Pc geeft geen geluid meer

Pagina: 1
Acties:
  • 735 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:26
Hoi,

Ik ben nu zojuist terug van vakantie en mijn pc geeft geen geluid meer, niet op mijn speakers en ook niet op mijn headset. Mijn broertje had de speakers eraf gehaald, dus ik ze zonet weer aangesloten en ik wilde een muziekje opzetten maar geen geluid. Ik denk vreemd, dus pak mijn headset maar daar krijg ik ook al geen geluid op. Het probleem zal dus bij de pc liggen.

Bij volumeregeling staat alles vol volume en niks op dempen...voorderest kan ik niets bedenken of vinden met google waar het aan kan liggen.

Het is de onboard geluidskaart van een Asrock AM2NF3-VSTA.

Heeft iemand ideën waar dit aan ligt?

Bvd

• timbry
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-12-2025
Gewoon f de driver opnieuw installeren.

Never argue with an idiot, he'll drag you down to his level and beat you with experience

• Dersan
Hmmm is de asrock site bij jullie ook down?

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:50
Bij moderne geluidskaarten is het meestal mogelijk om de functie van je geluidspoorten te veranderen. (dus instellen of de groene poort een microfooningang, line-out, spk etc is).

Die krengen detecteren bovendien dat een kabel eruit gaat en als die er weer in gaat. En dat wilt dus nog wel is mis gaan.

Mijn vermoeden is dat je geluidskaart dus simpelweg verteld moet worden wat de bepaalde poorten moeten doen. Meestal zitten die opties in het configuratiescherm onder een appart icoontje. (Dus NIET het standaard geluidsinstellingen scherm! Een appart scherm van je fabrikant)

• Dersan
Mijn moederbord geeft geen apart icoontje weer in configuratiescherm, al weet ik wel wat je er mee bedoelt. Het maakt overigens ook niet uit of je speakers/headset in frontingang of achteringang plugt geen van beiden doen het. Heb overigens ook al een stuk of 4 verschillende media spelers geprobeerd.

Systeemherstel heb ik gedaan en geeft ook geen resultaat, drivers downloaden van asrock.com gaat niet want http://www.asrock.com/ is down of ligt dat aan mij?

• Nijn
same here. Asrock down.

• Dersan
Verder heb ik nu de geluidsinstellingen in de bios, AAC onboard Audio, veranderd van auto naar enable maar geen effect. Nu dus maar wachten totdat de asrock site weer up and running is.

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Controleer even via het tabblad Audio of de geluidskaart wel op de correcte uitvoer staat, dus of het inderdaad wel via je onboard geluidsuitgang is. Ik heb vrij regelmatig gezien dat die na installatie van bijvoorbeeld een bluetooth headset of programma's als TotalRecorder ineens is gewijzigd.

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Site down? Niets van!

http://www.asrock.com.tw/....asp?Model=AM2NF3-VSTA&s=

[ Voor 6% gewijzigd door mieJas op 07-07-2007 23:11 ]

Yes, but no.

• Dersan
Compubiter schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 23:03:
Controleer even via het tabblad Audio of de geluidskaart wel op de correcte uitvoer staat, dus of het inderdaad wel via je onboard geluidsuitgang is. Ik heb vrij regelmatig gezien dat die na installatie van bijvoorbeeld een bluetooth headset of programma's als TotalRecorder ineens is gewijzigd.
Wat bedoel je precies met tabblad audio?

Ik heb nu de drivers ook opnieuw geinstalleerd en dit ook zonder resultaat.

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Onder het configuratiescherm -> Geluid kun je naar de instellingen voor het geluid (ook door rechts te klikken op het luidsprekertje in je Traybar en Geluidsinstellingen aanpassen te selecteren). Dan ga je naar het tabblad Audio en selecteer je daar de correcte uitvoer:
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/r.baar1/audiosettings.jpg

• Dersan
Afbeeldingslocatie: http://xs117.xs.to/xs117/07270/got.JPG

Zo ziet het eruit bij mij. De naam c-media is gelijk aan de naam van de audiodrivers van Asrock. Ook use only default aan/uit zetten werkt niet, stond standaard uit.

• Dersan
Hmm, ik krijg nu ook de volgende melding bij windows media player:

Afbeeldingslocatie: http://xs117.xs.to/xs117/07270/got2.JPG

Snap er nu al helemaal niks meer van.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:06

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Even iets heel basic;
Soms, heel soms raakt een moederbord in een ATX kast zo 'confused' dat ie op bepaalde gebieden dienst weigert, op de meest uiteenlopende manieren. Dit kan dan veroorzaakt worden door legio oorzaken, meestal door statische electriciteit of spannings verschillen tijdens het verwisselen van connectors.
Omdat er altijd spanning op het moederbord blijft staan, heb je kans dat deze foutsituatie zich bij een reboot of koude start niet hersteld.
Probeer eens stekker eruit / 10 sec wait / stekker erin.

Wie weet...

[ Voor 16% gewijzigd door remco_k op 09-07-2007 15:16 ]

Alles kan stuk.

• Dersan
remco_k schreef op maandag 09 juli 2007 @ 15:15:
Even iets heel basic;
Soms, heel soms raakt een moederbord in een ATX kast zo 'confused' dat ie op bepaalde gebieden dienst weigert, op de meest uiteenlopende manieren. Dit kan dan veroorzaakt worden door legio oorzaken, meestal door statische electriciteit of spannings verschillen tijdens het verwisselen van connectors.
Omdat er altijd spanning op het moederbord blijft staan, heb je kans dat deze foutsituatie zich bij een reboot of koude start niet hersteld.
Probeer eens stekker eruit / 10 sec wait / stekker erin.

Wie weet...
Heeft niet gewerkt..ik denk dus dat mijn geluidskaart ernstig is overleden. Dan maar even een geluidskaartje erin zitten...erg jammer en dus de laatste keer asrock van mij, ik wist wel dat het crap was maar zo crap....

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Dersan schreef op maandag 09 juli 2007 @ 16:29:
[...]

Heeft niet gewerkt..ik denk dus dat mijn geluidskaart ernstig is overleden. Dan maar even een geluidskaartje erin zitten...erg jammer en dus de laatste keer asrock van mij, ik wist wel dat het crap was maar zo crap....
Asrock is geen crap. Het is een budget-merk voor het B-segment, maar voldoet daar prima aan. Dat bij jou toevallig iets kapot gaat (althans, dat denk je, ik denk het niet namelijk) wil niet zeggen dat een merk brak is.

• Nijn
Met Exorcist.

Asrock levert hele redelijke bordjes tegen lage prijzen. Als de geluidschip op je mobo was overleden, dan zou er hoogstwaarschijnlijk heel wat meer aan de hand zijn omdat die chip zit ingebouwd in je southbridge.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

ATX-reset al geprobeerd?
stekker deruit, aanknop ff inhouden, aanknop loslaten, stekker erin

[ Voor 63% gewijzigd door Raven op 09-07-2007 19:19 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
Dersan schreef op maandag 09 juli 2007 @ 16:29:
[...]

Dit ligt niet aan Asrock, maar aan de geluidschip zelf. Ik heb een DFI boordje met precies hetzelfde probleem. Dus het probleem is niet merkgebonden ;)

• Dersan
Bedankt nog voor alle tips maar niks heeft gewerkt :). Nieuwe geluidskaart is al onderweg!
Pagina: 1