ECS 8800 GTS 320mb geeft geen beeld, maar wel vier piepjes

Pagina: 1
Acties:
  • 185 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
Ik heb het volgende systeem:

Asus A8N SLI Premium
AMD Opteron 165 @ 2.5 Ghz
1 GB Crucial DDR
2x GeForce 6600 GT in SLI
2x Maxtor 200GB SATA HDD in Raid0
1x Maxtor 160GB IDE HDD
1x NEC DVD/RW
Enermax 450w voeding

Die 6600 kaarten werden me wat te langzaam, dus moest er een 8800 GTS komen. Na het verwijderen van de 6600's en het inbouwen van de 8800 start de PC wel op, hij geeft geen beeld, maar wel een piepje (het standaard POST-piepje), gevolgd door vier korte piepjes, even lang, de tussenpozen ook.

De meeste BIOS errorcodes ken ik wel (heb ze door de jaren heen allemaal al eens gehad :P) maar deze niet. Google levert geen resultaat.

Wat kan er aan de hand zijn? Is de voeding niet zwaar genoeg? Ik weet dat het een flinke kaart is (trekt 170 Watt idle en 230 load) maar die 6600 kaarten trekken ook 117/200, en daarvan hebben er dus al die tijd twee in mijn systeem gehangen, samen met drie harde schijven. Waarom werkt die 8800 GTS niet?

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Verwijderd

Staat er iets in bios nog op sli? Roep maar wat want zelf geen ervaring hiermee. 4 beeps kan een memory error zijn. Misschien wat te hard op het bord gedrukt en een memory bankje wat ontzet. Even opnieuw plaatsen, en misschien bios eens resetten?

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 21:37
Ook wel is gehad, is vaak een VGA error. Wil wel eens helpen om vga kaart er even opnieuw in te drukken. Zo ook nog kunnen dat je toevallig een DOA getroffen hebt.

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
De meeste 6600GT-kaarten hebben geen aansluiting voor een voedingskabel. De 8800GTS heeft dit in alle gevallen wel. Ik zie nergens terug dat je deze ook hebt aangesloten, dus controleer dit even. :)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 20:56:
Staat er iets in bios nog op sli? Roep maar wat want zelf geen ervaring hiermee. 4 beeps kan een memory error zijn. Misschien wat te hard op het bord gedrukt en een memory bankje wat ontzet. Even opnieuw plaatsen, en misschien bios eens resetten?
Een A8N-SLI Premium selecteert automatisch of er één of twee kaarten in zitten. Op het bord zitten LEDs hiervoor, je moet met je manual erbij even checken of dit goed gedetecteerd is.

Heb je verder al geprobeerd de boel te starten buiten de kast, en weet je zeker dat je RAM/GPU goed in de slots zitten? Probeer het ook eens met enkel een moederbord, videokaart, CPU en één reepje DDR, meer niet. Zit de voedingskabel wel in de videokaart?

@onder: Inderdaad, hij moet wel in de bovenste zitten. In de onderste gaat het überhaupt niet werken.

[ Voor 8% gewijzigd door TheZeroorez op 07-07-2007 21:05 ]

Verwijderd

Heb je de videokaart al geprobeerd in het 2e PCI-E slot te drukken, en heb je idd de voedingkabel van de videokaart aangesloten, of heb je toevallig iets los gemaakt ?

• Captain Pervert
Een hoop goede suggesties, mooi!

Ik heb al een aantal dingen geprobeerd maar verzuimd dit te melden:

- VGA kaart in 2e (onderste) PCI-Ex slot: zelfde effect als in normale.
- Booten met alleen Mem, CPU, VGA: wederom 4 piepjes, geen beeld. Bovendien zou je hieruit kunnen afleiden dat het niet aan de PSU ligt, want die 450 Watts zijn voor mem, CPU en VGA meer dan genoeg.
- Voedingskabel VGA kaart: de voedingskabel (6 pins connector naar 2x molex) heb ik aangesloten op twee molex kabels. Ik heb het ook zonder geprobeerd, maar dan geeft de PC onmiddelijk een gierende fluittoon als je hem aanzet.
- SLI-issues: de A8N premium kan (itt deluxe en lagere versies) zelf detecteren hoeveel kaarten erin zitten. Daarnaast heb ik de BIOS meerdere malen gereset, maar dat heeft ook geen effect.
- Het kan niet aan de integriteit en/of installatie van componenten anders dan de VGA kaart liggen, want als ik de oude kaart (6600 GT) erin doe, werkt alles perfect.

