacker schreef op zondag 08 juli 2007 @ 15:18:
@Fire69 heeft juist wel met quickpar te maken, want zoals je kan lezen heeft TS al geprobeerd met winrar de betanden uit te pakken en krijgt foutmeldingen, als in beschadigde/incomplete rarfiles, en die moeten dus weer met quickpar gemaakt worden. Als ze niet beschadigd waren geweest had ie ze in een keer uit kunnen pakken met winrar...
Ja, tuurlijk, maar ik doelde op het feit dat sommige files geen icoontje hebben. Dat heeft niks met corrupte files te maken.
Als hij met Winrar wil uitpakken en hij krijgt fouten, dan moet hij idd met quickpar gaan checken.
Maar aangezien Grabit dit normaalgezien voor hem doet, vrees ik dat er nu gewoon geen par's voorhanden zijn, en dan is hij de pineut.

En gezien zijn post hierboven heeft hij met Quickpar nu gewoon een set par's laten maken van zijn corrupte rar-files ;)

@bokkow: Het gaat je nog steeds niet lukken om die rar's uit te pakken. Je hebt namelijk par-files laten maken door quickpar, ipv hem te laten checken of de rar's corrupt waren.
Nu heb je dus par-files gekregen die als repair-files dienen voor jouw corrupte rar's.
Ik stel voor dat je op binaries4all eens HEEEEL goed de handleidingen leest, want je bent het een beetje door elkaar aan't halen. ;)
Als er van je post nog par-files beschikbaar zijn op de nieuwsgroepen, ga je die moeten downloaden.
Dan ga je je rar's kunnen repairen. Zoals je nu bezig bent niet.

[edit]
Wat redfoxert hierboven al zegt dus.... komt ervan als je te veel uitleg wil geven. :P

[ Voor 3% gewijzigd door Fire69 op 08-07-2007 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Beschadigde rxxx files overigens niet verwijderen. Ook die bevatten bij een goeie set parfiles ook blocks waarmee je andere files kunt repareren. Dus zelfs beschadigde files kunnen nuttig zijn. Het kan net dat kleine beetje extra opleveren of je wel of niet een set files kunt reparreren of niet.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
Fire69 schreef op zondag 08 juli 2007 @ 15:26:
[...]

Ja, tuurlijk, maar ik doelde op het feit dat sommige files geen icoontje hebben. Dat heeft niks met corrupte files te maken.
Als hij met Winrar wil uitpakken en hij krijgt fouten, dan moet hij idd met quickpar gaan checken.
Maar aangezien Grabit dit normaalgezien voor hem doet, vrees ik dat er nu gewoon geen par's voorhanden zijn, en dan is hij de pineut.

En gezien zijn post hierboven heeft hij met Quickpar nu gewoon een set par's laten maken van zijn corrupte rar-files ;)

@bokkow: Het gaat je nog steeds niet lukken om die rar's uit te pakken. Je hebt namelijk par-files laten maken door quickpar, ipv hem te laten checken of de rar's corrupt waren.
Nu heb je dus par-files gekregen die als repair-files dienen voor jouw corrupte rar's.
Ik stel voor dat je op binaries4all eens HEEEEL goed de handleidingen leest, want je bent het een beetje door elkaar aan't halen. ;)
Als er van je post nog par-files beschikbaar zijn op de nieuwsgroepen, ga je die moeten downloaden.
Dan ga je je rar's kunnen repairen. Zoals je nu bezig bent niet.

[edit]
Wat redfoxert hierboven al zegt dus.... komt ervan als je te veel uitleg wil geven. :P
Hahaha dat kan dus ook teveel uitleg :p ik irriteer me meestal kapot als mensen te weinig uitleg geven bij hun hardware problemen (meer mijn ding).

Maar goed ik ben op zoek gegaan naar .par bestanden en ja hoor heb ze gevonden over 450MB weten we meer :p. Normaal worden die .par bestanden dus gewoon in dezelfde NZB aangeboden en is dat dus de reden waarom GrabIt het nu niet zelf repareerde? Als ik dalijk dus die par bestanden binnen heb moet ik ze in dezelfde map zetten en openen?

Edit:
Ik heb nu die files die quickpar heeft aangemaakt naar de prullenbak verwezen want die zijn volkomen nutteloos toch?

En dan ga ik NU die handleidingen doorspitten.

[ Voor 4% gewijzigd door bokkow op 08-07-2007 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
bokkow schreef op zondag 08 juli 2007 @ 15:56:
[...]

Hahaha dat kan dus ook teveel uitleg :p ik irriteer me meestal kapot als mensen te weinig uitleg geven bij hun hardware problemen (meer mijn ding).

Maar goed ik ben op zoek gegaan naar .par bestanden en ja hoor heb ze gevonden over 450MB weten we meer :p. Normaal worden die .par bestanden dus gewoon in dezelfde NZB aangeboden en is dat dus de reden waarom GrabIt het nu niet zelf repareerde? Als ik dalijk dus die par bestanden binnen heb moet ik ze in dezelfde map zetten en openen?

Edit:
Ik heb nu die files die quickpar heeft aangemaakt naar de prullenbak verwezen want die zijn volkomen nutteloos toch?

En dan ga ik NU die handleidingen doorspitten.
Je download gewoon het kleinste par2-bestandje. Dit is meestal gewoon een lege die dient om te checken of je nog blocks nodig hebt of niet.
Deze par2 zet je bij je rar-files. Dan open je die par2 met quickpar en die gaat uitrekenen hoeveel blocken je nog nodig hebt.
Als hij klaar is moet je de grotere par2's downloaden. Meestal eindigen die met +xx, waarbij x staat voor het aantal blocken dat ze bevatten.
Gewoon optellen hoeveel je er moet downloaden om te kunnen repairen. Bvb. quickpar zegt 25 blocks, dan download je een +16 en een +8. En dan begint quickpar te repairen, waarna je ze kan unrarren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
Fire69 schreef op zondag 08 juli 2007 @ 16:16:
[...]

Je download gewoon het kleinste par2-bestandje. Dit is meestal gewoon een lege die dient om te checken of je nog blocks nodig hebt of niet.
Deze par2 zet je bij je rar-files. Dan open je die par2 met quickpar en die gaat uitrekenen hoeveel blocken je nog nodig hebt.
Als hij klaar is moet je de grotere par2's downloaden. Meestal eindigen die met +xx, waarbij x staat voor het aantal blocken dat ze bevatten.
Gewoon optellen hoeveel je er moet downloaden om te kunnen repairen. Bvb. quickpar zegt 25 blocks, dan download je een +16 en een +8. En dan begint quickpar te repairen, waarna je ze kan unrarren.
Mja ik heb nu gewoon alles gedownload en laat nu met het kleinste .par2 bestand kijken hoeveel blocks missen.

Edit:
Hij mist 52 blocks
En er staat achter de grote par2 bestanden in de naam ".vol000+01" tot en met ".vol115+53" met daar tussen idd "+2/4/8/16/31/53" (ja tweemaal 53). gewoon de hoeveelheid pakken die nodig is? Is dan 1x53 1x2 en 1x1 (=56) goed? (Ik probeer het wel even gewoon)

Edit:
Er staat gereed om te herstellen en daar is ie nu dus dan ook mee bezig hoop dat het dit keer goed is wat ik heb gedaan :p.

Jeeeej het is gelukt en nu snap ik ook meteen wat ik in de toekomst moet doen met dit probleem, dank u vriendelijk! Ik heb nu ook eens gekeken bij de nog onvolledige bestanden van mn andere download en daar zitten standaard al par2 bestanden bij.
Wat ik me nog afvraag hoe werkt dat nou precies beschadigde bestanden repareren zorgt par2 er nu voor dat delen die beschadigd zijn worden overgeslagen of opgevuld ofzo? Het is iig niet merkbaar wanneer het bestand is uitgepakt...

[ Voor 34% gewijzigd door bokkow op 08-07-2007 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Laatst online: 13:25
Volgende keer hoef je dit niet helemaal op te schrijven. Is eigenlijk basiskennis...

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
Whatever toch bedankt voor de "simpele" info. Zoals ik al zei ga ik me nu verdiepen in die binaries4all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
paella schreef op zondag 08 juli 2007 @ 18:42:
Volgende keer hoef je dit niet helemaal op te schrijven. Is eigenlijk basiskennis...
Wa's dat nou weer voor een reactie? :?
bokkow schreef op zondag 08 juli 2007 @ 16:38:
[...]

Wat ik me nog afvraag hoe werkt dat nou precies beschadigde bestanden repareren zorgt par2 er nu voor dat delen die beschadigd zijn worden overgeslagen of opgevuld ofzo? Het is iig niet merkbaar wanneer het bestand is uitgepakt...
Hier staan in geuren en kleuren uitgelegd hoe het juist werkt: http://www.par2.net/
Het is eigenlijk een klein beetje zoals raid5 werkt, maar dan op file-niveau. De par-files zijn redundant, net zoals de extra schijf in de raid5.
Pagina: 1