Hans Dorrestijn: "Want, de worstjes van de Hema zijn niet te hard of slap...De Hemaworst, hoera hoera, zit barstens vol met sap.Baby's die nu juichen aan de moederborst...Zouden harder zuigen aan de Hemaworst"
Uit laten spuiten lijkt mij de enige nuttige manier om het gehoor te verbeteren. Producten die speciaal gemaakt zijn om de geluidsweergave van een set beter te horen, zou ik direct vermijden. Da's allemaal geldklopperij.hemaworst schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 20:19:
Ik heb een leuke stereoset(Versterker Cambridge 640A, , CD Cambridge 540C, Dali Ikon 6 boxen).
Ik ben altijd geïnteresseerd in het verbeteren van mijn muziek beleving, en ik vroeg me het volgende af:
In hoeverre is de "schoonheid/properheid" van mijn oren verantwoordelijk voor mijn muziekbeleving?
Ik kan me namelijk voorstellen dat, diep in mijn oren, oorsmeer de klankbeleving wel degelijk beinvloeden.
Ik heb wel eens naar klokhuis gekeken, waar zgn. oorkaarsen werden getest. De presentator testte deze en vertelde na behandeling dat hij veel meer hoorde dan ervoor. Dit terwijl hij elke dag zijn oren schoonmaakte.
Oorkaarsen: http://www.kruidenvrouwtje.nl/therapieen/oorkaarsen.htm
[afbeelding]
Ander alternatief is natuurlijk oren laten uitspuiten, maar is denk ik een beetje pijnlijk.
Ook bestaat er een soort spray dat tekoop is bij de drogist.
Op earclear vertelt iemand dat het schoonmaken de beste HIFI upgrade in jaren is geweest.
http://www.earclear.com/
Heeft iemand ervaring met een upgrade van de oren?
Uitspuiten doet trouwens geen pijn hoor. Je voelt hoogstens dat er heel hard in je oren geblazen wordt, meer niet.
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Verwijderd
"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg
Na een week oid eens een afspraak bij de huisarts gemaakt, welke het heeft uitgespoten. Eruit kwam een propje of twee, vrij groot, in een bakje met water, en voor de rest een paar liter dat hij uit de riolering had geschept oid. Ik vind het iig knap dat die man er niet van over z'n nek ging, maar even daarbuiten.
De dag erna ben ik voor m'n rechter oor geweest; met de halve in-ear doppen in werd ik gek met een totaal_schoon oor, en een wattenstaafje-schoon oor.. Het maakt dus zeker verschil!
En nee, het doet geen pijn, en nee, ik loop hier ook niet het binkie uit te hangen. Wat ik me ervan kan herinneren is gewoon dat het ontiegelijk goor slachtafval was wat eruit kwam zetten, en dat het een beetje een vage herrie was, daar in m'n oor.
[ Voor 16% gewijzigd door TheZeroorez op 07-07-2007 22:23 ]
Het spul dat je koopt bij de drogist, bijv. Audispray, is zout water (!!). Reinste oplichterij dus. Zou ik niet doen, tenzijn je de drogist een warm hart toedraagt.
Homo sapiens non urinat in ventum
_██_
(ಠ_ృ)
Interesse in hout stoken, duurzame energie, kachels etc? --> Ecologieforum
Interesse in Kockie --> Kockie.nl
Verwijderd
Lage pijngrensAnder alternatief is natuurlijk oren laten uitspuiten, maar is denk ik een beetje pijnlijk
ik laat mijn oren eens per 4 weken uitspuiten (zo vaak moet ik dat) en het doet nooit pijn, never en ik druppel ook nooit. Of ik heb een hoge pijngrens want ik ervaar die stekende druk tijdens het uitspuiten als een prettig idee dat de rotzoii losgetrokken wordt en ik dan weer optimaal hoor want mijn gehoor mankeerd niets. Ik hoor nog prima het verschil tussen HD audio en een goede CD opname.
