Ik ben bezig met een AJAX website en de bedoeling is dat de gebruiker van de website een afbeelding moet kunnen uploaden.
> De gebruiker selecteert de afbeelding in een <input type='file' ..> box
> De gebruiker klikt op de knop (van het type <input type='button' ..>)
> Een javascript controleer() funtie wordt opgeroepen om de ingevoerde content te controleren
> Is de invoer OK dan wordt een AJAX pagina opgeroepen om alles te verwerken naar de db toe..
Nu in deze ajax oproep zou ook de foto geupload moeten worden, maar dat lukt me niet omdat ik geen POST request heb..
ik geef wel al mijn variabelen door naar de ajax pagina dmv POSt door het opbouwen van een poststring:
nu kan ik op de ajax pagina via $_POST['afbeelding'] de URL opvragen van het plaatje op je locale pc maar dan ben ik er nog niet, in het upload script gebruik ik van $_FILES['afbeelding'] de ['tmp_name'] ,['name'] en ['size'] elementen uit de array van $_FILES..
En dat lukt net niet $_FILES benaderen vanuit de ajax pagina.
Weet iemand hier een oplossing voor?
> De gebruiker selecteert de afbeelding in een <input type='file' ..> box
> De gebruiker klikt op de knop (van het type <input type='button' ..>)
> Een javascript controleer() funtie wordt opgeroepen om de ingevoerde content te controleren
> Is de invoer OK dan wordt een AJAX pagina opgeroepen om alles te verwerken naar de db toe..
Nu in deze ajax oproep zou ook de foto geupload moeten worden, maar dat lukt me niet omdat ik geen POST request heb..
ik geef wel al mijn variabelen door naar de ajax pagina dmv POSt door het opbouwen van een poststring:
PHP:
1
| var poststr = "afbeelding=" + encodeURI( document.form.txtafb.value); |
nu kan ik op de ajax pagina via $_POST['afbeelding'] de URL opvragen van het plaatje op je locale pc maar dan ben ik er nog niet, in het upload script gebruik ik van $_FILES['afbeelding'] de ['tmp_name'] ,['name'] en ['size'] elementen uit de array van $_FILES..
En dat lukt net niet $_FILES benaderen vanuit de ajax pagina.
Weet iemand hier een oplossing voor?