De scsi disks van mijn huidige server zijn aan vervanging toe, en zou daarom graag jullie ervaring over de nieuwe generatie scsi disks, en eventueel adviezen willen horen.
Normaal gesproken heb ik 2 disks in raid 1 opstelling waar het OS etc. op geinstalleerd is, en 4 disks in raid 5 voor zowel de databases als webfiles.
/var/ en /home/ gemount aan de raid 5 array, en al het andere aan de raid 1 array.
De server host een zeer groot Vbulletin forum met VBSEO plugin.
Server:
2 X AMD opteron 270 dual core CPU's
2 X 1 GB + 1 X 2 GB Kingston server ram, ecc, registered
LSI megaraid 320-2x SCSI raid controller, 128 mb, 2 channels
Tyan thunder 8kse moederbord
Chenbro 3U chassis met 8 hot swappable drives.
Zippy 460 watt voeding
Waar moet ik voornamelijk op letten bij het uitzoeken van nieuwe scsi disks? Maakt het erg veel uit of een disk nou 10k of 15k rpm aankan? 8mb of 16mb cache heeft?
Het is belangrijk dat ze server-waardig zijn, en goed tot hun recht komen. Stabiliteit en performance vind ik erg belangrijk.
Normaal gesproken heb ik 2 disks in raid 1 opstelling waar het OS etc. op geinstalleerd is, en 4 disks in raid 5 voor zowel de databases als webfiles.
/var/ en /home/ gemount aan de raid 5 array, en al het andere aan de raid 1 array.
De server host een zeer groot Vbulletin forum met VBSEO plugin.
Server:
2 X AMD opteron 270 dual core CPU's
2 X 1 GB + 1 X 2 GB Kingston server ram, ecc, registered
LSI megaraid 320-2x SCSI raid controller, 128 mb, 2 channels
Tyan thunder 8kse moederbord
Chenbro 3U chassis met 8 hot swappable drives.
Zippy 460 watt voeding
Waar moet ik voornamelijk op letten bij het uitzoeken van nieuwe scsi disks? Maakt het erg veel uit of een disk nou 10k of 15k rpm aankan? 8mb of 16mb cache heeft?
Het is belangrijk dat ze server-waardig zijn, en goed tot hun recht komen. Stabiliteit en performance vind ik erg belangrijk.