Ik heb ook HD geluid op mijn systeem met een dikke hoofdtelefoon erachter. Wel jammer dat mijn oren zo vlug volzitten en dan is die earwx misschien maar niets.
Als ik dat pompsysteem van het oren uitspuiten zelf in huis had deed ik het mooi zelf en dat is geen grapje
Natuurlijk merk je dat verschil en wel meteen in het beter horen fluiten van vogels en meer onderscheiding in de soorten ruisklanken die de wind veroorzaakt. Ik moet weer en ik ga maandagochtend weer mijn oren uitspuiten want de trebble moet weer hoger.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2007 22:47 ]
sunoke schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 22:32:
het is wel een apart gevoel.
Het is trouwens warm water, maakt het extra apart
Yes, but no.
Verwijderd
Apart is het welmieJas schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 22:45:
[...]
![]()
Het is trouwens warm water, maakt het extra apart
Leuke topic en best nuttig ook nog, zeker
Klokhuis rocks, het is voor de kids, maar soms denk ik heel stiekem van "ow, dat wist ik mooi ff niet"
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2007 22:50 ]
Verwijderd
Ik daar in tegen kon vroeger zeer goed horen.
Helaas heb ik een familie kwaal en dat is dat het gehoor ingang langzaam nouwer word bij een oor.
Stereo word steets moeilijk (je moet het zien dat een oor het geluid eerder en beter aankomt)
Verwijderd
De tip met olijf olie en evt zelf doorspuiten kan je doen maar als je geen ervaring mee hebt en je hebt het idee dat je oren kostbaar zijn voor je leven (duh...) dan zal ik toch liever naar de doktor gaan. Verder is het verhaal over wattestaafjes dat je dus alles naar binnen drukt wel beetje overdreven. Als je wattestaafjes gebruikt maak ze eerst even beetje nat voor gebruik. Niet te diep gaan en voor niet rond draaien (daarmee kan je dus huid en haartjes in je oor mee beschadigen).
Maar goed. Doorspuiten eens in de zoveel jaar is geen slecht iets
En schandalig dat dit soort onzin aan kinderen wordt voorgeschoteld.
To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour
Zout water?!?!? Goede tip, ik wilde het net morgen gaan kopenJan Smit schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 22:31:
Met een 10 cc spuitje en gewoon lauw-warm kraanwater kan je dan zelf je oor uitspuiten.
Het spul dat je koopt bij de drogist, bijv. Audispray, is zout water (!!). Reinste oplichterij dus. Zou ik niet doen, tenzijn je de drogist een warm hart toedraagt.
Kan ik mijn eigen trommelvliezen niet beschadigen als ik met een spuitje een straal water er in spuit? Of is een trommelvlies heel stevig? En spuit ik de prop dan niet dieper mijn oor in, ipv er uit?
Of doet de huisarts precies hetzelfde?
Hans Dorrestijn: "Want, de worstjes van de Hema zijn niet te hard of slap...De Hemaworst, hoera hoera, zit barstens vol met sap.Baby's die nu juichen aan de moederborst...Zouden harder zuigen aan de Hemaworst"
Als je bij de apotheek fysiologisch water gaat halen om de neus of ogen of oren van je baby te spoelen, is dat ook gewoon zout water, en ja, dat werkt zoals het hoort...
Met koud water kan het wat onbehagelijk zijn, maar met lauw water is het prima.
De sensatie erna is ook wel puik... "Hee...ik hoor de klok tikken".
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Zie de reclamebanners onderin, slim hoor
Ik kan me namelijk zo voorstellen dat die sensatie van beter horen mede veroorzaakt wordt doordat je tijdens de behandeling even weinig tot niets hoort. Gewone het relatieve verschil dus, net zoals water op kamertemperatuur heet zal aanvoelen wanneer je daarvoor met je handen in ijswater zat.
