[GEEN BEELD] 17 jaar oude VCR aansluiten op pc (WinTV GO)

Pagina: 1
Acties:
  • 1.019 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• van.der.schulting
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
Ik wil mijn 17 jaar oude JVC videorecorder aansluiten op mijn PC via mijn TV Kaart (Hauppauge WinTV Go). Voor de aansluiting gebruik ik een coax-kabel van de VCR naar de TV Kaart.

Als ik TV kijk via de VCR, dan werkt alles perfect. Als ik een videoband afspeel, dan krijg ik alleen geluid, geen beeld (het geluid klinkt overigens wel goed).
Via de gewone TV en videoband afspelen lukt wel.

Ik heb het volgende al geprobeerd:
1. Andere Drivers installeren -> geen oplossing
2. Andere TV-applicatie gebruiken -> geen oplossing
3. Hardwareversnelling van videokaart lager gezet -> geen oplossing.
4. De video benaderd via kanaal 35+ ipv via frequentie 584.000 Mhz -> geen oplossing

Wie weet hoe het kan dat mijn 17 jaar oude JVC videorecorder het wel toestaat om gewoon TV te kijken via de videorecorder, maar geen beeld geeft bij het afspelen van een videoband?
In combinatie met een gewone TV speelt de videorecorder de videoband WEL goed af.

PS Een nieuwe videorecorder kopen is mij een beetje te duur, aangezien ik slechts 3 minuten video wil digitaliseren.

[ Voor 6% gewijzigd door van.der.schulting op 07-07-2007 17:39 ]

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-01 16:03

gjs

Scoobydoobydoo

Kan je hem niet via scart of composiet video aansluiten ?
Volgens mij hebben die oude jvc video's een bnc composiet video uit.

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

• van.der.schulting
gjs schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 17:41:
Kan je hem niet via scart of composiet video aansluiten ?
Volgens mij hebben die oude jvc video's een bnc composiet video uit.
Wou ik gaan proberen, maar de computerboer op de hoek is net 40 minuten dicht en pas dinsdag weer open.
Ik hoop dat ik met de coax aansluiting misschien iets over het hoofd heb gezien en me het via dit topic lukt om het van het weekend nog werkend te krijgen.

Wel heb ik nog een vraag voor als ik het dinsdag nog niet werkend heb. Het is mij niet helemaal duidelijk welke kabel ik moet hebben.
Mijn TV-kaart heeft composiet ingang en de JVC videorecorder een SCART-aansluiting. Ik heb even op wikipedia gelezen wat composiet inhoudt. Klopt het dat ik een SCART-kabel nodig heb met een verloop naar composiet en audio? De composiet gaat dan in de TV-kaart en de audio plug dan in de line in van de geluidskaart.

Verwijderd

van.der.schulting schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 17:50:
Klopt het dat ik een SCART-kabel nodig heb met een verloop naar composiet en audio? De composiet gaat dan in de TV-kaart en de audio plug dan in de line in van de geluidskaart.
Dat klopt helemaal

Verwijderd

Tussen de antenne in en uitgang is een gaatje te vinden met een schroefje erin. Als je tv-kaart op kanaal 37 zet en je draait aan het schroefje, voorzichtig uiteraard, dan moet uiteindelijk het beeld op de pc verschijnen. Als het goed is heeft de videorecorder ook een schakelaar op de achterzijde waar test bij geschreven staat, zet de schakelaar even op de test stand en je tv-kaart scannen totdat je het beeld ziet.

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-02 16:55
Mijn pa doet dit ook dmv een bejaarde JVC videorecorder, werkt perfect alleen werkt hij met Composite ipv Coax dmv een verloop/verdeeldoosje op de SCART uitgang

My favorite programming language is solder.

• van.der.schulting
Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2007 @ 02:32:
Tussen de antenne in en uitgang is een gaatje te vinden met een schroefje erin. Als je tv-kaart op kanaal 37 zet en je draait aan het schroefje, voorzichtig uiteraard, dan moet uiteindelijk het beeld op de pc verschijnen. Als het goed is heeft de videorecorder ook een schakelaar op de achterzijde waar test bij geschreven staat, zet de schakelaar even op de test stand en je tv-kaart scannen totdat je het beeld ziet.
Dank voor de tips, ik heb het allemaal geprobeerd, maar het werkt niet. Ik blijf blauw beeld krijgen. Morgen heb ik een andere Coax-kabel en probeer ik die even. Anders loop ik even langs de computerboer voor een SCART naar composiet-kabel.

Heeft iemand anders nog andere goeie tips die ik kan probren in de tussentijd??
Pagina: 1