Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205010

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik zit al een tijdje te denken of het mogelijk is dat je toegelaten wordt aan HBO als je 21 bent.
Ik heb gehoord dat je dan zo een 21 toets moet doen. Ik ga me niveau 3 MBO Mdw Beheer in december halen hopelijk. Ik kan dan tuurlijk door naar 4 maar de manier van Examen en lessen op onze school deugd voor geen meter. Daarom wil ik naar HBO snel dan. Ik wordt volgende jaar 21 dus kan ik ook die 21 toets doen voor HBO nu is me vraag heeft iemand van jullie zo toets gedaan en hoe is het gegaan?
Ik hoopt dat ik veel reacties krijg.

groetjes,
Carlos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naresh
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-09-2020
De toets is per opleiding verschillend. Ik weet dat je voor bv. Multimedia een examen Nederlands, Engels en Economie op Havo nivo moet doen. En voor de opleiding Maatschappelijkwerk heb je alleen toelatingsgesprekken.

360 BLOG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:26

Onbekend

...

Ik en heel veel mensen zijn 20 of zelfs 19 jaar oud zodra ze aan hun HBO beginnen.
En hiervoor moest ik zelf geen toets te doen daarvoor....

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-03-2024
Onbekend schreef op zondag 08 juli 2007 @ 10:17:
Ik en heel veel mensen zijn 20 of zelfs 19 jaar oud zodra ze aan hun HBO beginnen.
En hiervoor moest ik zelf geen toets te doen daarvoor....
maar wel een diploma havo/vwo of afgeronde mbo-4 opleiding hebben ( mbo geen ervaring mee, dus kan ook andere regels hebben )

De ts wil dus eigenlijk zonder benodigde papieren aan een hbo opleiding beginnen en naar mijn weten kun je in Nederland wanneer je 21 of ouder bent toelatingsexamen doen aan de HBO-Universiteiten. Maar het advies wat ik de TS wil geven is om gewoon de instelling op te bellen waar hij graag wil gaan studeren.

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naresh
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-09-2020
DeoDupke was me al voor ;)

[ Voor 92% gewijzigd door Naresh op 08-07-2007 10:22 ]

360 BLOG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-05 17:21

siggy

Wait.... what?

Zover ik weet is een 21+ test niet opleiding-specifiek. Ik heb het een keer moeten doen omdat mijn havo-diploma een andere richting had dan de opleiding zelf. Zie het als een cito-toets voor 21+ inclusief kennis van de Nederlandse taal. Maar het beste kun je dit informeren bij de HBO-instelling van jouw keuze.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205010

Topicstarter
Ja dat klopt idd DeoDupke, Ik wil graag studeren zonder benodige Niveau 4 diploma te hebben of HAVO/VWO. Ik zat zelf te denken aan Technishe Informatica te gaan studeren. Omdat ik later een programmeur wilt worden. Maar ik ga eerste daarover contact opnemen met Hogeschool. Bedankt voor jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 216171

er zijn verschillende manieren.

Stel ik heb een opleiding op niveau 3 afgerond en ik wil heel graag naar het HBO. Dan is dit mogelijk ook al ben je geen 21.

Er zijn een aantal opleidingen waar voor je toe gelaten kunt worden door middel van een toets.

Als de opleiding die jij wilt doen er niet tussen zit moet je wachten totdat je 21 jaar bent en dan alsnog een toets doen.

Ergens op de site van Windesheim in Zwolle is er wel wat over te vinden.

www.windesheim.nl

Toevallig heb ik hier zelf ook wel eens na gekeken.

Ik heb gehoord van een aantal oud klasgenoten die dit wel gedaan hebben dat je goed moet kunnen rekenen en goed met de taal en spelling moet kunnen omgaan.

Verder weet ik het niet.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 216171 op 08-07-2007 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:45
Eén van mijn klasgenoten (ik doe Technische Informatica op Inholland Delft) heeft ook zo'n 21+ toelatingstest gedaan, omdat ie z'n MBO nooit had afgemaakt. Volgens hem was het niet meer dan een paar gesprekjes houden over waarom je die studie zou willen doen, er zat niet eens een echte toets aan verbonden of iets dergelijks.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 216171

Hahn schreef op zondag 08 juli 2007 @ 10:37:
Eén van mijn klasgenoten (ik doe Technische Informatica op Inholland Delft) heeft ook zo'n 21+ toelatingstest gedaan, omdat ie z'n MBO nooit had afgemaakt. Volgens hem was het niet meer dan een paar gesprekjes houden over waarom je die studie zou willen doen, er zat niet eens een echte toets aan verbonden of iets dergelijks.
Het kan per school ook nog wel eens verschillend zijn. Want wat ik dan gehoord heb over Windesheim. Moet je eerst een toets doen en daarna volgt een gesprek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msteggink
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:27
Anoniem: 205010 schreef op zondag 08 juli 2007 @ 10:26:
Ja dat klopt idd DeoDupke, Ik wil graag studeren zonder benodige Niveau 4 diploma te hebben of HAVO/VWO. Ik zat zelf te denken aan Technishe Informatica te gaan studeren. Omdat ik later een programmeur wilt worden. Maar ik ga eerste daarover contact opnemen met Hogeschool. Bedankt voor jullie reacties.
Kun je niet beter Informatica ipv Tech. Inf. gaan studeren als je wilt programmeren?
Bij ons krijg je bij Inf. meer programmeren dan bij Tech. Inf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10110001
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online

10110001

Denk om de buren!

Ik heb voor de MER (management, economie en recht) wel toelatingsexamen moeten doen omdat ik alleen een niveau 3 opleiding had. Bij de hogeschool Rotterdam moest ik Nederlands, Engels en economie doen. Ik kan me van de informatie die ik toen kreeg herinneren dat je voor ICT vakken Nederlands, Engels en Wiskunde moest doen.

Dit gaat dus over het 21+ toelatingsexamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 01-05 10:17

Stoffel

Engineering the impossible

Ik heb dat ook gedaan bij mijn huidige opleiding (Hogere Informatica/Software Engineering) aan de Hogeschool Zuyd. Eerst was er sprake van een toelatingsexamen maar na een gesprek mocht ik er zo aan beginnen. Geen moment spijt van gehad :)

Overigens ben ik al begonnen toen ik 20,5 was, met de regeling dat mijn studiepunten gewoon alvast geldig waren maar ik niet geregistreerd stond als student gedurende het eerste halfjaar. Dus ook geen stufi oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:26

Kettrick

Rantmeister!

Ik heb dit zo'n vijf jaar geleden gedaan voor de opleiding CMD ( Communication and Multimedia Design), het stelde destijds weinig voor. Een gesprek met een docent en een stukje engels schrijven.
Pagina: 1