[XP/Linux] My Documents wisselen zonder roaming profiles

Pagina: 1
Acties:

• mtlife
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-10-2024
Hej ik zit hier nu al een tijdje met een ubuntu server met roaming profiles erop, het werkt.. maar niet optimaal. Ik zoek nu naar een makkelijkere oplossing.

Redenen dat ik een andere oplossing wil is dat roaming profiles niet zo werkt zoals ik het graag had gezien. Ik heb hier ook nog wat oudere computers staan met oudere schijven erin, en als er iemand inlogt die op bijvoorbeeld een pc heeft gezeten met veel ruimte en zn account heeft laten vollopen dan lukt inloggen niet op zo'n oudere computer. Ook als iemand inlogt op de oudere computer en foutief uitlogt (of gewoon de stroom eraf gooit, ik woon met imbecielen :$..) dan staat zn profile er nog op waardoor de volgende persoon niet kan inloggen door gebrek aan ruimte. En dan heb ik het nog niet eens over de beperkte rechten die roaming profiles standaard hebben, waardoor heel veel programma's kuren vertonen of als me broertje een nieuwe spelletje wilt installeren meteen mij nodig heeft.

Wat ik nu eigenlijk wil is het liefst gewoon heel simpel, een database op de server met logins voor windows en alleen een prive "mijn documenten". Als dit teveel moeite is of onmogelijk is, dan zou ik het al fijn vinden om gewoon een snelkoppeling op bureablad hebben die de my documents verandert in de link naar de documents van de persoon achter de pc. Dat ze dan maar handmatig moeten wisselen is ook niet erg. (Maar je zou hier wel mee in de knoop komen met een laptop). De reden dat ik niet gewoon iedereen kan laten inloggen op de standaard windows account, en iedereen gewoon een netwerk share geef, is simpel: Mijn familie is dom, en lui.. dus het is in ms word gewoon "opslaan" en klaar, dus altijd gewoon de standaard map. Roaming profiles lijkt hierdoor de meest voor de hand liggende oplossing. Maar dan zit ik steeds iedereen te helpen met kleine problemen.

Weet iemand hier een oplossing voor? Ik heb rondgegoogled maar andere resultaten dan profiles of gewone network shares kan ik niet vinden. Ook krijg ik het niet voor elkaar om mbv het NET commando in windows het inloggen te veranderen op de server zodat deze zijn eigen home map gemount krijgt op O:\ . Hulp zou geweldig zijn :)

• Skit3000
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-03 09:09
Je kan het pad waarin Mijn Documenten z'n bestanden bewaard veranderen door er met rechts op te klikken en dan Eigenschappen. Bij het tabblad locatie kan je dan een netwerkpad opgeven waar die gebruiker zijn of haar documenten kan vinden. Het kan ook (en dat lijkt me handiger :P) via een Group Policy op je server, maar dan moet je gewoon eventjes zoeken waar die optie zit.

Je hebt voor bovenstaande trouwens geen schijf nodig die naar het pad met documenten verwijst. Wil je toch nog andere mappen ook mounten, dan kan dat met subst.exe. :)

• mtlife
ik weet idd hoe ik de lokatie van mijn documenten kan veranderen :)... En ik heb al met een group policy de locatie op o:/my documents/ gezet.. MAAR, probleem is dat het allemaal veel te ingewikkeld werkt met rechten en programma's installeren op de verschillende pc's. Ik snap wel dat roaming profiles goed werken voor mensen die 4 of 5 van dezelfde pc's hebben staan. Maar de pc's die ik heb staan verschillen gewoon teveel om met roaming profiles de registerinstellingen over te laten gaan. Ik zou dolgraag het werkend willen hebben.. Maar echt het enige wat ik nodig heb is dat mijn familie gewoon kan inloggen met hun eigen my documents. Ik zou het zelfs niet erg vinden als ik een scriptje draai als windows op de standaard account inlogt en dat ze in dat scriptje hun loginnaam geven en zodoende de my documents van iemand anders pakt. Dat is het enige wat ik wil, simplicity :P

Die roaming profiles is teveel gedoe om te onderhouden en teveel gedoe omdat ze op elke computer te weinig rechten hebben.

Een soort exe of cmd bestand die de user bij inloggen de kans geeft om zijn of haar my documents te kiezen is veel handiger en simpeler te onderhouden.

• Fast_light
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-07-2022
Wat voor server gebruik je? bij win 2003 en waarschijnlijk ook bij win 2000 server kun je in de grouppolicy aangeven dat het path van mijn documenten moet verwijzen naar de home directory van de gebruiker.

Open een grouppolicy ga naar [user configuration -->windows settings -->folder redirection --> my documents

• mtlife
ik gebruik ubuntu server, 7.04.. de my documents enzo heb ik al verplaatst mbv group policys. Maar om een nieuwe account aan te maken die GOED werkt.. dus ook overal de reg sleutels van de programmas in het register. En ook op 2 pc's de steam sleutels opslaan voor alle accounts zodat je niet steeds password hoeft in te vullen. Dat werkt gewoon niet met roaming profiles, ik heb geen idee waarom. Maar ik heb er al teveel tijd aan verspilt om nog zo door te gaan. Dus daarom zoek ik een andere oplossing, zodat windows netjes maar 1 register heeft. Dit is voor mij veel makkelijker om te onderhouden dan voor elke user elk klein probleempje te fixen.

Het zou makkelijker zijn om een simpel cmd script te hebben dat de desktop + my documents verandert bij het inloggen en dat hij na de windows login (die ik dan gewoon weer zonder welkom scherm kan doen, dus zonder weten van de gebruikers) vraagt om gebruikersnaam en wachtwoord van de server. En daarmee de mounts voor de desktop en de my documents maakt.

Een eigen profile is leuk, leuk eigen achtergrondje.. leuk eigen start menu'tje.. leuk eigen skin.. Maar uiteindelijk, bijvoorbeeld mijn zusje installeert the sims. Me broertje wil dat ook spelen, maar heeft geen shortcut in zn start menu. Wordt ik weer geroepen! En dan heb ik het nog niet eens over dat als me broertje niet uitlogt.. me zusje achter de computer kruipt werkstuk maakt, opslaat in niet haar eigen my documents.. en vervolgens de computer afsluit om de volgende dag erachter te komen dat het bestand 'kwijt' is. Paniek alom!

DAAROM een cmd script, zodat ze kunnen wisselen whenever they want. (Ik zit eraan te denken om op ALLE pc's gewoon dezelfde my documents te hebben. Krijg je alleen een gigantische my documents en problemen als mensen dezelfde bestanden gaan openen.)