[Huiskamer PC] 880,- met scherm en software (gamen?)

Pagina: 1
Acties:
  • 98 views sinds 30-01-2008

• Niekjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-01 18:49
Hallo,
Ik heb een pc voor mijn vader samengesteld.
Het wordt de vervanger van de al aardig oude P4 1.8 ghz,
Nu heb ik hem volgens mij wel zo gemaakt zodat ik ook nog een aardig spelletje kan doen.
Nu wil ik graag weten als dit een goed systeempje is voor dit geld ( 877,- ).
Het moet dus een gewone huiskamer pc zijn, geen case modding kasten met led's enzo, gewoon een strak pc'tje die nog een aardig spelletje kan draaien. Ik wil ook graag gaan overclocken, dan moet er natuurlijk een andere cooler bij en voeding ( of is 350W genoeg?) maar dat komt nog wel een keer.
Heb ik het hele systeem zo compleet? of moeten er nog kabels bij voor de dvd speler, HD enzovoort?
Verder zit ik ook nog met een probleempje: kan ik beter dit doen (vista+ direct x 10 videokaart) of XP met een direct x 9 videokaart ( ik dacht zelf: Sapphire Radeon X1950 Pro, 256 MB, GDDR3, PCI = 125,00)
Of weten jullie een betere kaart voor dit geld en kunnen jullie me uitleggen als ik beter vista met x 10 kaart kan doen of windows xp met x 9 kaart?
Als jullie een betere samensteling weten meldt dit dan aub, maar niet duurder dan dit aub.
Alvast bedankt voor iedereen die me kan helpen.

Acer AL1923A,19inch, Zilver / Zwart € 193,71 € 193,71 2-3 dagen
Microsoft Windows Vista Home Premium 32bit,BOX,Nederlands € 84,37 € 84,37 2-3 dagen
Logitech R-20,Zwart € 21,85 € 21,85 2-3 dagen
Logitech Cordless Desktop EX110, Zwart € 26,78 € 26,78 2-3 dagen
AOpen QF50C, Zwart, zilver € 49,74 € 49,74 2-3 dagen
Intel Core 2 Duo, E4300, Socket 775, Boxed € 112,21 € 112,21
TwinMos Memory Kit, 2048 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz, 2 x € 87,57 € 87,57 2-3 dagen Samsung SpinPoint T166,7200RPM, SATA II, 8MB, 160GB € 48,16 € 48,16 2-3 dagen
Asus P5B,Retail € 97,04 € 97,04 2-3 dagen
NEC AD-5170, ATAPI/E-IDE, Zwart, OEM € 25,78 € 25,78 2-3 dagen
Sapphire Radeon HD2600XT,GDDR4, PCI Express x16, 256MB € 127,32 14 dagen(Crap :'( )
OEM 220V aansluitkabel € 2,64 € 2,64 2-3 dagen

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-11-2025
vind het er opzich wel zo goed uitzien...

allleen is die voeding van een A-merk? Want volgens mij is die 2600 nogal dorstig dus zou ik zelf liever met een goede 400watter draaien...

voorderest niks op aan te merken, behalve dat ik voor die brander misschien liever een Samsung sata zou nemen..

• Solid_Aapie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-01 00:27
Oke paar punten:

Moederbord
Neem een Gigabyte P965 DS3 deze is goedkoper, stabieler en bied een veel betere garantie.

Videokaart
De 1950pro is sneller neem deze gewoon maar ga niet voor de Sapphire van 125 euro neem de Asus,Club3d of Sapphire Ultimate versie omdat de stock cooler van de goedkope Sapphire versie slecht is.

Koeler
Als je gaat overklocken neem dan een beetere stock koeler zoals de AC Freezer 7 pro!

Overklocken
Ga je overklocken? Zo ja neem de hierboven genoemde koeler zo nee ga voor een AMD x2 systeem dit scheelt je veel geld omdat deze goedkoper zijn maar dan ook niet zo goed overklocken.