Eigenlijk zou je een gehoortest moeten doen voor en na het schoonmaken. Dan heb je teminste objectieve gegevens ipv "een gevoel".
_██_
(ಠ_ృ)
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Je kunt het eventueel proberen met een douchekop, maar alleen als er geen perforaties in je trommelvlies zijn en je gehoorgang niet naar beneden afloopt. Ander kan er namelijk water in je oor blijven staan. Dit kan irriterend zijn, maar ook gaan broeien met als gevolg ontstekingen.
De huisarts spuit het uit met lauw water, omdat je evenwichtsorgaan dicht in de buurt zit kan je en beetje duizelig worden. In principe doet het geen pijn. Maar als je een flinke harde prop in je oren hebt zitten wil het wel eens wat lastiger gaan. De KNO-arts zuigt het tegenwoordig over het algemeen met een klein stofzuigertje uit het oor. Dit doet geen pijn, maar maakt wel wat herrie.
Het beste is gewoon er van afblijven en zeker niet met schuifspeldjes en andere dingen in je oren gaan prutsen. Je kan altijd vragen of de huisarts even in je oren wil kijken, en anders kan de audicien dit ook doen. Bij een audicien kan je ook alijd een gratis gehoortest doen.
[Edit: ]
Aldus mijn vriendin de audicien.
[/Edit]
"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
Uitspuiten is dus absoluut niet verkeerd om te doen en het doet geen pijn.
This too shall pass
Ik had dat afgelopen zomervakantie. Na, 3 weken lang, iedere dag, 4 uur zwemmen, zijn je oren best goed gereinigd. Ik hoorde direct dat mijn tweeters vervangen moesten worden. Ik miste gewoon wat detail, wat ik met mijn koptelefoon wel hoorde.voodooless schreef op zondag 08 juli 2007 @ 14:11:
'Dr is natuurlijk een groot nadeel: Als je oren weer beter zijn, hoor je veel beter hoe slecht je set isBinnen de kortste keren wil je weer beter spul hebben
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Wat bedoel je met ruisen van je kleren? Dat je kleding over je lichaam schuift als je beweegt? Ik hoor dat gewoon altijd hoor, net als het tikken van mijn (toch redelijk stille) horloge, die 5 meter verder op de tafel ligt. Je moet er uiteraard wel goed op letten.Sharky schreef op zondag 08 juli 2007 @ 15:39:
ik laat m'n oren één a twee keer per jaar uitspuiten. Ik heb een heel smalle en diepe gehoorgang en daar komt uit dan ook flink wat troep uit. Gelijk hoor je ook weer allerlei geluiden die je helemaal vergeten was. Bijvoorbeeld het ruisen van je kleren enzo, best wel apart de eerste paar uur.
Uitspuiten is dus absoluut niet verkeerd om te doen en het doet geen pijn.
Waar ik meer verbaasd over ben, is het horen van je eigen hartslag.
hemaworst schreef op zondag 08 juli 2007 @ 13:00:
oftopic: Ik ziet nu pas dat het forum reclames laat zien afhankelijk van de tekst in het topic.
Zie de reclamebanners onderin, slim hoor
XS News unlimited usenet
onbeperkt downloaden met 100 dagen retentie vanaf € 5,95 per maand
Ik ben best content met mijn oren. Maak ze nooit van binnen schoon. (behalve dan een enkele keer als mijn wijsvinger ineens in m'n oor zit te friemelen vanwege wat jeuk ofzo).
Ik geloof een bovengeschreven mening dat je een gezond oor beter met rust kan laten en 'm z'n eigen ding moet laten doen. Dat is dus ook wat ik doe - en ben daar tevreden mee.
[ Voor 4% gewijzigd door remco_k op 09-07-2007 15:37 ]
Alles kan stuk.
Het kost overigens nog geen 5 minuten. Het is af te raden om naderhand te zien wat eruit komt
[LTS][MTS][HTS]