[Linksys] Flashen van alternatieve firmware naar origeneel

Pagina: 1
Acties:

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-02 16:10
Ik ben hier wat aan het opruimen en kom hier een Linksys WRT54G wireless router tegen, die al een jaar of 2 niet meer gebruikt wordt.

Het apparaat diende voor een lokale wireless internprovider die draadloos internet aanbod hier in de omgeving. Dat bedrijf is failliet gegaan omdat er geen klanten meer kwamen (iedereen nam toen ADSL).
Goed ik kan dat apparaat goed gebruiken bij een vriend van mij, die een draadloos netwerk wil aanleggen tussen zijn huis en een grote schuur.
Ik sluit dat ding aan en krijg een ip toegewezen (192.168.223.100), de gateway is 192.168.233.1
Ik surf naar dat ip adres en ik krijg een pagina te zien met de volgende tekst:
Bridge4u-myWisp-1a-552005
- Company: Bridge4u
- Control management: myWisp
- Version: 1a
- Build: 05 may 2005 14.55 hours.
Meer kan ik dus niet doen voor zover ik weet.

Zo te zien is er alternatieve firmware op de linksys gekomen. Mijn vraag is is het mogelijk om er weer origenele fabrieks firmware op te flashen zodat het apparaat weer normaal bruiknaar is?
Resetten durf ik nog niet aan, omdat ik bang ben dat ik het ipadres kwijt ben en dat er geen dhcp server gestart wordt.

[ Voor 5% gewijzigd door Binnetie op 08-07-2007 12:13 ]

Verwijderd

Configuratie kan wellicht via telnet of een niet standaard HTTP(S) poort. Maar het is onwaarschijnlijk dat je er zonder wachtwoord in komt. Er zijn wel wat handleidingen te vinden om een 'bricked' WRT weer operationeel te krijgen. Je moet 'm daartoe open schroeven en pinnetjes kortsluiten tijdens het aanzetten, dan kan je er een nieuwe firmware in tftp'en. Even googlen dus.

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-02 16:10
Bedankt voor je antwoord. Ik ga daar eens mee aan de slag....