Laptopscherm kapot?

Pagina: 1
Acties:
  • 248 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• straatman52
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-10-2025
Mijn laptopscherm produceert olieachtige vlekken, kringen van verschillende kleuren. De tekst is goed leesbaar en ook de helderheid is goed. Als ik er een externe monitor op aansluit is er geen enkel probleem. Dus aan de grafische kaart ligt het denk ik niet.
Weet iemand of de inverter of het backlight stuk kunnen zijn, of is dat bij deze symptomen uitgesloten, en is het scherm zelf dus stuk?

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Denk dat je hem tever hebt overgeklokt, of de cooling niet helemaal lekker is.

Lijkt op een connectorfout, heeft je lappie nog garantie?

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Dit staat in het verkeerde subforum, daarom krijgt het topic een gratis schopje naar CSL...

@ThaNetRunner: Je weet dat dit een erg flauwe en onnodige reactie was hé!

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Verwijderd

Geef eens wat meer informatie, bijv. type laptop, sinds wanneer is het, hoe is het gebeurd, wat heb je zelf geprobeerd, post eens een foto, dan kunnen we er veel meer mee.

• straatman52
Kan iemand mij vertellen waar mijn vraag naar toe is verplaatst en waarom. CSL is toch complete systemen en laptops, en daar heb ik hem geplaatst.

Verwijderd

Waarom geef je geen antwoord op mijn vragen? Op deze manier kan niemand je helpen.

• straatman52
Het is een Hp pavilion ZV6000. Het is gebeurd toen ik een foto aan het bewerken ben. Maar dit lijkt me niet relevant. De laptop functioneert tenslotte goed met een externe monitor, ook met fotobewerking. .......Dus hardwareprobleem aangaande het beeldscherm, lijkt me. Wat ik weet is dat er een inverterboard in de laptop zit die het backlight aanstuurd. Dus mijn vraag is of iemand met redelijke zekerheid kan zeggen dat het niet aan deze twee componenten ligt. Als ik daar enige zekerheid over heb kan ik denk ik met een gerust hard 200 euro uitgeven voor een vervangend scherm.
Pagina: 1