Toon posts:

Asus p5k Deluxe bios probleem.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een paar dagen eindelijk mijn pc klaar, alles doet het verder goed en wel, maar op een ding na.

Als ik in de bios zit en ik heb wat veranderd, en ik kies Save & exit, dan valt de computer uit omzich zelf opnieuw op te starten. vervolgens blijft de PC hangen, en moet ik de pc aan en uit doen dmv 5 sec powerknop. dan start de pc op met een dood leuke medling "Overclocking failed!" terwijl ik niet eens bij de overcloking instellingen ben geweest :?

Wat heb ik gedaan:
  • Bios ge-reset
  • Bios load default
  • Nieuwste bios update er op gezet
Systeem
  • Enermax liberty 500 watt
  • Asus p5k Deluxe
  • E6600 core 2 duo
  • Geforce 6600GT
  • 2x Kingston 1 GB
Het rare is, als ik in de bios ga, zonder wat te veranderen en ik save wel. krijg ik als nog de melding na het opnieuw starten.
Na dat de computer normaal geboot is en ik start hem openiwe weer op, dan is er nix aa nde hand :?

Ik gebruik de standaard instellingen van de bios.
Of moet ik dus de FSB handmatig aan passen?

Het komt er dus op neer, dat de systeem verder wel werkt, maar zodra ik in de bios iets ga veranderen start de computer niet meer op in dual-channel, en blijft het scherm zwart.
Dus moet ik de computer handmatig uit aan doen, en is de computer al zijn settings kwijt.

Dus ik kan niks veranderen in de bios tenzij ik een dimmetje gebruik :(

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2007 20:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik heb net het een en ander uitgeprobeerd, en ik ben er inmiddels achter het met mijn geheugen te maken heeft.

Want als ik hem met 1 dimm opstart en ik verander het een en ander in de bios en ik ga saven dan start de pc wel opnieuw op gooi ik de 2e er bij dan start de computer niet op na een "bios save"
Ik heb beide dimmetjes getest, en ze werken allebei.

Dus het komt er op neer dat ze niet werken in dual-channel mode.

Want dan gaat het weer mis.

Iemand een enige idee hoe ik dit kan oplossen?
Modbreak:Aub je posts niet <24u te schoppen. Heb je iets nieuws toe te voegen :? Gewoon de edit-knop gebruiken :o

[ Voor 11% gewijzigd door dion_b op 07-07-2007 20:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
sorry foutje |:(
ik kan die edit niet meer gebruiken hiero boven

[ Voor 153% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2007 20:21 ]

Verwijderd

Mischien wat extra voltage op je modules?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 20:25:
Mischien wat extra voltage op je modules?
Nope al geprobeerd, het schijnt dus echt aan het moederbord te liggen mag ik deze site geloven.

http://www.hardforum.com/showthread.php?p=1031208773

Zit al weer te twijfelen om de mainboard RMA te sturen. of het geheugen om ruilen?

Verwijderd

ik heb nog nooit problemen gehad met asus en kingston geheugen .
Zijn de modeulen het zelfde?
Als je 1 modeulen heb met chips aan een kant en 1 modeulen heb met chips aan twee kanten dan werk inderdaad deul channel niet .
(was ik zelf ook achter gekomen met geheugen.
Dat komt omdat een slot eigelijk twee banken zijn. (links en rechts)

Verwijderd

Topicstarter
Oke probleem is gelukkig inmiddels opgelost.

Ik moest van bios versie 404 terug gaan naar 0123 |:(

Dit slaat natuurlijk werkelijk nergens op maar goed.

Nu weet ik eigenlijk nog steeds niet waar de fout ligt. maar goed hopen dat Asus binnekort een beter bios update heeft.
Pagina: 1