Digitaal 5.1 geluid

Pagina: 1
Acties:

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:56

aex351

I am the one

Topicstarter
Ik heb mijn 5.1 set, Z-5400, nu digitaal aangesloten op de computer maar om een één of ander reden mis ik toch een optie dat ik wel bij de analoge manier van aansluiten had, Namelijk dat het geluid standaard naar alle boxen word afgespeeld.

Ik heb de keuze uit:
6 ch Direct (5 boxen alleen analoog)
Stereo (2 boxen)
Stereo 2x (4 boxen)
Dolby PL2 Music (5 boxen)
Dolby PL2 Movie (5 boxen)

Nu kan ik eenmaal digitaal aangesloten wel kiezen voor één van de Dolby digital effecten maar ik het geluid is dan toch minder hard en krachtig dan de 3 voorste boxen. Wanneer ik dan bijvoorbeeld een computerspel speel en er is een geluid van achteren dan komt het alsnog uit de voorste boxen.

Kan iemand mij uitleggen hoe dit precies in elkaar zit.

< dit stukje webruimte is te huur >

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Waarom sluit je het dan niet weer analoog aan?

There is no replacement for displacement!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:56

aex351

I am the one

Topicstarter
Is ook nog steeds analoog aangesloten, kan met een druk op de knop omschakelen. Ik wil graag digitaal omdat het geluid veel beter zou moeten zijn en ik alles uit mijn setup wil halen.

< dit stukje webruimte is te huur >

• evEndzhar
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Als je digitaal 5.1 geluid in spellen wil hebben, heb je een geluidskaart met Dolby Digital Live of DTS Connect nodig.

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:59
De pc speakers digitaal aansluiten is overigens ook niet ?beter? ofzo (ondanks dat de marketingterm ?digitaal geluid? het altijd erg lekker doet, je hoort geen verschil als je het blind test, het klinkt alleen beter als je erg gevoelig bent voor marketingkreten), het geniet wat mij betreft ook de voorkeur om de geluidskaart al het decodeerwerk te laten doen en een kaart met 5.1 uitgangen te kopen om het analoog aan te sluiten.
Aldus de FAQ van dit subforum. Als je een beetje goede geluidskaart hebt, dan is er geen hoorbaar verschil :). En ook omdat je zegt dat 'het geluid veel beter zou moeten zijn', denk ik dat je het zelf niet blind getest hebt. :)

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett