HD2900XT hulp gevraagd

Pagina: 1
Acties:

• krakbracket
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-07-2024
Beste heren en dames tweakers,
ik ben nu al een tijdje op zich blije eigenaar van een sapphire hd2900xt. Nou ja, blij, eerder hoopvol dat het wat beter gaat worden met de toekomstige drivers. want op dit moment is het meer ergernis en ellende dan spelplezier.
ik zit op dit moment namelijk met een 'infinite loop' error, en zorgt dit mooie rode kaartje voor blauwe schermen.
ben met google al een avondje aan het struinen geweest maar kom niet tot een goede oplossing. heb verschillende fora afgezocht en een error melding aan ati gedaan, maar nog geen reactie.
sta me toe het probleem zo goed mogelijk uit te leggen en om jullie hulp te vragen!
bij het spelen van day of defeat source met high settings (dus met AA en AF op max) krijg ik random na een paar uur een crash. eerst blijft het geluid hangen en vervolgens na een paar seconden zwart beeld krijg ik een bsod met daar vermeld dat er sprake is van een 'infinite loop' error en dat het systeem het memory gaat dumpen. vervolgens krijg ik een reboot. ook gebeurde het dat ik vanuit catalyst een vpu recovery kreeg, of eenzelfde bsod maar dan met de melding dat het veroorzaakt werd door 'ati2dvag'. dit gebeurt zowel onder vista 64bit als onder xp pro 32bit (dual boot).
heb alle drivers vanaf catalyst 7.4 t/m 7.6 geinstaleerd en weer verwijderd (met drivercleaner pro),
heb memtest een aantal uurtjes gedraaid, met het oog op geheugen fouten,
heb het zaakje een aantal uurtjes gestressed met orthos,
heb mijn creative x-fi drivers verwijderd en opnieuw geinstaleerd,
heb gevloekt dat ik dat k*t ding weg zou flikkeren en een nvideo kaartje zou gaan halen :( ,
en ben nu jullie om advies aan het vragen,

mijn systeem:
P5B deluxe wifi,
intel C2D E6600 @ 3000Mhz, Vcore 1.35
2 reepjes 1 GB Twinmos 6400
2 reepjes 1 GB geil 6400,
Sapphire HD2900XT @ stock
Creative X-fi xtreme audio
samsung spinpoint schijven

temp kaart stressed rond de 70 graden,
cpu blijft rond 50 graden met orthos,

hopelijk kan iemand iets met dit hele verhaal!
Bedankt!

PC gameplay geen multiplatform!

Verwijderd

Ik kreeg ook een infint loop toen ik van een Ati naar een Geforce ging.

Dit bij XP. Ik had wel zo netjes als het ging de oude drivers weggehaald maar dat wou bij mij niet baten.
Bij mij hielp alleen maar een reinstall van XP met de nieuwe drivers. Sindsdien geen loops meer gehad.

Als je kaart vanaf het begin van je install van je OS hebt gehad. Dan gaat dit natuurlijk niet op.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2007 14:22 ]

• krakbracket
bedankt voor het meedenken,
ik heb xp en vista beiden in de tussentijd met de nieuwe kaart opnieuw geinstaleerd (heb er dus al wat uurtjes inzitten!)
denk dus niet dat een schone install zal helpen, al ben ik er inmiddels wel achter dat het bij ati heel belangrijk is om de oude drivers eerst goed te verwijderen.
ik denk dat het een conflict is met de game zelf, omdat het gebeurt onder zowel xp als vista. zou het misschien te maken kunnen hebben met AA en AF, daar lees ik nl. wel meer gehanes over?

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:21
edit : laat maar , niet goed gelezen

[ Voor 90% gewijzigd door Visgek82 op 08-07-2007 16:31 ]

• krakbracket
memtest een paar uur laten draaien, de voltages draaien stabiel, zowel in de bios als in probe.
temps zijn ook netjes, alles krijgt ook genoeg lucht de stacker met alle fans erin.
gooi nog één keer memtest eroverheen en dan maar weer wachten tot de volgende catalyst. draai nu 7.6 zowel in xp als in vista. denk toch dat het iets te maken heeft met de aa+af van de hd2900xt, iemand anders ook problemen met deze kaart en sommige games?

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 11:20

Sayko

Knowledge Is Power

Heb je ook al getest zonder die creative kaart? Dus er helemaal uit...

Edit:

In welk PCI slot zit de creative?

[ Voor 24% gewijzigd door Sayko op 08-07-2007 16:40 ]

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-07 19:50

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ik zou je overklok eens terugzetten naar standaardinstellingen, en je Creative kaartje inderdaad eens uit je PC halen.
Want ook al stress je het nog zo hard met een bepaalde applicatie, het is nog steeds geen real-world vergelijking.

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

• krakbracket
de kaart zit in de onderste pci, ivm de grote van de hd2900. is het zinvol hiermee te schuiven? (als er plek voor is, moet dit vanavond eens bekijken).
omdat het meestal begint met hangend geluid zou het inderdaad eens te maken kunnen hebben met de geluidskaart.
proberen maar en anders mijn overklockje maar eens terug zetten.
zou de psu het misschien te zwaar hebben?

Pagina: 1