Toon posts:

joomla instellingen

Pagina: 1
Acties:
  • 3.929 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik wil thuis een website bouwen en beheren met Joomla
ik heb joomla gedownload en probeer in te stelling maar is my tot nu toe nog niet gelukt-> ik heb PHP 4.2.x or above - http://php.net
MySQL 3.23.x or above - http://mysql.org
Apache 1.13.19 or above - http://apache.org
alles gedownload en geinstalleerd maar hij doe het nog steeds niet.
ik zat ook te denken of ik mss USB WEBserver voor kan gebruiken want alles is al goed ingesteld.

weet iemand mss een oplossen?

• rsmits
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:58
Wat gaat er mis?

Verwijderd

Topicstarter
ik kan niet via web configureren->ik werk lokaal. als ik het gewoon kopieer naar de mijn home root en gewoon localhost in typen in Ibrouwser kan ik niet er bij komen, ik zie dan alleen de map struktuur

• rsmits
probeer het eens met localhost/index.php

Als dit werkt, komt het omdat index.php niet als een mogelijke default pagina is ingesteld in je apache config.

Als je nu een melding krijgt dat je een bestand kan downloaden, is je php module niet geconfigureert in je apache config

Verwijderd

Topicstarter
hoe kan ik dan de php module configureren in apsche config?

• rsmits
klein beetje google gebruiken mag (en wordt op het forum ook gewaardeerd)

http://www.google.com/sea...&sourceid=ie7&rlz=1I7SUNA

• InfoTracer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-11 21:07
denk dat je het beste xamp kan instelleren
xamp is een voor geconfigureerde apache/php/mysql en nog meer.

• rsmits
InfoTracer schreef op zondag 08 juli 2007 @ 13:05:
denk dat je het beste xamp kan instelleren
xamp is een voor geconfigureerde apache/php/mysql en nog meer.
Als alles al los geïnstalleerd is, is een kleine 4 regels aan de config toevoegen sneller hoor.

was xampp niet een installatie waar meteen ook andere troep mee geïnstalleerd werd (toolbars enzo)? of haal ik het door de war met een ander pakket?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:03

job

Je gaat naar google, en toetst in: apache php windows howto.
dan kom je hier uit: http://www.php-mysql-tuto...tall-apache-php-mysql.php

Als de installatie van de software je gelukt is dan kan je die stappen overslaan.
Dan moet je waarschijnlijk beginnen bij "modifying apache configuration"

[ Voor 35% gewijzigd door job op 08-07-2007 13:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
xamp lijk my wel een leuk iedee, ik zal even gaan proberen:) ik ben nu op werk ben pas om 3uur klaar als ik thuis ben doe ik dat als eerst:D Tnx:D

Verwijderd

Topicstarter
waar vind ik dat (modifying apache configuration) ?

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-12 18:06

iMars

Full time prutser

kijk eens naar je config.php, waarschijnlijk staan daar de instellingen in van je local-situatie. Terwijl je op de webserver andere paden e.d. moet instellen.

Koop hier mijn P1 reader :)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:03

job

Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2007 @ 13:20:
waar vind ik dat (modifying apache configuration) ?
Kijk eens in de link die ik je gaf.
Nu weer met xamp beginnen is zonde van de tijd die je er al in hebt gestoken.. Dan ga je allerlei software weer opnieuw installeren.. en je leert er eigenlijk niets van. Je moet die links die hiergegeven zijn even doorlezen. Dan zal je zien dat je waarschijnlijk nog iets van 5 regels moet knippen en plakken (en apache herstarten) en het werkt.

Daarnaast nog een tip voor je joomla install.
Joomla download je als een zip bestand, open dat zipje niet met de standaard windowx (xp/vista) oplossing. Maar doe dat met bijvoorbeeld winrar. Winrar behoudt de directory rechtenstructuur. Als je het gewoon met windows uitpakt moet je met de hand alle mappen weer gaan chmodden.

[ Voor 24% gewijzigd door job op 08-07-2007 13:29 ]

• TXC
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-09 12:13

TXC

Ik ken XAMP niet, maar het klinkt als net zoiets als easyphp. Installeert apache, php, mysql en phpmyadmin. Werkt perfect.

http://www.easyphp.org/telechargements.php3

• rsmits
webmail schreef op zondag 08 juli 2007 @ 13:21:
kijk eens naar je config.php, waarschijnlijk staan daar de instellingen in van je local-situatie. Terwijl je op de webserver andere paden e.d. moet instellen.
Heb je het topic wel gelezen? Het is geen joomla probleem maar een apache config probleem.
job schreef op zondag 08 juli 2007 @ 13:26:
[...]
Nu weer met xamp beginnen is zonde van de tijd die je er al in hebt gestoken.. Dan ga je allerlei software weer opnieuw installeren.. en je leert er eigenlijk niets van. Je moet die links die hiergegeven zijn even doorlezen. Dan zal je zien dat je waarschijnlijk nog iets van 5 regels moet knippen en plakken (en apache herstarten) en het werkt.
Helemaal mee eens.

Verwijderd

Topicstarter
kan ik eigenlijk dat hele webserver op my 2003 server installeren? zal wel eigenlijk veel makkelijk zijn als het wel goed ga werken..??

• iMars

iMars

Full time prutser

rsmits schreef op zondag 08 juli 2007 @ 13:37:
[...]
Heb je het topic wel gelezen? Het is geen joomla probleem maar een apache config probleem.
:X |:( :$

• iMars

iMars

Full time prutser

Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2007 @ 13:53:
kan ik eigenlijk dat hele webserver op my 2003 server installeren? zal wel eigenlijk veel makkelijk zijn als het wel goed ga werken..??
Dat kan, je kan op Win2003 apache/mysql/php installeren.

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand ook waar ik gratis my webserver online kan zetten ?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2007 @ 14:21:
weet iemand ook waar ik gratis my webserver online kan zetten ?
Je hebt toch een internetverbinding????

Ik denk dat je beter gewoon een hostingpakketje kan nemen ipv zelf gaan proberen. Zelf opzetten is leuk, maar gezien je dermate basicvragen betwijfel ik of dat goed komt.

Maar om antwoord te geven op je vraag: je server draait nu achter een router denk ik, kwestie van portmapping maken (poort 80)

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand mss hoe ik deze probleem op kan lossen?
Warning: main(/path/to/joomla/install/includes/version.php): failed to open stream: No such file or directory in c:\program files\easyphp1\www\joomla\includes\joomla.php on line 71

Fatal error: main(): Failed opening required '/path/to/joomla/install/includes/version.php' (include_path='.;C:/Program Files/EasyPHP1\php\pear\') in c:\program files\easyphp1\www\joomla\includes\joomla.php on line 71

dat krijgt ik als ik: localhost/joomla in my brouwser type..

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2007 @ 17:31:
weet iemand mss hoe ik deze probleem op kan lossen?
Warning: main(/path/to/joomla/install/includes/version.php): failed to open stream: No such file or directory in c:\program files\easyphp1\www\joomla\includes\joomla.php on line 71

Fatal error: main(): Failed opening required '/path/to/joomla/install/includes/version.php' (include_path='.;C:/Program Files/EasyPHP1\php\pear\') in c:\program files\easyphp1\www\joomla\includes\joomla.php on line 71

dat krijgt ik als ik: localhost/joomla in my brouwser type..
Bestaat dat bestand wel en heb je de path settings al gecontroleerd?

[ Voor 3% gewijzigd door DJSmiley op 08-07-2007 18:13 ]

Pagina: 1