Toon posts:

temperatuur quadcore

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik wil me heel binnekort een quadcore gaan halen, en ik vraag me heel stevig af of die standaard koeling wel voldoende is, die je in de doos meekrijgt

ik vraag me tevens af wat voor een voeding ik ervoor moet halen

ik bezit momenteel een coolermaster extreme power 380W, lekker zuinig, maar kun je er ook een quadcore op draaien, veder een 7600GT XFX, die moet ik ook eens gaan vervangen, een Asus P5B MB en 2x512mb RAM en verder een intel core 2 duo E6300, maar ik zou dus graag een Q6600 derop zetten.

grtz

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Lijkt me duidelijk dat ze niet een koeler erbij leveren die niet voldoende is.
Je kan toch gewoon uitrekenen hoeveel al je componenten verbruiken en dan weet je of je voeding genoeg is.

Verwijderd

Ik gok dat 380 watt teweinig is voor een quadcore voor de zekerheid zou ik toch een 550 wattertje kopen.

Verwijderd

Topicstarter
ik was al aan het kijken voor 650W, is dat dan teveens genoeg als ik later ook nog een 8800gts erbij wil zetten??

Verwijderd

denk dat een 600W of een 550W ook volstaat voor een quadcore met een 8800gts want de dingen die ze altijd op internet zetten zijn zwaar overdreven ;)

Verwijderd

ik heb een quadcore draaien en daar direct een S9500 op gezet. idle max 34 graden 100% load rond de 41 a 42 graden. En voor de kosten hoef je het niet te laten

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2007 @ 13:32:
ik wil me heel binnekort een quadcore gaan halen, en ik vraag me heel stevig af of die standaard koeling wel voldoende is, die je in de doos meekrijgt

ik vraag me tevens af wat voor een voeding ik ervoor moet halen

ik bezit momenteel een coolermaster extreme power 380W, lekker zuinig, maar kun je er ook een quadcore op draaien, veder een 7600GT XFX, die moet ik ook eens gaan vervangen, een Asus P5B MB en 2x512mb RAM en verder een intel core 2 duo E6300, maar ik zou dus graag een Q6600 derop zetten.

grtz
Op BalusC's website staat een enorme lijst met allerlei CPU types met al hun specs. Dus ook energieverbruik.

Hier vind je een PSU Calculator. Daarmee kan je uitrekenen wat je nu verbruikt en of je nog genoeg ruimte op je voeding over hebt om die snellere CPU erbij te mikken ;)

Verder hoort de standaard koeler van intel te voldoen. Het kan beter natuurlijk. Zoals een Scythe Ninja. Is meteen lekker stil (stiller dan de oplossingen van Zalman).

Succes!

[ Voor 7% gewijzigd door McKaamos op 14-07-2007 09:40 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

@Hierboven de Scythe Infinity koelt iets beter en is minstens even still ;)
Pagina: 1