Specs

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Als je niet gaat overclocken is het zowiezo in combinatie met deze PC handiger om PC4200 te neme i.p.v. PC6400, dit vanwege de 1:1 verhouding met de FSB.

Verder ben ik het eens met Solid_Aapie, de Gigabyte P965-DS3 is voor deze eisen een zeer geschikt moederbord, goedkoper en heeft solid caps (ftw!).

De nieuwe revisies X1950pro's van Sapphire hebben trouwens neiuwe koelers, dus het verhaal van Aapie gaat op dat vlak niet meer op.

Als voeding zou ik ook even een goede 400Wer zoeken. Een CoolerMaster iGreen bijvoorbeeld, of een van de andere vele A-merk voedingen.

Een SATA brander is zowiezo aan te raden, omdat die altijd in elk geval de airflow van de kast bevorderd i.p.v. die dikke IDE kabels.

• hugoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-01 14:40
Is het niet handig om even te wachten op Intels prijsverlagingen over een week en dan een E4400 te kopen? tegen die tijd is die goedkoper & nog een stukje sneller

Verwijderd

osc4r schreef op zondag 08 juli 2007 @ 16:10:
Als je niet gaat overclocken is het zowiezo in combinatie met deze PC handiger om PC4200 te neme i.p.v. PC6400, dit vanwege de 1:1 verhouding met de FSB.

Verder ben ik het eens met Solid_Aapie, de Gigabyte P965-DS3 is voor deze eisen een zeer geschikt moederbord, goedkoper en heeft solid caps (ftw!).

De nieuwe revisies X1950pro's van Sapphire hebben trouwens neiuwe koelers, dus het verhaal van Aapie gaat op dat vlak niet meer op.

Als voeding zou ik ook even een goede 400Wer zoeken. Een CoolerMaster iGreen bijvoorbeeld, of een van de andere vele A-merk voedingen.

Een SATA brander is zowiezo aan te raden, omdat die altijd in elk geval de airflow van de kast bevorderd i.p.v. die dikke IDE kabels.
Wat niet klopt.

PC6400 is inderdaad overdreven als je niet gaat overclocken. Alleen slaat dat 1:1 op dit nergens op. Als je goed gelezen zou hebben, zou je weten dat het hier maar op 800FSB draait en niet op 1066 FSB. PC4200 zou dan nog te snel zijn. Dat maakt niets uit want je merkt die extra snelheid boven 1:1 niet. Verder heb je voor het zelfde geld PC5300, wat nog meer ruimte laat voor een overclock en anders als er eens upgegrade gaat worden naar een met een 1333FSB processor.

Aopens hebben altijd A merk voedingen. Dus waarom je zegt dat hij dan een A merk voeding moet nemen snap ik ook niet.

Wat wel klopt

De Gigabyte is inderdaad beter dan de P5B. Minder problemen, meer solid caps.

X1950pro van saphire die overhitte was alleen op AGP. Wat ik dan wel wil zeggen is dat een X1950pro met een andere cooler een stuk stiller zou zijn.

Sata branders zijn tegenwoordig niet duur meer, dus zou ik die ook nemen.

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:37
De 220V-aansluitkabel hoeft er niet bij. Die wordt bij een computervoeding meegeleverd :) Bespaar je toch weer wat euro'tjes :P

Edit: ik zie dat je gekozen hebt voor de budget dx10 kaart van Ati. Dit lijkt een goede keuze, omdat 'ie goedkoop is en DX10 is. Maar de prestaties vielen toch wat tegen van deze kaart? Ideaal voor in een huiskamer PC, maar als je ook nog lekker wilt kunnen gamen met wat details aan zou je misschien kunnen overwegen een snellere kaart aan te schaffen.

[ Voor 58% gewijzigd door FreddyFish op 08-07-2007 16:25 ]

• hexagram
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2007 @ 16:19:
[...]

Wat niet klopt.

