Toon posts:

[Mobo] Onderdeel zit los, blauw scherm in XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg nu al een tijdje elke 10 minuten een Kernel Data Inpage error. Omdat dit steeds vaker voorkomt heb ik de computer opengemaakt. Tot mijn verbazing zat er een onderdeel los:

Afbeeldingslocatie: http://img186.imageshack.us/img186/3707/img1891xb7.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img516.imageshack.us/img516/710/img1892qo4.th.jpg

Verder lagen er twee van deze dingetjes in de pc, los:

Afbeeldingslocatie: http://img101.imageshack.us/img101/2131/img1893yp6.th.jpg

Mijn vraag is: kan ik dit zelf weer vastmaken? of heb ik hier dan koelpasta voor nodig ofzo? Heb eigenlijk mijn computer morgen nodig, en dan zijn de winkels dicht...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat je daar los hebt liggen is je chipset koeler. Daardoor is het nogal logische dat je systeem vast loopt, gezien die chipset veel te heet zal worden. Zet die dus vast (met thermal paste, een tiewrap of pushpins) en dan hopen dat je chipset niet beschadigt is.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt! Kan ik die gewoon vastzetten met die pins die er in de kast lagen? En dan gewoon een beetje drukken kan geen kwaad?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Dit probleem heb ik vaker gezien. Je moet zorgen dat de heatsink weer goed op de chipset komt. Die 2 haakjes zou ik niet meer gebruiken aangezien ze al 1x los zijn gegaan en het vaker kan gebeuren.

Het beste is denk ik de heatsink vast te lijmen met speciale pasta. Artic Silver Adhesive is eigenlijk wat je nodig hebt. Dat is pasta uit 2 tube's die samen hard worden en blijven plakken.

Verwijderd

Topicstarter
Hè, waar haal je nou op zaterdagavond om 6 uur van die pasta, of op zondag :'(
Hartelijk bedankt alvast, maar is er ook een tijdelijke oplossing? Voor een dagje ofzo?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Je zou in het midden normale koelpasta kunnen doen en op de hoeken lijm. Ik denk dat het met seconde lijm wel te doen is. Alleen is het dan geen tijdelijke oplossing meer maar zit ie ook echt vast.

Dit hierboven kan een oplossing zijn maar het kan ook fout gaan. Een beter idee heb ik alleen niet. Met tiewraps zou een goede oplossing zijn maar die moet je dan wel ergens door heen kunnen halen en die mogelijkheid zie ik niet echt.

Verwijderd

Topicstarter
En die koelpasta is wel echt nodig denk ik? Die heb ik namelijk óók niet in huis :'(

Iemand in Amsterdam Zuid die wat koelpasta en Artic Silver adhesive heeft? :*)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 18:03:
Hè, waar haal je nou op zaterdagavond om 6 uur van die pasta, of op zondag :'(
Hartelijk bedankt alvast, maar is er ook een tijdelijke oplossing? Voor een dagje ofzo?
Pindakaas werkt ook goed, het ruikt alleen wat raar, maar het kan op zich wel voor een dagje.

• ksi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-12-2025

ksi

Terw_Dan schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 18:32:
[...]

Pindakaas werkt ook goed, het ruikt alleen wat raar, maar het kan op zich wel voor een dagje.
ik geloof je op je woord, maar HAHAHA.

Verwijderd

Doe het nu tijdelijk met die pinnetjes die het voorheen ook moesten doen, tijdelijk kan prima met de pasta die er nu nog opzit bestel van die adhesive die hiervoor werden genoemd en doe het volgende week goed 8)

Of wacht tot hetzelfde probleem zich weer voordoet |:(

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2007 18:47 ]

Pagina: 1