DVI-D naar DVI-I

Pagina: 1
Acties:
  • 7.131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• deiktisch1
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-12-2025
Mij videokaart ATI X1950cfe heeft DVI-I (dual-link), mij monitor Samsung 226BW DVI-D (dual-link). Nu wil ik graag de DVI aansluiting gebruiken, maar de benodigde kabel bestaat niet.
Op advies van diverse computerzaken, zou een DVI-D zonder problemen moeten werken op een DVI_i aansluiting. Ik heb deze aansluiting geprobeerd maar het werkt niet.
Mij vraag is, of er iemand is die dit probleem kent en wat heb je er voor gedaan om het aan de praat te krijgen.
Of is er iemand die een winkel weet waar ik een DVI-I DVI-D adapter kan kopen.

Sommige dominees zijn zo blij met het eeuwige leven, dat ze de lengte van hun preek erop baseren

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 00:23
Er bestaat geen verloop van DVI-I naar DVI-D omdat alle DVI-I compatibel is met DVI-D.

http://en.wikipedia.org/wiki/DVI

Zoals je daar kunt lezen is het verschil dat DVI-I naast het digitale signaal dat ook op DVI-D staat ook nog eens een analoog signaal heeft. Kortom, je Dual Link DVI-D monitor zou gewoon met een Dual Link DVI-I kabel en aansluiting op je videokaart moeten werken.

Als je echt een verloop wilt, koop dan een DVI-I kabel en knip de betreffende analoge pinnen eraf.

[edit]

Overigens hoor je gewoon een DVI-D kabel aan te kunnen sluiten op een DVI-I aansluiting.
Dus als je een DVI-I aansluiting op je PC hebt en DVI-D aansluiting op je monitor. Gebruik dan een DVI-D kabel als een DVI-I kabel niet past.

[ Voor 30% gewijzigd door kalizec op 07-07-2007 22:50 ]

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Wat werkt er dan niet? Past de kabel fysiek niet? Een dvi-d kabel zou nl. gewoon moeten passen op zowel je monitor als videokaart. Een dvi-i kabel gaat niet passen vanwege de extra pinnen, maar zoals hierboven gezegd zou je die zelfs kunnen afknippen.

Indien de kabel wel gewoon past dan kan het natuurlijk ook zijn dat je monitor of videokaart kapot is (of de kabel als je er slechts 1 hebt gebruikt).

[ Voor 23% gewijzigd door Palomar op 07-07-2007 22:47 ]

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-07 19:17

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

De benodigde kabel bestaat niet?
Er zijn anders vrij veel mensen die gewoon een Samsung 226BW op een DVI aansluiting hebben zitten, 9 van de 10 keer zal dat zelfs een DVI-I aansluiting zijn.
DVI-I is niets anders dat een volledige DVI aansluiting, het omvat zowel DVI-D als DVI-A.
Koop je een DVI-D kabel dan zou die prima moeten passen op de Samsung met DVI-D en de Radeon met DVI-I.
Uit je verhaal krijg ik het idee dat de kabel fysiek niet past, als je een ander probleem hebt dan is het handig als je het allemaal iets specifieker post.
Als zo'n Samsung monitor een echte DVI-D Dual Link connector heeft zal het zo zijn dat de, in een vierkant opgestelde, 4 losse pinnen in de weg zitten. Die kun je natuurlijk simpelweg er af knippen of je kunt de huidige kabel misschien wel ruilen voor een exemplaar dat wel past.
Misschien is het een goed idee om de aansluiting van de Samsung TFT even over te tekenen, zodat je weet welke pinnen deze allemaal heeft, dan kun je in de winkel al kijken of de stekker gaat passen.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• deiktisch1
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-12-2025
Bedankt voor jullie reactie, maar het probleem is nog niet verholpen. De kabels passen wel ik heb namelijk een DVI-D kabel. Maar op ene of andere manier krijg ik geen beeld, ik heb de source geprobeerd te veranderen, kabel omgedraaid ???, andere kabel geprobeerd. Met als resultaat geen ene reactie.

Sommige dominees zijn zo blij met het eeuwige leven, dat ze de lengte van hun preek erop baseren

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
dan is die monitor gewoon kapot. Of je doet iets verkeerd (kan haast niet, maargoed). Je hebt neem ik aan geen andere apparaten/kabels op de monitor aangesloten? En ook al op een andere PC/videokaart geprobeerd? Geeft ie ook geen beeld tijdens het opstarten (bios e.d)?
Pagina: 1