geschiedenis les voor de Nvidiots

Pagina: 1
Acties:

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
http://firingsquad.gamers.com/features/nvidiahistory/
Afbeeldingslocatie: http://firingsquad.gamers.com/features/nvidiahistory/images/logo.jpg

The rise of NVIDIA
NVIDIA needs no introduction at FiringSquad or anywhere else in the hardware industry. The company has become the poster child for consumer 3D graphics. Ever since the release of its RIVA 128 graphics card, NVIDIA has never let its momentum slow down.
When NVIDIA made its initial public offering three years ago, it was joining a club of only a handful public fabless graphics semiconductor companies: ATI, S3, Trident, Tseng Labs, Number Nine, Cirrus Logic, 3dfx, and 3Dlabs. We all watched as the company climbed through the ranks with the TNT, TNT2, GeForce, and GeForce2 line of graphics processors.
:+

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 06:14

McBoom

Broem

Wat wil je hiermee zeggen? :?

The ramblings of an idiot

• hjs
  • Niet online
Niks, ik wil hier helemaal niks mee zeggen, is gewoon een intressant artikel voor mensen die ook eens wat willen weten over het onstaan van zo'n videokaartbakker.

En dat wil ik allemaal delen met jullie, mijn dierbare vrienden van GoT :9~ :+ ;) :Y) *D :r

Vindt je het geen leuk verhaal dan :?

en dat stukje dat ik gequote heb is vooral om dit stukje ATI, S3, Trident, Tseng Labs, Number Nine, Cirrus Logic, 3dfx, and 3Dlabs leuk al die namen welke je (bijna) nooit meer tegenkomt (geloof dat alleen ATI nog aktief is op de videokaart markt.

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Nou ik weet iig van 3DLabs dat ze ook nog videokaarten maken, check Pricewatch voor die duizenden guldens kostende professionele kaarten maar :) ...

PC Specs

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

Ja hjs, als je de 3Mark sleur eens doorbreekt met leuke artikels dan vinden de mensen dat maar vreemd;)

Niet op voorraad.

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
S3 en Ati maken toch nog kaartjes of loop ik alweer achter :?

• hjs
  • Niet online
Op vrijdag 09 februari 2001 10:20 schreef Artcore_Trooper het volgende:
S3 en Ati maken toch nog kaartjes of loop ik alweer achter :?
S3 is toch gestopt :? of dat grafische gedeelte was overgenomen door VIA :?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:18
S3 heeft nog 3 nieuwe kaartjes in de wachtlijst staan... Tilebased rendering en een heerlijke fillrate, voldoende om de GF2U van de kaart te blazen...

Maar das de hardware, nu nog drivers :(

• Dracul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-02 19:55

Dracul

Ooh yeah!

Je kan de Geforce2 Ultra wel van de kaart vegen maar tegen de tijd dat S3 met die chip uitkomt dan heb je al een NV20 of alweer de opvolger daarvan.

Verwijderd

jullie vergeten nog een heel belangrijke derde fabrikant. Eentje die betere videohardware dan ATI maakt, en ook stukken betere drivers schrijft dan ATI.

Verwijderd

Op vrijdag 09 februari 2001 14:05 schreef dZeus het volgende:
jullie vergeten nog een heel belangrijke derde fabrikant. Eentje die betere videohardware dan ATI maakt, en ook stukken betere drivers schrijft dan ATI.
Welke dan?

• hjs
  • Niet online
ja, wie dan :? , Bitboys of Kyro bestonden toen nog niet.

Verwijderd

Op vrijdag 09 februari 2001 14:07 schreef quadraplex het volgende:

[..]

Welke dan?
matrox duh

Verwijderd

[b]en dat stukje dat ik gequote heb is vooral om dit stukje ATI, S3, Trident, Tseng Labs, Number Nine, Cirrus Logic, 3dfx, and 3Dlabs leuk al die namen welke je (bijna) nooit meer tegenkomt (geloof dat alleen ATI nog aktief is op de videokaart markt.
trident kom je vooral nog tegen in laptops :-)

• hjs
  • Niet online
LOL, tuurlijk O+

Verwijderd

goede kans dat over 15 jaar nVidia al weer niet bestaat... kijk maar naar 3Dfx. Video merken komen en gaan... één ding is bijna zeker iig. nl. dat Matrox dan nog steeds bestaat :) ze zijn al 34 jaar op de markt, dus het lijkt me sterk dat ze opeens ophouden te bestaan
Pagina: 1