Toon posts:

Lowpower systeem met pci-e en gbit lan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb op dit moment een via epia m10000 die voor mijn servertje volledig voldoet. nu wil ik alleen een nieuw vergelijkbaar tweede systeem maken, maar wil daar pci-express 4x en gigabit lan in gebruiken. dus valt de volledige via epia serie af en moet ik dus opzoek naar een alternatief.
Ik ben dus in het kort opzoek naar een processor moederbord combinatie waarbij de processor ongeveer even veel energie verbruikt als een via c3, en een bijpassend moederbord met pci-express en gigabit lan.

hints zoals naar welke type processor ik zou moeten kijken zijn bijzonder welkom.

Alvast bedankt,
Ruben

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kijk eens naar een S479 systeem met een P-M erop. Of ze net zo zuinig zijn als een Epia weet ik niet, maar het zijn wel zeer zuinige procjes en de mobos ervoor hebben vaak veel leuke features, dus mogelijk heb je er ook wel met PCI-E en Gbit lan.

Verwijderd

je kan ook een intel celeron-d kopen en deze onderklokken.
Met een asrock 945dvi heb je gelijk onbourd video met ondersteunig van 720p en 1080i ondersteuning
Dit is een optie

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:27

Thandor

SilverStreak

De Intel Celeron D is niet de zuinigste processor. Zelfs de 65nm Cedar Mill t.o.v. concurrerende processoren niet. Een beter alternatief zou dan een AMD Sempron (AM2) of AMD Athlon X2 BE zijn die met behulp van RMClock vaak ook nog met een wat lager voltage willen werken dan standaard het geval is. Deze processoren leveren redelijk wat performance en verbruiken daarbij vrij weinig energie, zeker in IDLE stand zodra Cool 'n Quiet ingeschakeld is :).

Bottomline is dat AMD in de IDLE stand net even wat zuiniger is en dat Intel met de Core 2 Duo achtigen (waar de Pentium dual-core E2xxx ook onder vallen) net even wat meer performance kan leveren maar daarbij wel weer een paar watt meer zullen verbruiken. De snelste VIA processoren (die minder performance bieden dan de budget AMD en Intel processoren) zullen met 20W (stressed) reeds tevreden zijn. De AMD Athlon BE zal hier al richting het dubbele gaan. Met een AMD Sempron64 zul je lager uitvallen en daarmee is het ook mogelijk om een volledige systeemkast te creeëren (incl. voltage verlagingen en één laptop hardeschijf) dat rond de 50W zit (stressed).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.