• lightningchaser
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15:56
Omdat ik altijd opzoek ben naar leuke uitzichtpunten (weer fotografie) heb ik een website ontwikkeld waar je uitzichtpunten kunt invoeren en bekijken. Je kunt ook een bepaald type uitzichtpunt zoeken: b.v. met uitzicht op het noorden voor b.v. noorderlicht fotografie. Bij elke locatie kun je ook foto's toevoegen om een idee van de omgeving te krijgen.

Wellicht leer je leuke uitzichtpunten bij jou in de buurt kennen of weet je zelf nog een mooi uitzichtpunt dat je wilt delen.

www.vergezicht.eu

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Leuk initiatief!

Ik kan op mijn gps dit soort locaties invoeren. Ik ga zeker even wat coordinaten opschrijven en wat plaatjes maken als ik tijd heb :)

[ Voor 81% gewijzigd door Fairy op 08-07-2007 12:54 ]

• lightningchaser
Fairy schreef op zondag 08 juli 2007 @ 12:53:
Leuk initiatief!

Ik kan op mijn gps dit soort locaties invoeren. Ik ga zeker even wat coordinaten opschrijven en wat plaatjes maken als ik tijd heb :)
Ik ben nog wel van plan om een export functie toe te voegen. Maar ik heb zelf geen gps dus ik moet nog het een en ander uitzoeken.

Verwijderd

Wat is het idee achter de beperking van kijkrichting? Een vergezicht is een vergezicht, toch?

Afbeeldingslocatie: http://www.vergezicht.eu/images/voorbeeld_zoomed.jpg
Een natuurlijke omgeving met goed uitzicht tussen de 100° (Oost) en 240° (westzuidwest). En tussen 290° (westnoordwest) en 360° (Noord)

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2025
Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2007 @ 17:51:
Wat is het idee achter de beperking van kijkrichting? Een vergezicht is een vergezicht, toch?

[afbeelding]

[...]
Dus als je een openbaar toegankelijk gebouw in rotterdam hebt met ongeveer 180° kijk-mogelijkheid één kant op, over de hele stad heen, maar de andere kant niet op omdat dat bijvoorbeeld een blinde muur is of gebouw in de weg staat, is dat geen vergezicht volgens jou?

Ik vind het juist erg goed dat dingen op zo'n manier uitgebeeld en getoond worden :)

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:55
Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2007 @ 17:51:

[afbeelding]

[...]
Een vergezicht hoeft geen 360 graden zicht te hebben. Het kijkrichting dingetje geeft aan in welke richting je een vergezicht hebt.

Verwijderd

Duh. Maar het gaat me om die beperking. Maar ik zie net dat ik het ook anders kan lezen: dit is een voorbeeld van een willekeurig vergezicht. Ik las het in 1e instantie als een beperking: dat het vergezicht alleen tussen die kijkhoeken goed genoeg was. En dat is raar.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2007 18:01 ]

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2025
D'oh!
Maar het gaat me om die beperking. Maar ik zie net dat ik het ook anders kan lezen: dit is een voorbeeld van een willekeurig vergezicht. Ik las het in 1e instantie als een beperking: dat het vergezicht alleen tussen die kijkhoeken goed genoeg was. En dat is raar.
Inweze is dat het ook, het voorbeeld legt uit hoe een vergezicht belemmerd kan worden door een boom, gebouw, permanente wolk, ikea, whatever :) Daar zal deels een stukje persoonsgebondenheid aan zijn, wanneer is namelijk iets een belemmering? Voor een fotograaf zal een electricteitsmast op 50m afstand in de weg staan, voor iemand die gewoon rond wil kijken niet, die kijkt er gewoon langs.

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Zo... een paar punten toegevoegd.
Maar kun je ook punten wijzigen?

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

• lightningchaser
Bl@ckbird schreef op zondag 08 juli 2007 @ 23:26:
Zo... een paar punten toegevoegd.
Maar kun je ook punten wijzigen?
het is niet mogelijk om wijzigingen te maken maar je kunt altijd een mailtje sturen als er iets fout is gegaan.

p.s. Bedankt voor jullie commentaar ik heb her en der nog wat wijzigingen aangebracht.
Pagina: 1