[XP] Schijfletters schuiven op door ingebouwder cardreader

Pagina: 1
Acties:

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-02 23:51
Ik heb XP home opnieuw geinstalleerd op een laptop. Deze laptop heeft een cardreader die je niet uit kunt schakelen.

Nu heb ik het volgende probleem:
Afbeeldingslocatie: http://troep.com/troep/kut%20medion.PNG

Al geprobeert.
- De schijfletter veranderen via diskmgmt.msc gaat niet.
- Letters card-reader verplaatsen, daarna reboten geeft geen resultaat.
- How to restore the system/boot drive letter in Windows werkt alleen als de schijf voorheen wel C:\ was.
- USB poorten uitschakelen (gaat niet via bios)

Kortom, ik ben weer hardstikke blij met deze medion laptop. (net al microsoft moeten bellen voor activatie, zie ik daarna pas dat de schijfletters verkeerd staan :( )

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-02 14:05
Jimbolino schreef op zondag 08 juli 2007 @ 02:27:
..
Kortom, ik ben weer hardstikke blij met deze medion laptop. (net al microsoft moeten bellen voor activatie, zie ik daarna pas dat de schijfletters verkeerd staan :( )
Aangezien je hardware identiek (blijft) kun je je activatie gewoon backuppen: wpa.dbl en wpa.bak (uit mn hoofd) backuppen en na herinstall in veilige modus terugzetten

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat is precies het probleem? Dat je hdd I: als driveletter gekregen heeft moet toch niet zo'n probleem vormen lijkt me. Heb het hier regelmatig dat m'n HDD op een andere letter dan C: zit en dat is niet echt een grote issue.

• jvanderkroon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:03
waarom haal je de cardreader er niet gewoon uit dan of haal je het kabeltje los. dan heb je er in iedergeval geen last meer van

LG-HM051MR-U44 | Daalderop DUO 50l | 1500 WP Zuid | gasloos '23

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-02 14:05
msxbox schreef op zondag 08 juli 2007 @ 23:43:
waarom haal je de cardreader er niet gewoon uit dan of haal je het kabeltje los. dan heb je er in iedergeval geen last meer van
TS heeft het over een laptop. Daar kan dat (soms) ook wel, maar dan moet je 'm wel half slopen ;)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Kun je in het bios de USB-controller niet uitschakelen? Als de cardreader via usb is aangesloten zou die niet meer moeten werken. En na installatie zet je hem dan uiteraard gewoon weer aan waarna alles gedetecteerd wordt.

[edit] zie dat je dat al geprobeerd hebt. Maar je zegt dat dat niet lukt. Vaak hebben zulke laptops een bios die in beperkte mode draait. Met een admin wachtwoord krijg je soms wel toegang tot alle functies die je bij normale pc's ook hebt. Ik zou es uitzoeken of dat mogelijk is (via medion of beetje googlen).

[ Voor 43% gewijzigd door Palomar op 08-07-2007 23:50 ]

• Jimbolino
Bedankt voor het meedenken, echter zat er niet veel bruikbaars tussen :)

Ik heb het probleem opgelost door nogmaals opnieuw te instaleren. Heb alleen meerdere dingen anders gedaan, dus kan niet met 100% zekerheid zeggen welke nu precies de oplossing was:
- Omdat het een herinstallatie was, stond er al een partitie op de harddisk (vorige keer was hij low-level-leeg)
- In de BIOS heb ik USB legacy en USB 2.0 uitgeschakeld. (leek weinig effect te hebben aangezien setup nog steeds de lege cardreader drives zag)
- Heb de bootvolgorde veranderd na het eerste deel van de setup (zodat de bootloader van de windows XP cd geen roet in het eten kon gooien)

Waarschijnlijk dus omdat setup een (bootable) partitie zag, heeft hij deze voorrang gegeven (in het setupscherm stond ook al letter C:\ )

Toch blijf ik het raar vinden dat windows de voorkeur geeft aan card-readers en cdromspelers, ipv hardeschijven...

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Jimbolino schreef op zondag 08 juli 2007 @ 02:27:
- De schijfletter veranderen via diskmgmt.msc gaat niet.
Toch heb ik dit meerder malen gedaan(va je harde schijf) . Echter wel met hulp van een 2e windows installatie, tegenwoordig gaat dat wellicht ook met een bartpe cd boot installtatie?

[ Voor 3% gewijzigd door leuk_he op 09-07-2007 11:50 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een andere (wel ietwat ranzige oplossing) is dmv subst de c: naar de i: te laten mappen. Dit gooi je dan in een batchfile en je hebt op c: je hdd zitten (al is het gewoon een mapping naar je i:).

• Jimbolino
leuk_he schreef op maandag 09 juli 2007 @ 11:49:
[...]
Toch heb ik dit meerder malen gedaan(va je harde schijf) . Echter wel met hulp van een 2e windows installatie, tegenwoordig gaat dat wellicht ook met een bartpe cd boot installtatie?
Je zou eens voor de grap in je register moeten zoeken naar C:\
Het lijkt me erg sterk dat jou dit ooit zal lukken voor je systeemschijf (misschien zou het wel lukken met je bootschijf, aangezien die alleen ntldr etc bevat.)

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Jimbolino schreef op maandag 09 juli 2007 @ 11:59:
[...]

Je zou eens voor de grap in je register moeten zoeken naar C:\
Het lijkt me erg sterk dat jou dit ooit zal lukken voor je systeemschijf (misschien zou het wel lukken met je bootschijf, aangezien die alleen ntldr etc bevat.)
Search and replace in registry? Indertijd had ik een tooltje hiervoor, ik geloof drivemapper van partition magic 8. En een windows repair uitvoeren. Maar het kost meer tijd dan effe een dirveletter veranderen.

http://www.sysopt.com/forum/printthread.php?threadid=135239
of
http://computing.net/windows95/wwwboard/forum/143713.html
Another option would be to use Partition Magic. PM has a utility called Drive Mapper that will search your registry for all references to F:, & reassign them to D:. You could manually do this yourself, but be sure to backup your registry before attempting this. Some complex, deeply embedded apps may still not work properly though. The only way to fix them would be to reinstall them.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Pagina: 1