Toon posts:

Eigen Website op lacie Ethernet disk.

Pagina: 1
Acties:
  • 357 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om op de Lacie Ethernet Disk een eigen website te plaatsen?
Wat moet ik hier voor doen en wat heb ik verder nog voor nodig?
Elke suggestie is welkom.

Henk.

• kokorico
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-03 10:30
Natuurlijk is dit mogelijk. In welke taal word je website gemaakt?

Verwijderd

Topicstarter
Gewoon in HTML.

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 08:20

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

gewoon in je webserver laten verwijzen naar de html bestanden op je externe HD.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Verwijderd

Topicstarter
kan ik ook een web naam verbinden aan het ip adress.
Bijvoorbeeld een naam via TK aanvragen, zodat als ze daar op klikken ze op de website komen.
Heb gelezen dat ik dan iets moet doen met de DNS.

Verwijderd

Dyndns.org , .tk geldt alleen voor bestaande webruimtes (die dus publiekelijk online staan) en niet per IP adress geloof ik. Overigens is .tk wel gratis maar een shitload aan banners. Je kan eventueel een stukje javascript erbij gebruiken wat uit .tk moet gaan.

Verwijderd

Topicstarter
ga het verhaal bij Dyndns eens doorlezen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2007 @ 11:49:
ga het verhaal bij Dyndns eens doorlezen.
:? Ja sorry hoor, maar wat moet ik hiermee?

Jij stelt een vraag en ik / wij bieden je hulp. Vervolgens kom je met 1 of andere lukrake post over dat ik bij dyndns moet gaan lezen?

Wat jij wilt is heel goed mogelijk alleen zal je op elk systeem ten eerste een webserver moeten hebben danwel een IP adress voor mensen om vanaf buitenaf bereikt te worden. Blijft echt een moeilijke manier dacht ik zo, en anders neem je toch webspace / domeinnaam :?

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-03 13:52

DinX

Motormuis

Ik heb het gevoel dat de TS de EtherDisk wil gebruiken als webserver ?

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-03 15:14
Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2007 @ 11:56:
[...]

Jij stelt een vraag en ik / wij bieden je hulp. Vervolgens kom je met 1 of andere lukrake post over dat ik bij dyndns moet gaan lezen?
Kuyer bedoelt dat HIJ de website van dyndns gaat doorlezen :z

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

@TS: misschien moet je zelf eerst eens gaan inlezen over websites. Je geeft geen enkele informatie over je systeem, breedband verbinding, type website etc. Je vraag is zo algemeen dat het antwoord alleen "ja" is, mits je aan een stapeltje randvoorwaarden voldoet. En wat die zijn, dat kun je zelf opzoeken.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-03 20:58
Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2007 @ 11:56:
[...]

Wat jij wilt is heel goed mogelijk alleen zal je op elk systeem ten eerste een webserver moeten hebben danwel een IP adress voor mensen om vanaf buitenaf bereikt te worden. Blijft echt een moeilijke manier dacht ik zo, en anders neem je toch webspace / domeinnaam :?
Hij was te lui om er "ik ga" van te maken.. Zie je vaker, letters of woorden vergeten :Y)

@TS: Ja, mits je een webserver hebt draaien.

Verwijderd

Dat je er een website op kan zetten is nogal wiedes, dat kan ook op een USB memory stick of elk ander opslagmedium. Ik vermoed dat de TS zijn eigen website wil hosten door de webserver die in het apparaat zit. Ik denk niet dat dat gaat.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de wat late reactie en dat ik het woordje [ik] ben vergeten.
Nu dan wat duidelijker hoop ik:
Server de Lacie Ethernet Disk.
Router Linksys.
Een eigen Website hier vanaf laten draaien.
De site is simpel alleen in HTML.
Verbinding is Kabel Download: 8000 kbit/s-Upload: 1500 kbit/s.
Ergens een gratis naam halen en deze aan het IP adres verbinden.

Ftp en http heb ik al werkend voor diverse mensen.

Natuurlijk kan ik het ook via een provider doen, maar de site die ik wil opzetten hoeft maar ongeveer een half jaar te draaien. Hierna zal de naam veranderen en er een andere site gaan draaien. Wil dit gaan gebruiken voor het verzamelen van diverse gegevens. De onderwerpen hebben niets met elkaar te maken, vandaar dat ik er niet 1 site van kan maken.

Hoop dat jullie nu begrijpen wat ik er mee wil, en dat ik niet weer een spelfout of woord vergeten ben.
Henk.

Verwijderd

Je hebt dan zowiezo een webserver-applicatie nodig, danwel dat je iets doet met Dyndns.org, zodat als je IP veranderd (want volgens mij heb je @Home) niet je webserver danwel FTP eruit ligt (door verandering van IP). Daar komt Dyndns handig om de hoek kijken, waar je een vaste hostname aan kan maken, en vervolgens via http://ikergens@super.nl kan bereiken.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mja, dta laatste moet wel lukken. DIe linksys router van je zal best wel een dyndns account ondersteunen. Kwestie van een dyndns account aanvragen dus en dan in je router gooien. En in je router aangeven dat is evt website requests moet forwarden (poort 80) naar de webserver op je Lacie disk

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-03 20:58
Maar heeft de Lacie een ingebouwde webserver, voor eigengemaakte pagina's?

Verwijderd

Topicstarter
De Server heeft een vast IP nummer doordat ik de DHCP uitgeschakeld hebt. Met het FTP geen probleem meer.
Server staat nu dag en nacht aan.
Heb je een voorkeur voor een webserver app?

Verwijderd

Topicstarter
Zie net dat de Linksys Ddns accounts ondersteund van zowel DynDNS.org als TZO.com.

Verwijderd

Topicstarter
Heb een account aangemaakt bij DynDNS.
Alles werkt bijna , klik op de link:
http://collor-expert.mine.nu

Alleen kom je nu op de site die ingebouwd zit in de Server.
Heb in de server al aangegeven dat 1 ieder deze dir mag bekijken.
Maar wat ik eigenlijk wil is dat dan automatisch de pagina wordt gestart ( index.htm).
Kan dit op de site van Dyn niet vinden hoe ik dit moet doen.
Ook alle gegevens in de router heb ik heb ik ingevuld.
Henk

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-03 11:08
Dit is toch wel erg basic allemaal. Doorzoek de handleiding van dat ding eens :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.