Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo
Over ongeveer 3 weken wil ik windows vista gaan kopen ik heb alleen nog enkele vraagjes!

- ik twijfel tussen windows vista home en premium?

Nu heb ik een legale windows versie van xp. In de winkel zeiden ze dat je een upgrade van windows vista kopen en je computer dan formateren en hem dan als volledige versie kan gebruiken dit lijkt mij een beetje sterk maar ze zeiden dat daar een foefje voor was.

Want ik wil dus mijn pc formateren en dan vista opnieuw instaleren.
In het topic over de de 32 en 64 bits versies lijkt het me verstandiger om een 32 bit versie te nemen in verband met driver problemen.

Aan het einde van het jaar wil ik me computer upgraden want ik schat dat hij de games tegen die tijd niet meer goed aan kan. Als ik dat doe moet ik dan ook gelijk een nieuwe vista kopen want je mag een windows toch maar op een computer instaleren. Dus dan zou ik in de problemen kunnen komen.

Ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedoel je home basic en home premium :S ?

in dat geval zou ik gewoon home premium kopen ( aero en mediacenter oa)

en dan de OEM versie. upgrade is duurder, zie ik bij azerty

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2007 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat42
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

pat42

» lurkt

ik twijfel tussen windows vista home en premium?
Het is of Vista Home Premium of Vista Home Basic. Dus ik denk dat je wilt zeggen dat je tussen home en premium twijfelt. Dat is een keuze die je toch echt zelf moet maken op basis van de verschillen, die je overigens hier kan vinden. Toen hij het over een 'foefje' had, bedoelde hij denk ik dat je de upgradeversie over de upgradeversie heen kan gooien zodat je uiteindelijk helemaal geen windows xp o.i.d. nodig hebt. Ook 32 en 64bit is iets waar op internet genoeg over te vinden is, iets meer zoekwerk van jou kant mag wel hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

simpel; wacht met vista tot het end vh jaar....
'k snap nie waarom nu... dubbel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt gelijk over de dat ik er van te voren iets meer zoekwerk in had mogen stoppen.
Ik denk dat ik ga kiezen voor windows vista home premium.

Nu heb ik echter nog 1 vraagje.

nu heb ik een asus 939 moederbord met een duo core processor van amd. Als ik daar nu windows vista premium op zet en ik wil over een half jaar een nieuwe processor en moederbord. De hardeschijf enzo zet ik dan gewoon over. Echter krijg ik dan geen problemen met mijn windows validatie of registreren ze dat niet aan de hand van je IP adres.

Want windows xp mag je toch op maar 1 computer installeren.

mvg nico en melissa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2007 @ 17:01:
Je hebt gelijk over de dat ik er van te voren iets meer zoekwerk in had mogen stoppen.
Ik denk dat ik ga kiezen voor windows vista home premium.

Nu heb ik echter nog 1 vraagje.

nu heb ik een asus 939 moederbord met een duo core processor van amd. Als ik daar nu windows vista premium op zet en ik wil over een half jaar een nieuwe processor en moederbord. De hardeschijf enzo zet ik dan gewoon over. Echter krijg ik dan geen problemen met mijn windows validatie of registreren ze dat niet aan de hand van je IP adres.

Want windows xp mag je toch op maar 1 computer installeren.

mvg nico en melissa
Volgens mij mag je alleen je moederbord niet vervangen dan heb je een nieuwe licentie nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2007 @ 12:32:
Nu heb ik een legale windows versie van xp. In de winkel zeiden ze dat je een upgrade van windows vista kopen en je computer dan formateren en hem dan als volledige versie kan gebruiken dit lijkt mij een beetje sterk maar ze zeiden dat daar een foefje voor was.
Als je vanaf de windows vista upgrade-cd start en vista installeert zonder key in te tikken dan installeert 'ie een soort 30-dagen trial van de gewone vista. Als je dat hebt geinstalleert dan doe je de vista dvd er weer in en start je vanaf die dvd in windows de installatie weer en dan type de key wel in en dan heb je de upgrade versie van vista gewoon geinstalleerd zonder een echte upgrade uit te voeren.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Pagina: 1