PC6400 is inderdaad overdreven als je niet gaat overclocken. Alleen slaat dat 1:1 op dit nergens op. Als je goed gelezen zou hebben, zou je weten dat het hier maar op 800FSB draait en niet op 1066 FSB. PC4200 zou dan nog te snel zijn. Dat maakt niets uit want je merkt die extra snelheid boven 1:1 niet. Verder heb je voor het zelfde geld PC5300, wat nog meer ruimte laat voor een overclock en anders als er eens upgegrade gaat worden naar een met een 1333FSB processor.

Aopens hebben altijd A merk voedingen. Dus waarom je zegt dat hij dan een A merk voeding moet nemen snap ik ook niet.

Wat wel klopt
-
Reden waarom ik zeg dat hij een andere voeding wellicht moet overwegen is vanwege de energie slurpende HD2600.. Verder was ik er niet van op de hoogte dat AOpen altijd A-merk voeding erbij levert, wat ook niet duidelijk wordt als ik hem even opzoek bij Azerty.

En ik moet inderdaad beter leren lezen, want de E4300 heeft idd een FSB van 800, my bad!

Verwijderd

osc4r schreef op zondag 08 juli 2007 @ 16:24:
[...]

Reden waarom ik zeg dat hij een andere voeding wellicht moet overwegen is vanwege de energie slurpende HD2600.. Verder was ik er niet van op de hoogte dat AOpen altijd A-merk voeding erbij levert, wat ook niet duidelijk wordt als ik hem even opzoek bij Azerty.

En ik moet inderdaad beter leren lezen, want de E4300 heeft idd een FSB van 800, my bad!
Energy slurpend? Waar zijn je bewijzen?

Valt reuze mee.
http://www.techpowerup.com/reviews/ATI/HD_2600_XT/17
http://www.hothardware.co...2400_Performance/?page=10
http://www.firingsquad.co...rmance_preview/page16.asp
http://www.pcper.com/arti...id=426&type=expert&pid=21

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2007 16:39 ]

• hexagram
  • Niet online
Nou sorry hoor, maar 126W idle verbruiken als de herkomst van de voeding onbekend is, en kijkende naar de rest van het systeem lijkt 350W me toch echt krap worden!

Verwijderd

Lees je wel goed: TOTAL SYSTEM USAGE. *zucht*

• hexagram
  • Niet online
* hexagram biedt z'n excuses aan.

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://img366.imageshack.us/img366/258/880eurokh1.th.jpg

Dat Mirai scherm is minstens even goed als die acer en een stukje goedkoper en ik vind persoonlijk het design mooier. Goedkoper geheugen en moederboord, daar merk je niets van. AMD processor omdat die voor de zeflde prijs sneller is en er een goed goedkoop moederboord bij kan. Ik heb er wat betere boxjes bij gezet, want die 20 euro boxjes zijn niet bepaald goed ofzo. Ik heb er ook een stuk betere kast+voeding bij gezet. Je hebt nog wat geld over in je budget, doe daar mee wat je wilt. Grotere harde schijf of extra koeler erbij, verzin maar wat.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

• Dutch_Razor
  • Laatst online: 01-11-2024
Bij een A-Merk voeding zit ook een aansluit kabel (Enermax Liberty bv), scheelt weer wat centjes ;)

• ejtnaj
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-12-2025
offtopic: mijn vader zou het echt niet leuk vinden als ik allemaal dingen telkens veranderde op zijn computer, zeker wat betreft overklokken etc :D ("waarom moet je telkens de instellingen veranderen!")

Maar ik zou gewoon die 2600XT houden. De 1950Pro geeft betere prestaties, ja, maar de 2600 is een betere kaart voor huis tuin en keukenpc. Betere video afspeelmogelijkheden, koeling, stilte etc.

• Niekjuh
dan ga ik toch maar voor dat andere moederbord
en als ik dus meteen wil overklokken moet ik dus gelijk een andere voeding + cooler derbij nemen?
weet iemand een kast met goede voeding voor overclocken?
en dan dus maar 1950 pro nemen met xp ?
ik wil het liefst niet boven mijn budget komen

Verwijderd

Wat vind je van het systeem dat ik linkte?

