[gFTP, Filezilla] certificaat en impliciete ssl

Pagina: 1
Acties:
  • 268 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• vuurfreter
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-06-2024
Mijn neef heeft een een ftp server draaien en daarmee wil ik verbinding maken. Ik draai zelf Ubuntu 7.04 daarop heb ik gFTP en Filezilla staan. Nu moet ik een certificaat accepteren en impliciete ssl aanvinken. Ik heb al gezocht op internet maar kon hierover niks vinden. Ik heb via wine even FlashFXP geprobeerd daarmee kan ik wel impliciete ssl aanvinken en certificaat accepteren maar dan laadt hij de mappenlijst niet. Ik wil liever niet terug naar windows hiervoor.
Wie kan me even uit de brand helpen heb al op de ubuntu forums gekeken maar niks helaas. Ook de programma's zelf word ik niet veel wijzer van.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Wat is precies het probleem? Volgens mij is er namelijk helemaal geen FTP via SSL mogelijk; weet je zeker dat je niet op zoek ben naar een FTP client die via SSH kan connecten? Hoezo werkt het nu niet; wat werkt er precies niet?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• vuurfreter
Als ik bij flashfxp snel verbinden doe heb ik daar een tabblad met ssl staan. Opties:
standaard (geen SSL)
impliciete SSL
Auth SSL
Auth TLS

hier moet ik impliciete SSL aanvinken om verbinding te kunnen maken met de ftp. Ik draai flashfxp nu even via Wine. Maar dan krijg ik de melding: Transfer complete lijst van mappen opvragen. Daar blijft ie hangen in Wine.

Nu is de vraag hoe moet ik dat doen in Filezilla of in gFTP? Want ik heb andere FTP clients geprobeerd in Wine en nergens kan ik die SSL aanzetten.

• vuurfreter
Dankje DrClaw dat heeft me geholpen :)

• vuurfreter
Het werkt helaas maar half. Via windows net gekeken met flashfxp en ik kom erin maar bij filezilla:
Error: Connection timed out
Error: Failed to retrieve directory listing

• vuurfreter
Inmiddels weet ik waar het aan kan liggen: portforwarding in mn router maar dat lukt mij niet. Dus wil ik even vragen of iemand een andere client weet die impliciete ssl aankan.
Pagina: 1