pdf samenvoegen (om en om)

Pagina: 1
Acties:
  • 834 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oliesjeik1
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-06 14:30
Hallo,

Ik ben bezig met het inscannen van een aantal dictaten. Ik doe dit op de volgende manier, ik leg het dictaat in de scanner en vervolgens scan ik de even bladzijden (aangezien je niet aan beide kanten tegelijk kan scannen). Wanneer alle even bladzijden ingescand zijn wordt dit in een pdf bestand opgeslagen. Vervolgens scan ik alle oneven bladzijden en ook hier wordt een pdf bestand van gemaakt.

Ik wil vervolgens deze bestanden samenvoegen. Ik heb hiervoor Adobe Acrobat 8 professional. Hiermee kun je 2 pdf files samenvoegen. Probleem is echter dat dit nogal veel tijd in beslag neemt aangezien je om en om in moet voegen. Je kunt Adobe ook zelf de 2 bestanden samen laten voegen maar dan krijg je eerst alle even bladzijden en vervolgens de oneven bladzijden, ze worden dus gewoon onder elkaar geplakt maar dit moet niet (want dan loopt ie niet chronologisch).

Is het mogelijk met Adobe of een ander programma om dit automatisch te laten doen. Dus dat je de 2 pdf bestanden samenvoegt maar wel zo dat de bladzijden chronologisch verlopen? Dus als volgt:

Eerst sheet1 uit pdf 1 - dan sheet1 uit pdf2 - dan sheet 2 uit pdf1 - sheet2 uit pdf2 - etc.

Zoja, laat aub weten dan zou je me daar een groot plezier mee doen. :*)

edit:
Extra moeilijkheidsgraad:
Ik scan eerst de even bladzijden dus 2,4,6,8, etc (pdf1). Vervolgens keer ik het dictaat om en scan ik de oneven bladzijden, deze verloopt echter andersom dus 9,7,5,3,1 (pdf2) In principe zoek ik dus een programma wat:
- Uit pdf2 de laatste sheet "pakt" vervolgens uit pdf1 de eerste sheet - pdf 2 eenlaatste sheet, pdf1 tweede sheet, etc

Vraag me af of dit allemaal mogelijk is maar goed :D

[ Voor 15% gewijzigd door Oliesjeik1 op 07-07-2007 21:16 ]

d'n oliesjeik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185882

je kan in het thumbnail venstertje gewoon je pagina's ordenen
(aan de linkerkant, waar je alle pagina's dus ziet)

dat is niet veel werk, is in 2 tellen gedaan
'drag & drop'... oftewel sleur en pleur

-edit: en als je het bovenstaande niet wilt gebruiken..
dan kan je altijd nog 'pdf bestanden samenvoegen, (in het engels was het dacht ik) 'create pdf' from multiple pdf's, en dan kan je dus aangeven welke pdf's je wilt hebben.. en door ze op en neer te slepen ze je ze dus in volgorde

[ Voor 56% gewijzigd door Anoniem: 185882 op 07-07-2007 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terabyte
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-02 19:45

terabyte

kan denken als een computer

kijk eens of je een scriptje kunt bouwen om pdftk heen
http://www.accesspdf.com/pdftk/

Dan is het een kwestie van
1. simpel shell-scriptje schrijven
2. scriptje uitvoeren

En misschien kan pdftk het wel direct zonder dat je een scriptje hoeft te schrijven - check manual page.

edit: ik weet zeker dat pdftk kan wat jij wilt, ook die extra moeilijke opdracht van je. Zie de voorbeelden, pas je intelligentie toe, en het zal werken.

edit2: kijk, je wordt op je wenken bediend:
http://www.accesspdf.com/article.php/2005020408520076

[ Voor 31% gewijzigd door terabyte op 07-07-2007 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oliesjeik1
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-06 14:30
terabyte schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 21:28:
kijk eens of je een scriptje kunt bouwen om pdftk heen
http://www.accesspdf.com/pdftk/

Dan is het een kwestie van
1. simpel shell-scriptje schrijven
2. scriptje uitvoeren

En misschien kan pdftk het wel direct zonder dat je een scriptje hoeft te schrijven - check manual page.

edit: ik weet zeker dat pdftk kan wat jij wilt, ook die extra moeilijke opdracht van je. Zie de voorbeelden, pas je intelligentie toe, en het zal werken.

edit2: kijk, je wordt op je wenken bediend:
http://www.accesspdf.com/article.php/2005020408520076
_/-\o_ Thanks Terabyte, als ik jou toch niet had. Dan was ik nu nog aan het drag en droppen :P

Bedankt!

d'n oliesjeik