Ik zou voor de x1950pro gaan, de 2600xt presteerd meer rond de 7600GT.
En wat voor een multimediadingen zou je willen doen wat wel met de 2600xt kan doen en niet met de x1950pro?

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ik zou een AMD systeem samenstellen. Zeker met de prijsdalingen van de X2 CPUs. Daar bespaar je al een hoop geld mee, wat je dan kan investeren in wat anders.

• Niekjuh
ik wil toch liever een core duo, en 800 mhz geheugen omdat ik iemand ken die me gaat helpen met overclocken, verder vind ik dat scherm wel een goede optie, stuk goedkoper!
maar ik wil dus mijn eigensamenstelling gaan doen, met van joun samenstelling: jou kast + scherm, en ik denk dat ik nog maar gewoon XP ga doen met 1950pro

• Niekjuh
zou die kast met 380 watt genoeg power kunnen leveren voor een overclock van e4300+ 800 mhz gehugen (6400)?? zoja? tot hoever

Verwijderd

Als je echt wil overclocken zou ik er wel een goeie cooler op zetten. Goedkoopst zou zijn een Artic Freezer 7 pro. Voor het hardere werk zou ik kijken naar een Scythe Infinity of een Ninja.

Ik denk wel dat het genoeg zal zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2007 20:21 ]

• Niekjuh
dus met 380 kan dat lukken? ik heb nu een samenstelling met artic freezer pro 7,
tot hoever zou ik kunnen clocken dan?

Verwijderd

Dat kan niemand je vertellen omdat je net geluk of pech kan hebben met je processor.

• Niekjuh
ok, en is de kans groot dan dat er iets mis gaat?
nog een vraag, als ik kijk bij azerty zie ik die GigaByte GA-965P-DS3, Retail wel staan, maar die heeft ook gewoon een max fsb van 1.066 hoor en geen 1333 staat daar

Verwijderd

Als je het goed doet, niet heel groot.

Dan moet je op de gigabyte site kijken. Daar staat bij de rev 3.3: offical 1333FSB support.

• Niekjuh
ja dat heb ik al gezien, maar kijk jij maar is op www.azerty.nl
en ik ben zelf nog helemaal niet bekend in het overclock gebeuren, ik heb wel iemand die me kan helpen maar dat moet via msn... dus ik wil me der zelf ook ff in gaan verdiepen...
waar moet ik beginnen?

Verwijderd

Dat komt omdat ze de specs van de oude revs er hebben staan. Je moet misschien ff mailen dat je een rev 3.3 wil.

http://www.hardware.info/...ties_voor_hetzelfde_geld/
http://www.hardware.info/..._2_Duo_overklok_tutorial/

Verwijderd

hugoy schreef op zondag 08 juli 2007 @ 16:15:
Is het niet handig om even te wachten op Intels prijsverlagingen over een week en dan een E4400 te kopen? tegen die tijd is die goedkoper & nog een stukje sneller
de prijsverlagingen in 2012 zijn volgens mij veel beter, ik zou daar op wachten

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2007 @ 20:41:
[...]

de prijsverlagingen in 2012 zijn volgens mij veel beter, ik zou daar op wachten
Wat is een week of 2.... stel je niet zo aan.
(ja je kan altijd blijven wachten, maar hell een week of 2, we praten hier niet over een maand of 2 8)7 )

• Niekjuh
zit er ook nog veel verschil in die x1950 pro 256 mb en 512 mb of is het verschil te verwaarlozen?

