[autoradio] defect, maar wel cd ejecten

Pagina: 1
Acties:
  • 1.458 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• cenix
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-01 15:48
Ik heb een JVC KD-S743 autoradio die er van de week plots mee stopte.

Het probleem is alleen erg vaag. Ik ben erachter gekomen dat de eject knop wel werkt (de cd komt uit de lade) en als ik een cd in de lade doe, wordt deze ook 'ingeslikt'.
Tevens zit er een knop waarmee je de tijd kunt zien. Deze werkt ook.

Verder is het apparaat 'dood'. Het doet helemaal niets. In de handleiding staat hoe je hem kan resetten en dit meerdere malen geprobeerd. Zonder resultaat. Bovenstaande blijft echter wel werken.

Zekeringen (op de radio als net voor de stekker) zijn in orde.
Heb de bekabeling die direct op de radio aansluit (zie foto http://img2.freeimagehosting.net/image.php?76edd96eeb.jpg -- sorry voor de wat grote foto) nagekeken -- deze was al in 'gepatchte' staat. De bekabeling tot hier is in orde.

Verder kan ik me niet voorstellen wat er mis kan zijn. Ik heb een andere (nieuwe) radio geprobeerd, maar deze vertoond exact hetzelfde (was ook een JVC autoradio).

Wat kan ik nog proberen?

Verwijderd

Bedrading van je auto controleren want als je 2 radios hebt geprobeerd lijkt me de kans vrij klein dat het aan de radios ligt. Je hebt 2 12 volts draden naar je radio lopen, 1 voor het geheugen welke rechtstreeks naar de accu (gezekerd) loopt en 1 vanaf je contactslot (ACC) gezekerd. Het lijkt erop dat de draad vanaf ACC geen prik (meer) krijgt. Heb je al met een multimeter de draden gecontroleerd?

• cenix
Alleen die kabelzooi op de foto. Ik weet niet exact hoe ik de bekabeling van de auto zelf moet meten? Ik ga hierop eens zoeken en proberen (ergens deze weet als ik genoeg tijd kan vinden).

Verwijderd

Dit is een klacht die voorkomt als de backup draad niet word gebruikt.
Controleer de spanning op de gele draad deze moet gewoon altijd 12 volt zijn.

Verwijderd

En dus ook als het contact niet ingeschakeld is. In die kabelbrij zitten 2 draden met 12v. 1 "backup" (ik denk met memory oid op de isolatie) en 1 geschakeld aan acc (+12v) . Heb foto nog even bekijken maar behalve dat het een verloo[ naar ISO is kon ik er even weining mee worden ;)

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:02

remco_k

een cassettebandje was genoeg

cenix schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 16:06:
...
Zekeringen (op de radio als net voor de stekker) zijn in orde.
...
Zekering in je 'stoppenkast' ook gechecked? (daar waar ook de zekeringen van je interieur verlichting, buitenverlichting e.a. zaken zit).

Alles kan stuk.

• cenix
Ik ga vanavond eens een poging doen om e.e.a nog eens te meten.
Ik zal meteen de zekeringenkast bekijken -- heb dit nog niet gedaan omdat ik zoiets had van 'er staat toch spanning op de radio, anders kan ik een cd ook niet injecten/ejecten en kan de tijd niet worden weergegeven.
Een extra check kan nooit kwaad, dus zal het meenemen.

• cenix
Zekeringkast ziet er goed uit. Geen van de zekeringen is gesprongen.
Heb de contact en continue draad gemeten. Contact had wat moeite, dus die is ergens defect. Aansluiten op de continue draad zorgt ervoor dat de radio weer goed werkt.

Wegens het slechte weer kan ik nu niet verder kijken onder de motorkap, e.d. dus ergens deze week hoop ik de oorzaak van de 'rode' draad te kunnen vinden.
Pagina: 1