:?

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ga eens op zoek naar een ander systeem, of PMG-setje, om je videokaart in te testen.

Verder heb je die twee molexen toch niet op één lijn aangesloten, en daarop ook niets anders? Dwz dat aan een kabel meerdere connectortjes hangen, je moet dus twee kabels nemen, en bij elk op de laatste een molex van je videokaart aansluiten.

@onder: Om te testen kun je het beter op safe zetten, vandaar :)

[ Voor 9% gewijzigd door TheZeroorez op 07-07-2007 23:52 ]

• Captain Pervert
DAT heb ik nog niet geprobeerd. Ik was wel zo slim om die twee molex stekkers op verschillende lijnen aan te sluiten, maar mag op zo'n lijn helemaal niks anders zitten?

• Captain Pervert
Hmm, op de ene powerlijn van de 8800GTS zat ook het moederbord (molexaansluiting). Dus heb ik het geeprobeerd met twee lijnen dedicated naar de 8800GTS en een derde naar het moederbord. Verder niks aangesloten. Nog steeds geen resultaat.

Het enige wat het nog zou KUNNEN zijn is dat ik de BIOS van het moederbord moet updaten, maar dat heeft toch alleen zin bij CPU's die hij niet herkent? Een PCI-Ex VGA kaart zou toch gewoon moeten werken?

Nog een andere mogelijkheid is dat de voeding weliswaar genoeg watts levert, maar te weinig amperes. Het is een Enermax, die me in 2003 €105,- kostte. Dus geen Sweex ;) De exacte specs zou ik even uit moeten zoeken,maar volgens mij is het een 430w EG465P, en die produceert volgens deze GoT-er 30 ampere op de 12v lijn... Dat moet ruim voldoende zijn, die kaart trekt 24 ofzo.

[ Voor 78% gewijzigd door Captain Pervert op 09-07-2007 09:00 ]

• Captain Pervert
Ik DENK dat ik er achter ben!!!

Ik zit nu op mijn werk, maar deze post op het nVidia board deed me iets realiseren:
I've had the same problem. It turns out that the DVI connection on the cable that came with my monitor was missing some pins (I'm guessing it's to make the monitor VGA complatible because it works with a VGA connection). So i got a new cable with VGA on both sides and added the DVI converter to both sides and it works, except when I get into windows XP (after the loading screen) my screen just goes blank and i only get audio.
Hope this helped.
Die 4 piepjes komen NA de gewone 'post'-piep. Dus hij boot wel. Die 4 piepjes krijg je ook met floppy disk fail, CPU fan fail, etc. Wat STOM dat ik daar niet eerder aan dacht! En dat kan kloppen, want standaard zoekt de BIOS naar een CPU fan, en die heb ik niet (waterkoeling). En na een BIOS reset zoekt de PC standaard naar een CPU fan, die er dus niet is, en daarom piept hij! :D
Dus het probleem zit niet in de PC, maar ergens tussen DVI aansluiting en monitor :D Ik heb de beide DVI/D-Sub converters niet echt goed bekeken, maar het kan zijn dat ik een verkeerde heb gepakt ofzo. Leek me ook al sterk, want verder wijst niets op defecten en de PSU is ook prima (kon eerder ook 2 SLI kaarten trekken immers).

Kan niet wachten tot vanavond 8)7

• Captain Pervert
Het bleek te liggen aan de DVI-VGA converter die er tussen zat. Ik pakte een andere (van oudere kaart) waar meer pinnen aan de DVI kant zitten, en die werkte...

Verwijderd

Vaag PEEEEEEP piep piep piep = First 64kb base memmory error :P
Oh dit was boot piep, piep piep piep.. ok :P

tuut..tuut. hmz heb het ff niet meer 386 tijdperk zetter per dag 30 van die dingen in mekaar vandaar..

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2007 20:12 ]

Pagina: 1