• Niekjuh
Ik heb nu dit:
http://img77.imageshack.us/img77/4226/pcum6.png
volgens mij is het nu helemaal goed, moet alleen nog kijken als dat moederbord wel 1333 is,
volgens mij kan ik hem zo ook overclocken ofniet?
graag commentaar,

• Niekjuh
Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2007 @ 20:39:
Dat komt omdat ze de specs van de oude revs er hebben staan. Je moet misschien ff mailen dat je een rev 3.3 wil.

http://www.hardware.info/...ties_voor_hetzelfde_geld/
http://www.hardware.info/..._2_Duo_overklok_tutorial/
volgens die tweede link kan ik met een e4300 met 800 mhz geheugen dus een snelheid halen van 3.6 ghz.... nu vraag ik me natuurlijk af? levert die 380watt wel genoeg power en blijft hij stabiel met artic freezer pro 7 en op temp? zo nee: wat is dan een goede snelheid om te halen met dit aantal watt + deze cooler

Verwijderd

Met pc5300 kom je tot 3,0 Ghz en lijkt me genoeg, ik zou voor dat geld een betere koeler kopen.

380W is meer dan genoeg voor dat systeem ja. 2 weken wachten is geen gek idee, waarschijnlijk kan je dan een stuk betere processor kopen (lees: hogere muliplier)

Ik zo zeggen dat je met een infinity/ninja wel 3,0 Ghz kan halen. Veel hoger zou ik niet gaan.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2007 22:10 ]

Verwijderd

3,6 GHZ is wel te halen met een infinity als je een beetje een lekkere proc hebt gekregen.

• Niekjuh
Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2007 @ 22:28:
3,6 GHZ is wel te halen met een infinity als je een beetje een lekkere proc hebt gekregen.

• Niekjuh

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07:07

sanook

_/-\o_

Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2007 @ 20:34:
Als je het goed doet, niet heel groot.

Dan moet je op de gigabyte site kijken. Daar staat bij de rev 3.3: offical 1333FSB support.
Azerty kan geen garantie bieden dat ze een rev 3,3 bord leveren, dus dat moet je maar afwachten.
Maar het Gigabyte P35 bord (GA-P35-DS) is nu al net zo goedkoop als de 965P variant en dan heb je wel op zeker een 1333 Mhz fsb :)

• Solid_Aapie
  • Laatst online: 27-01 00:27
Oke even alles op een rijtje:

Neem een DS3 :D
Wil je gaan gamen neem een 1950pro :p
Wil je overklocken neem een betere stock koeler(AC Freezer 7 pro)!!
Omdat je niet zoveel geld hebt denkik dat PC5300 genoeg is voor je overklock! Verder kan je denkik toch niet gaan met dit budget qua koeler en bord.
Check of je een A-Merk voeding hebt en controleer het nog even met dit:

http://www.extreme.outervision.com/psucalculatorlite.jsp

Specs

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:02

Thandor

SilverStreak

Niekjuh schreef op zondag 08 juli 2007 @ 12:25:
of moeten er nog kabels bij voor de dvd speler, HD enzovoort?
Die worden bij het moederbord geleverd.
Verder zit ik ook nog met een probleempje: kan ik beter dit doen (vista+ direct x 10 videokaart) of XP met een direct x 9 videokaart ( ik dacht zelf: Sapphire Radeon X1950 Pro, 256 MB, GDDR3, PCI = 125,00)
Of weten jullie een betere kaart voor dit geld en kunnen jullie me uitleggen als ik beter vista met x 10 kaart kan doen of windows xp met x 9 kaart?
Dat is slechts een kwestie van reviews en benchmarks lezen. Vraag je eerst af welk operating system je wilt nemen. Zet de voor- en nadelen op een rij. Vraag jezelf vervolgens af of een DirectX10 kaart op dit moment nuttig is en/of een DirectX9 kaart zoals de X1950Pro betere prestaties neer kan zetten. Vergeet overigens niet dat je prima een DX10 kaart in een XP-Machine kunt draaien (maar dan vervalt uiteraard DX10) en dat een DX9 kaart prima zal draaien i.c.m. Vista :).

Dit topic gaat overigens op slot. Het voldoet niet aan Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? **lezen**.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.