monitor via ethernet aansluiten?

Pagina: 1
Acties:
  • 825 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mad_Cow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-03 13:39
Ik vroeg me af of dit kon. Zeg maar een soort terminal-opstelling

Na wat zoekwerk zag ik wel KVM over IP, maar dat werkt precies andersom, dan stuur je via 1 monitor meerdere computers aan.

Ook zag ik kort geleden dan samsung een monitor aangekondigd heeft die via USB kan worden aangesloten. Ik meende me te herrineren dat ze ook een ethernet aansluiting hadden, maar nu kan ik die informatie nergens meer vinden.

De reden waarom ik dit vraag: Ik wil graag een grote digitale fotolijst maken die zijn fotos via het netwerk ophaalt. Mijn idee was om een account te maken op mijn winXP machine en dat ik dan via de 2e set monitor + muis + toetsenbord inlog (ik heb de multiple remote login-hack gebruikt voor winXP) en de 'mijn afbeelding'-screensaver laat draaien.

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-03 18:29

Nakebod

Nope.

Of je koopt een digitaal fotolijstje :+ (Danwel goedkope/2e hands laptop.)

Heb er iig nog nooit van gehoord, ook niet van usb monitoren.. Wat doe je vga dan nog?

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• Mad_Cow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-03 13:39
maar digitale fotolijstjes (met ethernet aansluiting) zijn, zeldzaam, klein en duur.

over usb-monitor: de vga wordt idd niet meer gebruikt. en ook de videokaart zal dus niet meerekenen aan het beeld. info zie hier of een review

[ Voor 14% gewijzigd door Mad_Cow op 07-07-2007 15:29 ]

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-03 18:29

Nakebod

Nope.

Zeldzaam, klopt, via kaartjes/intern geheugen is gebruikelijker :)
Klein, dat wel.
Duur, in verhouding tot een monitor natuurlijk wel als je naar het formaat kijkt, maar een monitor zal niet goedkoper zijn :)
Bijv Samsung heeft een 7", met ethernet, rond de 250 euro.

Ander idee, dualscreen aan 1 pc, en kijken of het met UltraMon mogelijk is om op 1 scherm de screensaver te zetten, terwijl de andere nog in gebruik is.
Verschillende screensavers met UltraMon is iig wel mogelijk, maar of bovenstaande ook lukt...

Wel interesant die USB monitor, voor extra schermen zonder al te veel moeite :)

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Er bestaat wel al een USB > VGA adapter met een max. res. van 1024x768:
http://www.sweex.com/KB100050
Afbeeldingslocatie: http://www.sweex.com/afbeeldingen/460/KB100050_img_pro_a.jpg

Maar ja, als je een flinke afstand wilt overbruggen, moet je nog USB hubs/repeaters plaatsen om de 3-5 meter.