Toon posts:

KT7A + 3D games, welk OS?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het is me duidelijk dat ik onder win2k niet mag gamen op m'n KT7A, iets wat ik overigens prima op m'n oude P2B-F kon.

ik word ondertussen zo strontziek van het installeren van patch na patch na detonator na 4in1 na patch na patch, en het achterlijke vastlopen midden in een UT war, dat ik maar weer noodgedwongen terugval op een win9x OS, alleen welke?

Ik heb altijd 98se gebruikt, maar is Me beter?

et enige wat het hoeft te kunnen is een DMX X-fire en een Geforce2 GTS kunnen laten werken in een 3D game zoals UT, voor de rest gebruik ik win2k (dualboot).

Ik heb nu dus win2k erop staan en wil deze erop houden.

Dus welk OS is het makkelijkst qua dualboot, en als Me NTFS zou snappen zou helemaal cool zijn.

Maarreh iemand suggesties/ervaringen?

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:03

backupdevice

No Risk , Full Push

Als je wat meer geld uitgeeft, kun je een echt moederbord kopen met een goede chipset, dan hoef je geen patches te draaien.

Dit is niet hatelijk bedoelt......, of wel:9

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 17:34

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Dat slaat dus echt nergens op. Hij vraagt welk OS je het beste kunt gebruiken en jij begint over het moederbord te zeuren. (Hij heeft 1 van de beste moederborden voor de proc.)

Scimitar: Ik denk dat je het beste bij Win98se kunt blijven. Er is al een threat bezig op GOT over welk OS je het beste kunt nemen. WinME of Win98se.

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Op vrijdag 09 februari 2001 09:02 schreef Hurricane het volgende:
Dat slaat dus echt nergens op. Hij vraagt welk OS je het beste kunt gebruiken en jij begint over het moederbord te zeuren. (Hij heeft 1 van de beste moederborden voor de proc.)

Scimitar: Ik denk dat je het beste bij Win98se kunt blijven. Er is al een threat bezig op GOT over welk OS je het beste kunt nemen. WinME of Win98se.
ff een geintje.

Je hebt wel gelijk. Ik heb ook een dualboot en ik gebruik windows 98 voor games. werkt beter dan ME. In W2K kun ook games spellen maar W98SE is daar toch beter voor

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 09 februari 2001 09:05 schreef Blue_White_Army het volgende:

[..]

ff een geintje.

Je hebt wel gelijk. Ik heb ook een dualboot en ik gebruik windows 98 voor games. werkt beter dan ME. In W2K kun ook games spellen maar W98SE is daar toch beter voor
In win2k kon ik op m'n P2B-f ook altijd prima games spelen, alleen op die kt7a dus niet.

En zou je ook even zo vriendelijk willen zijn mij te vertellen welk geniaal moederbord jij dan voor me in gedachten hebt?

edit:

damn typos

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Ik heb zelf een Asus CUSL-2 met een PIII-866

Ik heb ook een CUV4X gehad, had ik ook porbs met games, maar daarop draaide ik ME. Toen ik de CUSL-2 had waren de problemen voorbij. Heb dualboot gemaakt W98 2nd voor games en W2K voor de rest.

Werkt bij mij het beste

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:23

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Gamez: Win98se...
Appz: win2k pro...

Werkt perfectos! :D

Whatever.

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Op vrijdag 09 februari 2001 12:47 schreef meendering het volgende:
Gamez: Win98se...
Appz: win2k pro...

Werkt perfectos! :D
Dat bedoel ik

Verwijderd

Kijk eens op support.microsoft.com/support/kb/articles/Q261/6/06.asp, dit is misschien een oplossing voor je 3d vastlopers.

Mar ik ben er wel mee eens dat je beter win98(se) voor games kunt gebruiken en win2k voor appz

Verwijderd

Zijn er dan echt zoveel problemen met de kt7a onder win 2000?

kijk dat win98 beter is voor games is bekend.. maar met een goeie computer draaien games ook zonder problemen onder win2k...

Iemand die echt veel problemen ondervindt?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 09 februari 2001 13:09 schreef Lynx666 het volgende:
Kijk eens op support.microsoft.com/support/kb/articles/Q261/6/06.asp, dit is misschien een oplossing voor je 3d vastlopers.

Mar ik ben er wel mee eens dat je beter win98(se) voor games kunt gebruiken en win2k voor appz
khep die patch al geinstalled, boeit nix.

Verwijderd

gewoon een dual boot doen

win 2000
win 98se

en met de kt7a is helemaal niks mis

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 10 februari 2001 16:54 schreef Warez het volgende:
gewoon een dual boot doen

win 2000
win 98se

en met de kt7a is helemaal niks mis
dualboot ben ik van plan, alleen PQmagic zeurt een beetje met de partities maken, dus ff scandisc gedraait, hij zou et nu wel moeten doen.

Enne met die kt7a zelf is nix mis, tis die chipset die erop zit.

Verwijderd

Ik heb Nt4/Winme/Xp triple boot :)
Xp (whistler build 2419)
Ben Beta Tester.

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-08 15:51

GekkeR

key = key

Dis echt zo nep gewoon :)

Win2k is perfect voor games alleen met een via chipset moet je meer tweaken
Win2k + SP1
ViA 4in1 1.25 (1.28 Als je geen fikker heb)
DirectX 8
Nvidia det. 6.47 <--- Use deze , echt ;)
En als laatst nog een vleugje NVMax
http://www.charnleys.co.uk/nvmax/

NVMax goed tweaken samen met het bios.

Ik haal met mijn config (Zie sig.) 7900-8100 3DMarks onder win2k (Default bench)
En geen enkele lockups

[ pctje te zien hier ] - Miauw

Verwijderd

... alleen met een via chipset moet je meer tweaken
En dat zou eigenlijk niet nodig moeten zijn. Een ECHT goede chipset werkt gewoon ALTIJD goed, wat voor hardware je er ook verder in douwt, en hoe je de boel ook in elkaar zit.
Helaas is er weinig keuze....
Ik zit zelf ook nog met hetzelfde probleem (en een probleem met m'n Kenwood, zie het topic daarover :()
Pagina: 1