Ik heb een paar dagen geleden hier een topic over gestart, toen met te weinig informatie, dus bij deze een herkansing 
Het probleem is dat zowel windows vista als windows xp pro sp2 de geconfigureerde RAID set niet herkennen als HD, ofwel als locatie om windows op te installeren. Omdat dit probleem veel voorkomt en ik volgens mij ook ALLE posts op dit gebied heb gelezen, even de systeemgegevens en kort de stappen die ik heb doorlopen:
Systeem:
---------------
ASUS P4C800 MOBO met Promise 379 ATA en 378 RAID controller
2GB intern
2 x Samsung SpinPoint T166 500GB, 7200rpm, 16MB,SATAII
Wat ik al heb geprobeerd/ gedaan:
--------------------------------------------------
Oh ja als ik in BIOS het scherm open waarin je de volgorde van bootdevices kan aanpassen, staat daar netjes de INTEL_RAID tussen. Ook de status op het RAID scherm dat bij opstarten NA het BIOS scherm komt is netjes groen en in orden...
Ik ben compleet door mijn ideeën heen, en ben benieuwd of iemand nog een suggestie heeft. Mijn dank is groot
Het probleem is dat zowel windows vista als windows xp pro sp2 de geconfigureerde RAID set niet herkennen als HD, ofwel als locatie om windows op te installeren. Omdat dit probleem veel voorkomt en ik volgens mij ook ALLE posts op dit gebied heb gelezen, even de systeemgegevens en kort de stappen die ik heb doorlopen:
Systeem:
---------------
ASUS P4C800 MOBO met Promise 379 ATA en 378 RAID controller
2GB intern
2 x Samsung SpinPoint T166 500GB, 7200rpm, 16MB,SATAII
Wat ik al heb geprobeerd/ gedaan:
--------------------------------------------------
- Ik heb twee Samsung 500GB S-ATA harddisks geinstalleerd en de pc opgestart. In BIOS SETUP worden beide harddisks direct juist herkend, aangegeven als vierde en vijfde IDE aansluitingen (1 en twee zijn leeg, 3 en vier zijn DVD speler en brander)
- In BIOS vervolgens bij IDE settings aangegeven de twee S-ATA schijven als RAID uit te voeren, en de boot functie voor de RAID set op "enabled" gezet, zodat bij het opstarten het status-scherm verschijnt.
- Vervolgens herstart ik de pc en open ik het RAID setup scherm. Hierin maak ik een RAID 1 configuratie aan van de twee Samsung schijven, wat ook zonder problemen lukt.
- Als ik nu Windows of Vista probeer te installeren herkennen ze beide geen storage devices, en wordt de installatie dus afgebroken.
- Na het lezen van dit en andere fora, heb ik eerst het BIOS geupdate van het MOBO. Maar helaas had dit geen effect
- Ik had gelezen dat Vista zoiezo lastig gaat draaien met die Promis controllers, maar dat dit wel zou werken als je een upgrade uitvoert van XP naar Vista, helaas ziet ook XP de RAID set niet!
- Vervolgens heb Ik van de Promis ATA en RAID de drivers op diskettes gezet en tijdens de windows xp installatie op F6 gedrukt en de drivers handmatig aan de installatie toegevoegd. Dat lukt prima, maar als de installatie daarna verder gaat komt dezelfde melding weer terug, er zijn geen media gevonden om windows op te installeren.
Oh ja als ik in BIOS het scherm open waarin je de volgorde van bootdevices kan aanpassen, staat daar netjes de INTEL_RAID tussen. Ook de status op het RAID scherm dat bij opstarten NA het BIOS scherm komt is netjes groen en in orden...
Ik ben compleet door mijn ideeën heen, en ben benieuwd of iemand nog een suggestie heeft. Mijn dank is groot